2012-12-02, 12:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Dolores vet säkert.

Och det är precis här vi behövar DIN förklaring till DINA ID-postulat, som tv också verkar tämligen:

Men hörru jag förstår att du inte tror mig, känns det viktigt att påpeka det hahha repetera som i skolan ungefär?
Citera
2012-12-02, 12:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Men hörru jag förstår att du inte tror mig, känns det viktigt att påpeka det hahha repetera som i skolan ungefär?

Det är inte jag, som har initierat en monoton, mantra-mässande mission; jag är bara en misogyn medlöpare, som muttrar meningslöst motstånd mot dina mirakel-manifestationer.
Citera
2012-12-02, 12:38
Medlem
Anakorets avatar
Citat:
Det är inte jag, som har initierat en monoton, mantra-mässande mission; jag är bara en misogyn medlöpare, som muttrar meningslöst motstånd mot dina mirakel-manifestationer.

Du behöver lära dig korrekt metodologi!
Citera
2012-12-02, 12:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Ja men det är ju som sagt ditt val vad du gör, jag predikar inte för dig jag diskuterar ju med den vuxne i rummet , han som lärt sig diskutera och utbyta nånting annat än tro..
Citera
2012-12-02, 12:46
Medlem
Anakorets avatar
Snilleblixten har bevisat att Gud finns: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten;jsessionid=63DA3E092286D46F48A0DE968 37406B0.wlb_app3?cid=42330

Tråden kan nu låsas.
Citera
2012-12-02, 12:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anakoret
Du behöver lära dig korrekt metodologi!

Jag benyttar mig av vetenskaps/filosofi kombinationen av systematisk metodologi som primärt underlag, och anpassar den sen i viss omfattning till nya situationer. Det dugar för mig; kanske inte för dig.
Citera
2012-12-02, 13:09
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Nej jag ser det inte som att vi behöver nån för vi har vårat undermedvetna som guidat oss i många år till vad som är rätt och fel.. Vi känner vad som är rätt och fel..
Du får ursäkta om jag klev på en tå när jag skrev att du verkar uppgiven eller vad jag skrev.
Vi måste lära oss att förlåta och säppa på det och förstå att vi mår bättre av det, inte grubbla på skitsaker för det skapar sjukdommar fysiskt..
ingen fara, bara tog det som ett exempel. jag tog det som du anser ateister är osäkra på sin tro som dom "saknar" något men vill bara tydligt föra fram detta inte är fallet.

sen såär det så rätt oklart om du tror på en Gud. och då ser även att en sådan inte behövs men kan ha missuppfattat dig.

Citat:
Klart vi har potentialen men jag tror du vill ignorera att du har en portal inom dig som kan visa dig dina tidigare liv och vad du gjort sen universum startade lager för lager i ditt undermedvetna som ett biblotek, finns hela din själs existens..
Vill att du tänker breddare med ordet potencial och inte endast utgår från dig själv. För att nu för du fram att jag inte har denna då jag inte håller med i det du tycker och tänker.

Och för den delen hur hjälper det min potencial med att visa mina tidigare liv? i slutändan behöver jag ändå bry om detta liv vare sig vad jag tror. Om jag anser detta är det ända livet jag har så vill man göra det bästa av det, eller så har jag inställnigen av karma som faktiskt ger samma inställning då detta kommer ge mig bättre möjligheter för mitt nästa liv.

du ser? det handlar om inställningen och denna är en tro som är subjektiv och inte är förankad i verkligheten. Likaså kan en ateist säkerligen ha en minst lika bra inställing till saker som någon som är troende, skillnaden är att ateister såklart tar in att inte är verklig, och för den delen att det inte behöver vara detta.

Citat:
Och jag börjar undra om minnet kanske är som utrymme i ett stort kunskapsbiblotek i högre dimensioner av oss själva.. För vem bestämmer egentligen vilka minnen som stannar och inte.. jag tror alltif att det varit intresset som styr om man lär sig eller inte och därför ska man lyssna på magkänslan..

Men tänk er om erat minne är just det, lånat utrymme i en massiv kunskapsmedvetande som vi alla är en del av.. Inte gud utan bara oss själva men i högre dimensioner med mer vishet och kunksap, mer utrymme för minnen..

Jag vill veta allt om det undermedvetna och när jag ser pypnos så ser jag vårat undermedvetna tror jag..

Såg en hypnotiserad människa försöka ta upp pengarsedlar på marken och man kunde se att det inte är mänskliga röresler utan det är nån sorts autopilot som styr kroppen..

Tänk er om alteter ochkså har en konatkt med den högre dimensionen av sig själv för att kunna presssa sina muskler och leder till max.. för ibland undrar man ju hur det är möjligt det elitidrottare gör..

Men vi existerar väl så det betyder väl att vi kommer från ånting, och att säga att det är nånting ointellgent vi kommer ifrån tiillsamans med allt liv på planeten, det är idioti.. Klart intelligens finns nånstans i det naturliga systemet och vi måste respektera alla individer för att inte vara problemet på jordenn..

Och nånting gjorde viisssa människor fruktansvärt intelligenta utan att dom ens behövde tänka så visste dom svaren på problem.. bevisat gång på gång igen genom historien, genier som kan saker utan att veta om varför..
Kram
snackat en del här om hypnos men känns det inte leder nåtvart och är för offtopic.
Citera
2012-12-02, 13:20
Medlem
KungPungPats avatar
Oj oj oj då då är det kanske hypnos vi inte ska prata om då för vi kanske hittar gud där.. förklaringen på allt och vad vi är..

Ateister får väl gärna ignorera att dom har en själ för det spelar ingen roll för mig, jag har lyssnat på folk som vart död a men kommit tillbaka till kroppen och folk som tagit psykadeliska droger lämnat kroppen och djupa hypnoser gör så en kropp blir en portal i en personens högre dimansioner och tidigare liv..

tänk om det finns info lagrat i vårat DNA precis som en kännd forskare sa, han mena att skräpdelen av vårt DNA är ett biblotek med gömd information från nångång som nån sparat där..
Och genom psykadeliska droger har folk kommit in i det bibloteket mena han..

Men okej jag ska inte tjata eller predika med er som inte vill lyssna elelr ens diskutera för ni tycker det inte är intressant..

Men jag önskar er lycka till på eran livsresa och allt sånnt ändå..

Kram på er vänner
Citera
2012-12-02, 13:57
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Oj oj oj då då är det kanske hypnos vi inte ska prata om då för vi kanske hittar gud där.. förklaringen på allt och vad vi är..

Ateister får väl gärna ignorera att dom har en själ för det spelar ingen roll för mig, jag har lyssnat på folk som vart död a men kommit tillbaka till kroppen och folk som tagit psykadeliska droger lämnat kroppen och djupa hypnoser gör så en kropp blir en portal i en personens högre dimansioner och tidigare liv..

tänk om det finns info lagrat i vårat DNA precis som en kännd forskare sa, han mena att skräpdelen av vårt DNA är ett biblotek med gömd information från nångång som nån sparat där..

Men okej jag ska inte tjata eller predika med er som inte vill lyssna elelr ens diskutera för ni tycker det inte är intressant..

Kram på er vänner
får man inget riktigt svar på sitt inlägg från dig?
Citera
2012-12-02, 13:58
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Kram på er vänner

Men du kan bara inte tänka tanken att hjärnan själv kan komma på dessa saker? Omedvetet självklart. Jag har liksom haft sedan jag vart liten, vid ett tiotal gånger, återkommande stunder där jag upplever att det är massor av människor som skriker på mig. Alltså röster i min skalle, de inte på något sätt verkliga utan något min hjärna fått för sig.

Tror du även att drömmar är sanna och att de sker?`Det är också något hjärnan hittar på.

Psykedeliska droger är hallucinogena och hallucinationer representerar inte verkligheten.

Skräpdelen i DNAt är mestadels repetitiva sekvenser som inte bär någon särskilt viktig information. Detta vet man för att i dessa repetitiva sekvenser finns stora skillnader mellan olika individer.
Citera
2012-12-02, 13:59
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
får man inget riktigt svar på sitt inlägg från dig?

Upplever mest att han säger emot för att han kan. Likt en trotsig treåring.
Citera
2012-12-02, 14:03
Medlem
Hammarens avatar
Citat:

Kram på er vänner

Du pratar så ohyggligt mycket skit och är lika ohyggligt virrig in din "livsåskådning", om det är det man kan kalla det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in