Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det jag menar är, att om ni ser ställen i rymden där solar föds, då får man försöka komma fram till en rimlig förklaring hur ett sånnt ställe skulle kunna bildas ute i rymden genom evolution..
För om hela universum är en slump, då måste "pillars of creation" i rymden vara ett resultat av nån mystisk evolutionsprocess ute i rymden, och är det från "pillars of creation" som vi kommer ifrån efterssom våran sol måste kommit därifrån..
Klart det är intressant att diskutera hur dom kom dit..
Finns inga direkta bevis för nån big bang med tanke på att vi ser ganska långt bakåt i tiden när vi kollar långt ut i universum, och det såg ganska snyggt och städat ut i början av universum också.. Galaxerna ser bildade ut, så ingen tecken för evolution existtterar heller..
Eller?
Ok lyssna nu väldigt noga, för jag kommer bara säga det en gång till. EVOLUTIONEN HAR INGET MED UNIVERSUM ATT GÖRA.
Om du vill så kan jag förklara hela processen om hur en stjärna blir till.
Nej vi vet inte vad som orsakade själva big bang. men resten har vi en väldigt bra förståelse för.
Universum är inte någon slump. Det kan vara ett misstag vi vet inte helt än. vad vi vet är iaf att det i absoluta början var det super symmetri, denna symmetri bröts och därmed finns det vi kallar idag materia.