2012-11-23, 03:30
Medlem
Göstas TamPungs avatar
Många med gott hopp här, triggade av sagor.
Jag kan trösta er med intet.
Senast redigerad av Göstas TamPung 2012-11-23 kl. 03:35.
Citera
2012-11-23, 07:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
mark of the beats

Dr Dre..?
Citera
2012-11-23, 07:39
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
SÄG DET!

Gud min frälsare i himmeln jag har syndat sen jag föddes men nu har jag hittat hem Jesus!!

Jag är glad att du hittar hem, men även om det är lite svårt när man har rökt för mycket så är det nog fel att tacka Jesus för det.

Citat:
Klart man måste skrika att Id hotar vetenskapen för att kunna dölja den ultimata hemligeheten som är att gud är vetenskap och inget vi behöver kriga om för att vi satt olika namn och hant olika uppfattningar..
ID hotar aldrig vetenskap.
Senast redigerad av Kroesmann 2012-11-23 kl. 07:48.
Citera
2012-11-23, 07:41
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
SÄG DET!

Gud min frälsare i himmeln jag har syndat sen jag föddes men nu har jag hittat hem Jesus!!

Evolutionsteorin måste försvaras om det dyker upp saker som får evolutionsteorin att framstå som naiv. Som tex mikroskåpet.. Darwin kunde inte se att det fanns små motorer inne i cellerna och han kunde heller inte se att all materia i universum har en laddning när man zoomat tillräckligt långt vilket betyder att allt är energi..

Klart evolutionsteorin måste försvaras om ID kommer och säger att dom kollat på dessa motorer i cellerna och kommit till en slutsats att det är en inteligent process som sätter ihop en motor för det är exakt vad människor lär sig på ingenjörsutbildiningar , koder och texter kan inte uppstå utan kommer alltid från inteligens..

Klart man måste skrika att Id hotar vetenskapen för att kunna dölja den ultimata hemligeheten som är att gud är vetenskap och inget vi behöver kriga om för att vi satt olika namn och hant olika uppfattningar..

ID och Unified Stringfield bevisar i princip gud med vetenskap, inte bevisar men medger att det är en inteligens av nått slag som hjälp livet på vägen genom evolution.. Även att vi alla är en del av gud och att alla är en..

Så krig skulle bli helt omöjliga om människor förstod det.. Och därför måste evolutionsteorin läras ut som den enda förklaringen på allt, så människan kan ignorera sin naturliga känsla för empati mot andra människor.. Och krigen kan fortsätta..

Hur kan man ha så många fel? Jag tror inte du skrev någonting som var rätt här.
Citera
2012-11-23, 08:51
Medlem
Zeke Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
?
?
Citera
2012-11-23, 09:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är samma mörka kraft som tycker evolutionsteori måste försvaras till varje pris från dessa onda demoner till ID-diskuterare.. För ID blir ett hot mot allt ont på hela planeten och tro mig det är mycket..

Kan vi inte få höra vad den (ID) egentligen handlar om .... i sin helhet?
Citera
2012-11-23, 09:24
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
Förklara skillnaden på slaveri med piskor och om jag köper halva ditt liv genom arbetskraft och tjänar på ditt arbete på det sättet?

Är inte allt ett bevis på gud gott folk?
Varför skall jag förklara saker för dig? Du är ju ändå inte intresserad!
Du har andra problem att ta tag i än att sitta här och ödsla duktiga och sakliga skribenters tid som svarat dig här.
Jag föreslår att du checkar in på närmaste rehab!
Citera
2012-11-23, 10:01
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Kan vi inte få höra vad den (ID) egentligen handlar om .... i sin helhet?

Om man tittar på universum så ser det designat ut. 1/100000000000000000000000000000000000000000 att evolution skulle stämma. Big Bang är en explosion. Gud finns för att ordet finns. You name it.
Citera
2012-11-23, 10:18
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Nu har jag kollat på lite presuppositionalism med Sye Ten och Eric Hovind, bl a Magic Sandwich show....

Vad ska man säga? Vilka jävla skojare, cirkelargument hela vägen runt...och så fort de får en fråga så säger de bara olika varianter av: "du kan inte ställa den frågan, för om du inte förutsätter gud så kan du inte ställa en fråga"

Fy fan vilket ohederligt avskum....
Citera
2012-11-23, 10:19
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ja vem tror du kan köpa halva folks liv medans man tvingar barnen att lära sig som resulterar i idioter till barn?

Ni är ju ateister så satan kunde ni väl läst på om..

Det står i bibeln om tiden vi lever i, mark of the beats som jag visade i en film..

Det är samma mörka kraft som tycker evolutionsteori måste försvaras till varje pris från dessa onda demoner till ID-diskuterare.. För ID blir ett hot mot allt ont på hela planeten och tro mig det är mycket..

Men du, bara för att du knarkade bort din skolgång (säkert kopplat med någon form av inlärningssvårighet) och därmed blev idiot, kan du väl inte generalisera och säga att alla som går i skolan blir det? Jag menar, jag har träffat åttaåringar som är mindre idioter än dig, och då ska vi inte tala om antalet människor som gått ut skolan jag träffat som är mindre idiotiska än vad du är...

ID är en sk pseudovetenskap. Hade du faktiskt förstått något i skolan hade du lärt dig om den vetenskapliga metoden, något som ställer till det en aning för folk som vill kalla ID för vetenskaplig.
Citera
2012-11-23, 10:23
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Om man tittar på universum så ser det designat ut.

Det här är det mest obegripliga argumentet av alla. Frågan hänger ju i luften rakt ovanför påståendet: "Hur skall något se ut för att inte se designat ut?"

Min två och ett halvt-årings teckningar är sannerligen inte lätta att se något sammanhang i, men de är uppenbart skapade av honom, d.v.s. "designade".

Är formen cirkel, triangel, oktagon per definition design eller kan de vara naturligt förekommande?

Tror man att någon gud skapade världen så tror man ju per definition att allt är designat, även formen av en södertrampad manet. Då finns det ju inget skäl till att göra skillnad på en bakteria flagellum eller en gråsten, studerade på rätt nivå de är bägge lika "bra" bevis på design.
Citera
2012-11-23, 10:29
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Det här är det mest obegripliga argumentet av alla. Frågan hänger ju i luften rakt ovanför påståendet: "Hur skall något se ut för att inte se designat ut?"

Min två och ett halvt-årings teckningar är sannerligen inte lätta att se något sammanhang i, men de är uppenbart skapade av honom, d.v.s. "designade".

Är formen cirkel, triangel, oktagon per definition design eller kan de vara naturligt förekommande?

Tror man att någon gud skapade världen så tror man ju per definition att allt är designat, även formen av en södertrampad manet. Då finns det ju inget skäl till att göra skillnad på en bakteria flagellum eller en gråsten, studerade på rätt nivå de är bägge lika "bra" bevis på design.

Precis min tanke kring det hela. Det hade varit en sak om man hade haft 100 reella universum att titta på där ett av dem verkligen utmärker sig för sin ordning, men nu finns det ju inget att jämföra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in