2012-11-15, 12:44
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Nej jag vela bara påpeka vem du lyssnar på i frågan om gud existerar och vad verklgiheten är..
Samma människor som jämför heroin med cannabis..

Jag har redan skrivit flera gånger att man INTE ska jämföra cannabis och heroin....hur är det med minnet?

Citat:
Inteligens med slump..
Tvång med frihet..
Kunskap med repetering av texter..
Idrott med nyttigt för barnen (deras psyke bryr vi oss inte om, låt dom klä av sig och jämföra ropparna och reta dom som är olika, flockbetende är positivt)

Pundarsvammel.

Citat:
Oj sorry nu tog jag i med sanningen igen..

Nej, du svammlade igen.
Citera
2012-11-15, 12:46
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vad händer annars?

Det vet väl inte jag , håller mig fortfarande till bevis..
Kan dock tro att du riskerar att bli en apa när vi genomgår evolution..
För det skulle vara ganska logisk, om jag skapade dig, gav dig din människokropp, och du bara ignorerade min design, såg dig själv som nån sorts misstag och din inteligens som nån sorts "skyrtreflex" om utbildningar bara för att dom var jobbiga och tråkiga och därför känner du dig duktig och som att du klarat av nått bara genom att gå dit och inte lära sig nånting förutom att man ska fördriva mycket tid här i livet, med saker man inte gillar att göra..

naturen uppfinner människan, människan uppfinner teknologi för att underlätta arbete, människan tar teknologin från uppfinnarna och använde teknologin för att förslava resten av mänskligheten..

Gå till skolan eller arbetet nu! robotorna vill inte arbeta åt oss än , du har ändå ingeting att göra på din fritid..
fortsätt arbeta nu så du känner dig värdefull i en arbetgivares ögon som egentligen totalt skiter i dig och ditt liv.. (om det inte är ett bra litet företag dvs.)

Oj sorry nu gick jag långt med sanningen igen..
Citera
2012-11-15, 12:51
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
För det skulle vara ganska logisk, om jag skapade dig, gav dig din människokropp, och du bara ignorerade min design, såg dig själv som nån sorts misstag och din inteligens som nån sorts "skyrtreflex" om utbildningar bara för att dom var jobbiga och tråkiga och därför känner du dig duktig och som att du klarat av nått bara genom att gå dit och inte lära sig nånting förutom att man ska fördriva mycket tid här i livet, med saker man inte gillar att göra..

naturen uppfinner människan, människan uppfinner teknologi för att underlätta arbete, människan tar teknologin från uppfinnarna och använde teknologin för att förslava resten av mänskligheten..

Gå till skolan eller arbetet nu! robotorna vill inte arbeta åt oss än , du har ändå ingeting att göra på din fritid..
fortsätt arbeta nu så du känner dig värdefull i en arbetgivares ögon som egentligen totalt skiter i dig och ditt liv.. (om det inte är ett bra litet företag dvs.)

Hur "riskerar man att bli en apa"?

Även om jag tröttnat på att försöka förklara saker för en mental tolvåring så är det fortfarande bitvis underhållande att låta dig illustrera din bottenlösa och akuta kunskapsbrist, likväl som ditt obotliga dunning-kruger-symptom.
Citera
2012-11-15, 12:53
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Så du råder oss att vara försiktiga, men vet inte varför? Om jag inte visste bättre skulle jag tro att du har substanser i kroppen.....

Citat:

Pundarsvammel.

Är faktiskt riktigt underhållande att se hur djup du tror att du är....men i själva verket är 99% (om inte 100 %) av allt du säger helt utan substans*

* No pun intended
Citera
2012-11-15, 12:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Och dom är?

Citat:

Aaah, extra stark svart afghan i chillumen. Reinkarnations-teorin är inte med i evolutions-teorin.

Citat:

Och om gult är bättra än söndag, men endast när det regnar ...... DÅ är ID 'bevisat'.

Citat:

Nej, du talar om mekanistisk ökande komplexitet.

Citat:

Överdrivit bruk av cannabis brukar annars göra folk apatiska. Blandas det med alkohol kan man däremot bli aggressiv.

Citat:

Från Mao's lilla röde?

Citat:

Det är så det svidar i den ID-designade 'själen' .... all din 'sanning' alltså.
Citera
2012-11-15, 12:57
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hur "riskerar man att bli en apa"?

Även om jag tröttnat på att försöka förklara saker för en mental tolvåring så är det fortfarande bitvis underhållande att låta dig illustrera din bottenlösa och akuta kunskapsbrist, likväl som ditt obotliga dunning-kruger-symptom.

12-åring? Jag tror på fullaste allvar att du överskattar honom.

Jag tänker mig snarare en mental 7-åring med en speedad 18-årings kreativitet.
Citera
2012-11-15, 13:04
Medlem
KungPungPats avatar
Skriv ner en lista med anledningar som gör att ni slipper inse vad världen är och hur situationen ser ut just nu för mänslkligheten och det naturliga inteligenta system kallat naturen som vi är en del av..

Du ska inte behöva tänka nånting mer nu du har ju gått klart skolan!

jag kan börja med listan och såfort jag skriver nån sanning så kan du gå tillbaka till listan och snabbt välja ett ord som gö att du inte behöver lyssna på det jag säger..

1. creationist, dom är farliga..
2. knarkivrare. dom är farliga..
3. väldigt vilsen, ja dom är farliga också ..
4. knarkare åsklart..
5. sektmedlem.,/ledare
6. kultmedlem../ledare
7. vetenskapsförnekare, dom är extremt farliga dom pratar ofta om inteligenta desinger i naturen som inte existerar och det är farligt att ens lyssna på dom ..
8. .....

oj här kunde jag fortsätta kanske i flera dagar med att skapa kategorier på mig åt er så ni slipper lyssna på vad jag skriver..

Ni som är inteligenta behöver inte läsa mer än 1 mening innan ni förstår vad en inteligent design är och vad som gäller i dessa tider..

Religion+vetenskap har tydligen ett samband..
Citera
2012-11-15, 13:05
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Men om inte du förstår att inteligens krävs för att lösa ett problem eller skapa en design..

Då blir det svårt för mig att säga att naturen överkommer problem genom sin designförmåga och därför har djuren sina funktioner, vapen och frösvar... dom vapnen kan inte vara inteligent designade av nån annan än ett inteligent system som djuret är en del av, ett stort inteligent medvetande som uttrycker sig genom extrema mängder djur.. Och vi är ett av dom djuren..

Och vi verkar vara inteligenta nog att kunna förgöra hela medvetandet som naturen är inna vi förstår att vi är en del av naturen och absolut inte inteligentare än naturen med tanke på vad naturen kan evolutionera med hjälp av evolution..

För att evolution ska fungera behövs dock inteligent designade celler och DNAläsnings-system och dom kan inte uppstå utan inteligens från första skapandet..

Så vart man än kollar så kommer man komma till en slutsats, och det är att inteligens krävs för att skapa grunden och dataprogrammet evolution, sen vapnen som djuren har, det kan dom inte utveckla på egen hand utan det måste designas från ett större perspektiv.. Som tex bläckfisken som shiftar färg, den kan inte se sig sälv och att den skkulle evolutioneras genom att själva testa sig fram till kunskapen hur man ändrar färg, det går lixom inte, det måste vara inprogramerat i djuret..

Det som är inprogramerat i oss är dock att vi kan ifrågasätta hela systemet och tillåmed förgöra hela naturen så vi själva utrotas..

Systemet behöver inte vara intelligent påstår jag.

Angående DNA:ts funktioner: Vad kan du om det?

Jag har inte någon lust att förklara för dig för du bara påstår massa saker men du har inte någon fakta som bygger upp det, därför kan jag avfärda det utan bevis och jag behöver inte förklara mig.

Jag vet hur vissa fiskar ändrar färg. De har pigment på aktintrådar som den kan sprida ut och dra ihop.
Citera
2012-11-15, 13:08
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Skriv ner en lista med anledningar som gör att ni slipper inse vad världen är och hur situationen ser ut just nu för mänslkligheten och det naturliga inteligenta system kallat naturen som vi är en del av..

jag kan börja med listan och såfort jag skriver nån sanning så kan du gå tillbaka till listan och snabbt välja ett ord som gö att du inte behöver lyssna på det jag säger..

4. knarkare åsklart..
5. sektmedlem.,/ledare
6. kultmedlem../ledare
7. vetenskapsförnekare, dom är extremt farliga dom pratar ofta om inteligenta desinger i naturen som inte existerar och det är farligt att ens lyssna på dom ..
8. .....

oj här kunde jag fortsätta kanske i flera dagar med att skapa kategorier på mig åt er så ni slipper lyssna på vad jag skriver..

Ni som är inteligenta behöver inte läsa mer än 1 mening innan ni förstår vad en inteligent design är och vad som gäller i dessa tider..

Japp det är alla andra fel på....du är i skrivande stund mänsklighetens sista hopp....
Citera
2012-11-15, 13:09
Medlem
koffskis avatar
Citat:

4. knarkare åsklart..
5. sektmedlem.,/ledare
6. kultmedlem../ledare
8. .....

Farliga för samhället, ja kanske. Farliga för vetenskap eller liknande, nej. De har ju inte några bevis.

Varför vi inte lyssnar på dig är för att det du skriver inte har några bevis som backar upp vad du skriver och för att du upprepar samma påståenden om och om igen trots att de inte innehåller några bevis.
Citera
2012-11-15, 13:10
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

4. knarkare åsklart..
5. sektmedlem.,/ledare
6. kultmedlem../ledare
8. .....

Det räcker med;
1. KungPungPat vet inte vad han snackar om, är en mental dvärg och har helt fel.
Citera
2012-11-15, 13:16
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Systemet behöver inte vara intelligent påstår jag.

Angående DNA:ts funktioner: Vad kan du om det?

Jag har inte någon lust att förklara för dig för du bara påstår massa saker men du har inte någon fakta som bygger upp det, därför kan jag avfärda det utan bevis och jag behöver inte förklara mig.

Jag vet hur vissa fiskar ändrar färg. De har pigment på aktintrådar som den kan sprida ut och dra ihop.

Japp att inteligens inte behövs för att lösa ett problem.. Jag vet att dom lär ut sånnt trams i skolorna ..

Ja naturen har genom evolution kunnat skapa djur som ändrar färg, simmar, flyger och springer i 90 kilometer i timmen (Leopard eller nån av dom)
Och vi människor kollar gärna på naturens designer när vi ska komma på lösningaar på problem inom robotutveckling och annat..

Och när du skriver sådär nedlåtande kommentarer så visar du direkt att du inte är så värst klipsk i huvudet själv..

Jag vet vad DNA är och hur komplex kod det är, vet du hur komplex kod det är och hur en DNA kod ska kunna processas och vad som krävs för att en DNA-evolution kan starta?
Det krävs cellmotorer och små delikata designer som inte kan uppstå utan inteligens...

Och ni får ignorera inteligensen hur länge ni vill.. vi har fått intligens för att kunna förstå saker och förstår man inte vad som löser ett problem, vilket är intelgiens.. Då kan inte jag göra nått..

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in