Citat:
Ursprungligen postat av 526
Bilderna visar Gud och det övergår ditt förstånd.
Sandlåda.
Citat:
Jag gillar vetenskap.
Men du respekterar inte dens metodologi.
Citat:
Därför tycker jag det är så tragiskt att begreppet vetenskap ockperats av youtube scientister.
Ditt strawmanna väderkvarns-krig.
Citat:
Vad det handlar om är att ni är desperata över att känna kontroll. Det viktiga för er är att ni skapar en illusion av att människan har kontroll och kunskap om världen. Ni brukar gapa om att "man ska acceptera" att det inte går att veta allt.
Och 'something-of-gaps' är bättra än att dra konklusioner EFTER fakta?
Citat:
Jag tycker ni ska begrunda detta själva.
Sandlåda.
Citat:
Bara för att man har satt namn på saker och sorterat dem, så innebär det inte att vi vet vad det är.
Solipsismen söm nödlösning.
Citat:
När ni säger att universum inte är gudomligt, utan att det är "vetenskapligt" så drar ni inte bara ett löjes skimmer över er själva, utan gör även den riktiga vetenskapen en otjänst. Den har nämligen inte utpekat sig till att ha svar, eller försöka ersätta människans naturliga undran och känsla för världen.
Ad hominem och ditt väderkvarnskrig.
Citat:
Det blir inte mer gripbart bara för att man kallar det "vetenskap". Vi får inte mer kontroll över livet eller oss själva eller naturen genom att undersöka den.
Självorganisationen; hur är det med den?
Citat:
Det är bara en illusion vi skapar för att vissa ska känna trygghet.
Men det går bra med 'gud eller kaos'?
Citat:
Jag behöver inte den inbillade kunskapen.
Nej, du har redan en something-of-gaps kunskap.
Citat:
Jag letar ödmjukt efter insikt om livet.
Och det är denna ödmjukhet, som föranledar dina ad hominem attacker?
Citat:
Den får man inte genom att konstruera tankebanor och skapa sina egna regler för vad som är "rätt" sätt att tänka. Insikt får man genom att vara öppen för allt och skala bort distraktioner.
När kommer då ditt eget underlag med tillhörande systematisk metodologi?