2012-11-21, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Kan man inte addera, låter multiplikation som trolleri det förstår jag.

Att du stoppar fingrarna i öronen, blundar jättehårt och hoppar jämfota iväg skrikandes LALALALA !!!
när evolutionsteori och kvantmekanik kommer upp är inget nytt det heller.
Vi har sett åtskilliga teister göra det genom åren.

Testa att läsa en bok, kan om du har tur leda till att du lär dig något.
Kritiskt tänkande kommer nog förbli något du för alltid kommer att sakna.
Jag tror inte någon här inne kan härleda Shrödingerekvationerna, eller har jag fel?
Citera
2012-11-21, 09:32
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Har jag givit sken om att jag inte förstår kvantumfysik och sträng-teori? att jag inte vet vart fysiken står idag? [...]

Du frågade vad han menade, jag gav en förklaring som var läsbar.
Räknade kallt med att KungPungPat inte skulle kunna redogöra för det så man slapp hens dravel.

Och om du förstår kvantfysik och strängteori fullt ut så får jag bara gratulera, det är nog bara du och Edward Witten som gör det på jorden idag, och han skulle nog aldrig hävda att han gör det.
Men jag bugar mig full av beundran.
Senast redigerad av MeanME 2012-11-21 kl. 09:38.
Citera
2012-11-21, 09:33
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Kvantumfysik visar dock att ett objekt kan vara på 2 ställen...
Kan du förklara vad du menar med detta?
Citat:
...och att Einsteins unified stringfield existerar..

Citat:
Sen är det väl upp till er själva att avgöra vad ett energinät som sträcker sig över hela universum är beviset på.. ett nät där gravitation, radioakivitet, magnetism och typ ljus inte beter sig som i vanliga världen..
Allt beter sig som i den vanliga världen, det enda problemet är att vi inte har någon perfekt beskrivning på hur den vanliga världen beter sig.
Citera
2012-11-21, 09:35
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag tror inte någon här inne kan härleda Shrödingerekvationerna, eller har jag fel?

Tror procenträkning och definitivt linjär algebra är den yttersta gränsen där.
Citera
2012-11-21, 09:39
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du frågade vad han menade, jag gav en förklaring som var läsbar.
Räknade kallt med att KungPungPat inte skulle kunna redogöra för det så man slapp hens dravel.

Och om du förstår kvantfysik och strängteori fullt ut så får jag bara gratulera, det är nog bara du och Edward Witten som gör det på jorden idag.
Jag bugar mig full av beundran.
Jag har aldrig sagt att jag förstår det fullt ut. Jag förstår inte varför det fungerar som det gör eller matematiken bakom.

Men jag förstår principen hur det fungerar, och jag kan läsa skrifter så jag kan hålla mig ganska uppdaterad

Jag tror ärligt talat inte ens de främsta inom fysiken förstår det, men ekvationerna fungerar ju, det är det viktigaste.

Det tog en bra stund innan jag kunde förstå mig på schrödinges katt experimentet för exempel.

varför jag svarade på din post, var mer en undran om jag hade givit sken av att inte förstå eller känna till vad sträng teorin var, och problematiken mellan klassisk och kvantum fysik.

No hard feelings,
Citera
2012-11-21, 09:43
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Ok, nu har du har övertygat mig. Du har ett kranium massivt som ett bowlingklot. Det enda sättet för dig att vända på det intrycket är att du tar och svarar på några av de motfrågor du fått.

Jag kollade just på del 2 igen av filmerna concious evolution.. helt sjukt att ni inte tar chansen att få veta vad som händer med våran evolution och solsystemet..
Citera
2012-11-21, 09:47
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Hahaha ja men ni väljer väl vem ni lyssnar på, och jag väljer vem jag lyssnar på..

Jag tycker det låter mest logiskt med ID eftersom nån måste kunna peka på inteligensen innan jag lyssnar på dom, försöker dom ignorera inteligensen i designerna på allt levande så orkar jag inte lyssna för jag vill veta hur det blev inteligent designade arter istället för testprojekt som det skulle varit om naturligt urval var hela sanningen..

Ok, så de enda du vill lyssna på är personer som redan från början begår felet att göra samma grundlösa antagande som dig, vilket är att det finns intelligent design.
Snacka om dåliga premisser...
Citera
2012-11-21, 09:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann

Allt beter sig som i den vanliga världen, det enda problemet är att vi inte har någon perfekt beskrivning på hur den vanliga världen beter sig.

Jo kvantumfysik , dom kan dela upp ämnen i 3 olika stadier precis som vatten kan vara ånga, vatten eller is så kan alla andra ämnen också vara 3 olika former beroende på vilken tempratur..
Citera
2012-11-21, 09:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ok, så de enda du vill lyssna på är personer som redan från början begår felet att göra samma grundlösa antagande som dig, vilket är att det finns intelligent design.
Snacka om dåliga premisser...

Och du nöjjer det med ingen förklaring alls på varför allt i naturen är inteligent designat ungefär som att hela naturen var ett inteligent medvetande som uttrycker sig själv genom livsformer, arter med extremt vacker design..
Citera
2012-11-21, 09:50
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Jag kollade just på del 2 igen av filmerna concious evolution.. helt sjukt att ni inte tar chansen att få veta vad som händer med våran evolution och solsystemet..

Jag har sett den. Det var femton minuter av mitt liv bortkastade, jag får dem aldrig tillbaka och jag ångrar det.

Lär dig tänka kritiskt! Gå till källorna som de där skojarna sveper förbi och försök se vad dessa källor säger och inte säger.
Citera
2012-11-21, 09:51
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann

Det perfekta beskrivningen skulle nog vara att hela universum verkar fungera efter nåt logsik och inteligent struktur och att svaren vi letar efter antagligen inte syns eftersom vi aldrig lyckats sett någon gubbe på molnen kallad gud som sitter och skulpterar arter..
Citera
2012-11-21, 09:52
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Jo kvantumfysik , dom kan dela upp ämnen i 3 olika stadier precis som vatten kan vara ånga, vatten eller is så kan alla andra ämnen också vara 3 olika former beroende på vilken tempratur..
Vilka stadier då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in