2013-01-07, 17:25
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Hahahahaha satan kommer antagligen se ut som Jesus för annars skulle du aldrig avguda honom..
Satans enda dröm är att bli avgudad..
Och gud är själva strukturen i all materia , den mörka materian som atomerna snurrar runt.
Men såklart tror du att gud går på 2 ben eftersom religionerna lurat dig att gud är en grinig gubbe på molnen som dömmer dig utefter hur rädd du var för honom medans du levde hahahah

"Gud" kommer nog före satan och hämtar upp dom äkta troende, precis som det står i bibeln..
Och sen är det syndarnas tur att avguda satan som dom tror är en frälsare..

Mvh

Du låter nästan som en muslim nu. Förnekelsen av att Jesus är Gud Faderns Son och även Gud själv..

Naturen är gud, bla bla bla.. new-age smörja.

"Hämtar upp dom äkta troende, precis som det står i bibeln..", det stämmer. Och? Du tror att du skulle vara en av dom äkta troende? Dagens skämt

"Precis som det står i bibeln..", ja det står även i Bibeln att Jesus är den enda vägen till Fadern. Att Han är vägen, sanningen och livet. Men det vill du inte höra va? Vissa saker kan du citera ur bibeln och tro på, men vissa saker väljer du bort.

DET kallas för avgudadyrkan = du dyrkar en annan gud. Precis som att du påstår att Gud finns överallt, att Gud är all materia eller vad du svamlar om.. även det är avgudadyrkan. Så sitt inte där och tro dig vara något och förtala oss kristna om att vi skulle syssla med avgudar genom att "dyrka korset", när du själv dyrkar en helt annan "gud"..
Citera
2013-01-07, 17:37
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Du låter nästan som en muslim nu. Förnekelsen av att Jesus är Gud Faderns Son och även Gud själv..

Naturen är gud, bla bla bla.. new-age smörja.

"Hämtar upp dom äkta troende, precis som det står i bibeln..", det stämmer. Och? Du tror att du skulle vara en av dom äkta troende? Dagens skämt

"Precis som det står i bibeln..", ja det står även i Bibeln att Jesus är den enda vägen till Fadern. Att Han är vägen, sanningen och livet. Men det vill du inte höra va? Vissa saker kan du citera ur bibeln och tro på, men vissa saker väljer du bort.

DET kallas för avgudadyrkan = du dyrkar en annan gud. Precis som att du påstår att Gud finns överallt, att Gud är all materia eller vad du svamlar om.. även det är avgudadyrkan. Så sitt inte där och tro dig vara något och förtala oss kristna om att vi skulle syssla med avgudar genom att "dyrka korset", när du själv dyrkar en helt annan "gud"..

Hahahahaha ja just det msulimer och kristna ska ju kriga i guds namn, för dom vet ju hur mycket gud gillar krig i hans namn..

Jag avgudar ingen och idoliserar ingen, som du tydligen gör.. VAd stod det i bibeln om det?

Du skall icke hava några gudar före mig?
Och du tolkar det som att du ska avguda nånting utanför dig själv?

Det betyder att du inte ska följa nån.. din clown
Citera
2013-01-07, 19:56
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Gud kommer att agera på den stora dagen och krossa Satan.
Jaså och varför inte i samma ögonblick han dök upp?

Är han allgod?
Citera
2013-01-07, 21:28
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Hahahahaha ja just det msulimer och kristna ska ju kriga i guds namn, för dom vet ju hur mycket gud gillar krig i hans namn..

Jag avgudar ingen och idoliserar ingen, som du tydligen gör.. VAd stod det i bibeln om det?

Du skall icke hava några gudar före mig?
Och du tolkar det som att du ska avguda nånting utanför dig själv?

Det betyder att du inte ska följa nån.. din clown

Kristna krigar inte i Guds namn. Gör om, gör rätt..
Det är endast muslimerna som krigar i "guds namn".

Du vill inte acceptera Bibelns Gud så istället väljer du att plocka lite ur Bibeln som du tycker låter bra och som passar dig. Det kallas för avgudadyrkan.

Precis, och vilken annan gud har du före den Sanna guden?
En "natur-gud" eller något liknande..

Bibeln är den Sanna Guden och det är den vi ska dyrka. Inte någon "natur-gud" eller "mörk-materia-gud"
Citera
2013-01-07, 21:48
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Du vill inte acceptera Bibelns Gud så istället väljer du att plocka lite ur Bibeln som du tycker låter bra och som passar dig. Det kallas för avgudadyrkan.

Bibeln är den Sanna Guden och det är den vi ska dyrka. Inte någon "natur-gud" eller "mörk-materia-gud"

Bland annat USA krigar i guds namn.
Du har helt fel på den punkten, man har krigat i bibelns guds namn i flera tusen år.

Avgudadyrkan är när man dyrkar en avbild av gud eller annan bild eller staty. Inte att välja vad man gillar bäst i bibeln. Att göra så är snarare kätteri men behöver inte vara det.
Citera
2013-01-07, 22:19
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Du har helt fel på den punkten, man har krigat i bibelns guds namn i flera tusen år.

Avgudadyrkan är när man dyrkar en avbild av gud eller annan bild eller staty. Inte att välja vad man gillar bäst i bibeln. Att göra så är snarare kätteri men behöver inte vara det.

Som kyrkan menar du?
De väljer ju vad de gillar i bibeln och stryker eller ändrar det.
Vilken version av bibeln gillar du förresten?
Före eller efter konsiliet?

Kyrkans eller de kristnas innan Rom strök hela böcker och förändrade budskapet från att enbart vara menad för de tolv stammarna till hela mänskligheten samt inordnade en struktur där den värdsliga makten blev en skyldighet att lyda näst efter gud OCH dessutom förändrade guds och jesus budskap en aning för att göra detta möjligt. Bibeln du läser i dag har lite med de tidiga skrifterna att göra och Jesus hade sett den som ytterst kättersk då den i mycket numera går i direkt motsättning till det ursprungliga budskapet.
Citera
2013-01-07, 22:41
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Som kyrkan menar du?
De väljer ju vad de gillar i bibeln och stryker eller ändrar det.
Vilken version av bibeln gillar du förresten?
Före eller efter konsiliet?

Kyrkans eller de kristnas innan Rom strök hela böcker och förändrade budskapet från att enbart vara menad för de tolv stammarna till hela mänskligheten samt inordnade en struktur där den värdsliga makten blev en skyldighet att lyda näst efter gud OCH dessutom förändrade guds och jesus budskap en aning för att göra detta möjligt. Bibeln du läser i dag har lite med de tidiga skrifterna att göra och Jesus hade sett den som ytterst kättersk då den i mycket numera går i direkt motsättning till det ursprungliga budskapet.

Edit: Jag vet inte om du misstolkar det jag skrev eller inte, känns nästan så. Det kan vara jag som misstolkar det du skrev nu också

Ehm, jag är inte troende. Jag kan inte så mycket om kanonen som den är i dag eller så eller hur den kommit att bli som den är.
Vad jag bara ville föra fram var att just Trolloz har fel i det han säger. Men det finns väl en hel del böcker som inte blivit medtagna i bibeln som den är i dag. Bland annat några som handlar om jesus uppväxt och annat.

Den enda egentliga bibelkunskapen är de från första 10 åren av mitt liv då familjen var JV. Inte längre dock. Jag är på intet sätt troende.
Citera
2013-01-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffski

Även Hitler använde Gud som ursäkt för att utföra sina dåd. Tror du Gud var nöjd med honom?
Jag tror faktiskt inte detta.
Det är en sak om man bekämpar det onda i världen, men om man utnyttjar det onda för att tjäna sina egna syften så begår landet synd.

@KungPungPat @Koffski
Avgudadyrkan/Idol är att göra någonting högre än sig själv och ära det.
Varför tror du vi har ett program som heter Idol och det springer runt en massa fjortistjejer och killar som tycker om vissa människor så mycket att de i princip svimmar. Det är en Idol, dvs avgud.

wiki: Ordet kan också ha en mer bildlig innebörd och syfta på sådant som kommer att ta över Guds plats i en människas liv, till exempel pengar, karriär, alkohol eller droger.

Till sist:
Om jag ändrar i bibeln, sätter jag då inte mig själv över Guds ord, och tar Guds plats som domare över vad som är bra och inte?

Sedan tillbaka till det där med att kristna krigar...
Vi krigar, men inte med denna världens medel, inte med kärnvapen eller kulor, utan med Guds svärd som är så starkt enligt bibeln att det skiljer märg från benen, likt en slägga som krossar berg.
Vi är de som är kallade att stå fasta vid det som är sant, rättfärdigt och riktigt, och det kostar liv, våra egna. De kristna ska vara de första på led för att ge sina liv och sist i led för att äta, för att se till att andra har mat.
Vi ska hata allt som Gud hatar, all synd, all orättvisa, all ogudaktighet, all girighet och orättfärdighet. Men vi ska älska allt som Gud älskar, det som är gott, det som är rätt och rättfärdigt, men också alla människor.
Vi ska vara som honom själv, som gav sitt liv för alla, ju mer lika vi blir honom desto mer kommer vi ge ut av oss själva.
Vi är kallade av Gud att beskydda de svaga, hela de sjuka och förmedla evangeliet i de farligaste områdena av världen för att alla ska få del av det.
Undrar du hur detta går till? Det som är omöjligt för människor är möjligt för Gud.

Du kanske också undrar var dessa kristna är idag? Jag tror att om du åker ut i världen så kanske du träffar en av dem. De brinner för Jesus och lyder honom
Ibland stöter man på dem i kyrkorna, ibland ser man dem aldrig i dem.
Men om du åker till kyrkan, kanske du ser flera blivande martyrer, Guds blivande soldater i denna världen. Det är knappast de martyrer som gör bomber, utan sådana som ger sitt liv för andra av kärlek, för att de har Gud i himlen som älskar dem och de vill visa andra vem han är.

Jag bävar vid tanken att kalla mig kristen, eftersom de kristna från förr blev söndersågade, hatade, korsfästa, givna till lejon, ihjälslitna av hästar, bespottade, förföljda och avskydda, de var dem som var jordens avskum. Men de gladde sig och lät sig inte vara modlösa, eftersom de kände Gud och visste att han var med dem.

Det faktum att alla dessa människor frivilligt ger sina liv är ett vittnesbörd i sig själv att det finns en Gud, eftersom de mött någon värd att ge livet för.

Detta är kristendom.
Vill du följa Jesus ?
jag vill det.
Citera
2013-01-07, 23:30
Medlem
Hammarens avatar
Citat:

Trollet mot KPP..., det är lite som att titta på sådana där clowner som slänger tårtor och häller kalkfärg i varandras brallor i cirkusmanegen. Jag försöker avgöra vem av dem som är stolligast.
Citera
2013-01-07, 23:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Trollet mot KPP..., det är lite som att titta på sådana där clowner som slänger tårtor och häller kalkfärg i varandras brallor i cirkusmanegen. Jag försöker avgöra vem av dem som är stolligast.

Har följt inläggen och nått nya nivåer av skräckblandad förtjusning
Citera
2013-01-07, 23:39
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voddy
Även Hitler använde Gud som ursäkt för att utföra sina dåd. Tror du Gud var nöjd med honom?
Jag tror faktiskt inte detta.
Det är en sak om man bekämpar det onda i världen, men om man utnyttjar det onda för att tjäna sina egna syften så begår landet synd.

Var inte så säker på det, om du tror på en gud. Den abrahamitiske guden instigerade själv flera folkmord om man läser bibeln och har inte lyft ett finger för att förhindra andra.

Citat:
Avgudadyrkan/Idol är att göra någonting högre än sig själv och ära det.
Varför tror du vi har ett program som heter Idol och det springer runt en massa fjortistjejer och killar som tycker om vissa människor så mycket att de i princip svimmar. Det är en Idol, dvs avgud.

wiki: Ordet kan också ha en mer bildlig innebörd och syfta på sådant som kommer att ta över Guds plats i en människas liv, till exempel pengar, karriär, alkohol eller droger.

Till sist:
Om jag ändrar i bibeln, sätter jag då inte mig själv över Guds ord, och tar Guds plats som domare över vad som är bra och inte?

Sedan tillbaka till det där med att kristna krigar...
Vi krigar, men inte med denna världens medel, inte med kärnvapen eller kulor, utan med Guds svärd som är så starkt enligt bibeln att det skiljer märg från benen, likt en slägga som krossar berg.
Vi är de som är kallade att stå fasta vid det som är sant, rättfärdigt och riktigt, och det kostar liv, våra egna. De kristna ska vara de första på led för att ge sina liv och sist i led för att äta, för att se till att andra har mat.
Vi ska hata allt som Gud hatar, all synd, all orättvisa, all ogudaktighet, all girighet och orättfärdighet. Men vi ska älska allt som Gud älskar, det som är gott, det som är rätt och rättfärdigt, men också alla människor.
Vi ska vara som honom själv, som gav sitt liv för alla, ju mer lika vi blir honom desto mer kommer vi ge ut av oss själva.
Vi är kallade av Gud att beskydda de svaga, hela de sjuka och förmedla evangeliet i de farligaste områdena av världen för att alla ska få del av det.
Undrar du hur detta går till? Det som är omöjligt för människor är möjligt för Gud.

Du kanske också undrar var dessa kristna är idag? Jag tror att om du åker ut i världen så kanske du träffar en av dem. De brinner för Jesus och lyder honom
Ibland stöter man på dem i kyrkorna, ibland ser man dem aldrig i dem.
Men om du åker till kyrkan, kanske du ser flera blivande martyrer, Guds blivande soldater i denna världen. Det är knappast de martyrer som gör bomber, utan sådana som ger sitt liv för andra av kärlek, för att de har Gud i himlen som älskar dem och de vill visa andra vem han är.

Jag bävar vid tanken att kalla mig kristen, eftersom de kristna från förr blev söndersågade, hatade, korsfästa, givna till lejon, ihjälslitna av hästar, bespottade, förföljda och avskydda, de var dem som var jordens avskum. Men de gladde sig och lät sig inte vara modlösa, eftersom de kände Gud och visste att han var med dem.

Det faktum att alla dessa människor frivilligt ger sina liv är ett vittnesbörd i sig själv att det finns en Gud, eftersom de mött någon värd att ge livet för.

Detta är kristendom.
Vill du följa Jesus ?
jag vill det.

Du pratar ohyggligt mycket skick och virar in det i klichéer som förlorat all mening. Du talar om*EN* kristendom. Jag har hört och läst om mins hundra olika uttolkningar av samma religion.

Nej, jag har sedan länge sällat mig till den växande majoritet som lämnat Jesus och allt sådan trams bakom mig. Jag blir bara äcklad av din slaskande dyrkan av blod och tårar.
Senast redigerad av Hammaren 2013-01-07 kl. 23:41.
Citera
2013-01-07, 23:40
Medlem
Du behöver inte tro om du inte vill! Se livet som en gåva. Man kan aldrig bevisa att Gud finns. Du kan inte se Gud, men du kan känna Gud. Du kan känna Gud i ditt hjärta. Bibeln och andra heliga skrifter är bara erfarenheter från andra troende, inte självklarheter. Och när vi inte förstår någonting är det för att Gud är så mycket större än oss. Jag vill inte benämna Gud som en hon eller han, jag tycker mer att Gud är som en stor kraft av kärlek som omringar oss. Se på alla vackra mirakel i livet. Kärleken! Hur kan vi känna kärlek egentligen? Jag tror i alla fall att det är någonting mer än kemi i hjärnan. Jag tror att det finns en "högre makt", men jag tror inte att man måste underkasta sig den makten. Utan att bara känna och ge respons.

Men samtidigt kan människor vara väldigt elaka. Kanske har vi fått egenskaper från vardera delar? I vilket fall är det du själv som bestämmer vad du vill utveckla och känna. Enklare än så är det inte! Skit i böcker. Öva på din egen mentalitet och vad du själv tror. Amen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in