2012-11-15, 12:18
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
OMG ännu ett exempel på extremt djupt Stockholmsyndrom..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet
men är du intresserad så söker du svaret i det jag skriver, vet man inte vad inteligens är så är det lätt att ignorera naturlig inteligens som bevisas genom livsformerna och designerna på dom..

Jag försöker tala till eran inteligens med det är tammefan bara skolbarn som svarar.. skolbarn som är rädda för att vara annorlunda så ni håller för ögonen och öronen när jag säger inteligent designade varelser som oss har en inteligent skapad design formad av evolution..

Bra jobbat, plutten!
Citera
2012-11-15, 12:22
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och det är väl också ganska okontroversiellt att säga att långvarigt bruk gör nånting med personens....låt oss kalla det "skärpa".

Jag vet inte var man ska placera det i farlighetsskalan...typ som alkohol, kanske? Det brukar också ha konsekvenser vid överdrivet bruk i både ung och högre ålder...men det är en knepig fråga

Din skärpa har gjort så du inte ens förstått att det är propaganda du läst och inte vetenskap om droger, energi, universum, livet, gud..
En stor bluff som du kommer få reda på sanningen tro mig, ingen kommer undan sanningen och vad verkligheten är..

Vi kan se Stockholmsyndromet är starkt inom dig, för trots att du blivit tvingad att gå i skolan och lära dig saker så förespråkar du dom sakerna och sättet du lärde dig dom på.. så andra barn kan uppleva samma underbara upplevelse.. eller hur?
Citera
2012-11-15, 12:24
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ser ni inte det som en inteligent lösning att vi tex. har händer perfekta för att plocka frukt och göra allt möjligt?
Inte en lösning på hur vi ska få mat till munnen.. hur skulle det kunna utvecklas genom ointeligent evolution?

OMG...Bogomil säger att du upprepar samma postulat om och om igen....och vad svarar du? SJÄLVKLART samma postulat igen. Och givetvis i form av ett argument from ignorance...

Citat:
Så ni vill helt enkelt stå fast vi att evolution är ointeligent för djuren som har skapats av evolutionen har varigt ogenomtänkta testprojekt som inte alls varit pefekta nånstans?

Framsteg. Ingen ironi. Din bästa beskrivning av evolutionen hittils.
Citera
2012-11-15, 12:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och det är väl också ganska okontroversiellt att säga att långvarigt bruk gör nånting med personens....låt oss kalla det "skärpa".

Aldrig i livet; jag vill bara påpeka att ..... något, tror jag ..... om bara jag kunne komme ihåg vad det var.

Citat:
Jag vet inte var man ska placera det i farlighetsskalan...typ som alkohol, kanske? Det brukar också ha konsekvenser vid överdrivet bruk i både ung och högre ålder...men det är en knepig fråga

Om KingKongPot finnar en 'gud' i sin chillum, en 'gud' som sen monomant ... och utan bevis .... skall pådyvlas oss andra i likhet med dom andra 3499 bevis-befriade 'gudar', då är det inte en knepig fråga. KKP har tydligen INTE kunnet hantera sitt kemikalie-beroende på ett vettigt sätt.
Citera
2012-11-15, 12:29
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Din skärpa har gjort så du inte ens förstått att det är propaganda du läst och inte vetenskap om droger, energi, universum, livet, gud..

Nej det handlar om det faktum att många långvariga brukare även i orökt tillstånd har fått permanenta förändringar i sin "skärpa". Jag säger inte att det är någon dödlig katastrof, men det bör noteras.

Citat:
En stor bluff som du kommer få reda på sanningen tro mig, ingen kommer undan sanningen och vad verkligheten är..

"Nu kommer jag och tar dig"?

Citat:
Vi kan se Stockholmsyndromet är starkt inom dig, för trots att du blivit tvingad att gå i skolan och lära dig saker så förespråkar du dom sakerna och sättet du lärde dig dom på.. så andra barn kan uppleva samma underbara upplevelse.. eller hur?

Oj vilket skarpsinne...du riktigt pentrerar mig med din röntgenaktiga personkännarblick!!!
Citera
2012-11-15, 12:30
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Aldrig i livet; jag vill bara påpeka att ..... något, tror jag ..... om bara jag kunne komme ihåg vad det var.

Ungefär så ja
Citera
2012-11-15, 12:33
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Är det bara jag som tänkt på hur KKP "kommer på" associationer allt eftersom, och sedan får han med den associationen i de närmsta fem inläggen innan han kommer på nåt nytt....

Just nu är det Sthlms-syndromet som gäller
Citera
2012-11-15, 12:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Och när kommer din systematiska metodologi omkring detta. Eller den kanske verkligen är så enkel som: "Det är bara så" .... som du hittills har kört på.

Citat:

Samma bluff som den om DFSM?

Citat:

Vad med chillum-syndromet? Är inte det lika farligt för din resonnemangs-förmåga?
Senast redigerad av Bogomil 2012-11-15 kl. 12:37.
Citera
2012-11-15, 12:36
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
OMG...Bogomil säger att du upprepar samma postulat om och om igen....och vad svarar du? SJÄLVKLART samma postulat igen. Och givetvis i form av ett argument from ignorance...

Framsteg. Ingen ironi. Din bästa beskrivning av evolutionen hittils.

Men om inte du förstår att inteligens krävs för att lösa ett problem eller skapa en design..

Då blir det svårt för mig att säga att naturen överkommer problem genom sin designförmåga och därför har djuren sina funktioner, vapen och frösvar... dom vapnen kan inte vara inteligent designade av nån annan än ett inteligent system som djuret är en del av, ett stort inteligent medvetande som uttrycker sig genom extrema mängder djur.. Och vi är ett av dom djuren..

Och vi verkar vara inteligenta nog att kunna förgöra hela medvetandet som naturen är inna vi förstår att vi är en del av naturen och absolut inte inteligentare än naturen med tanke på vad naturen kan evolutionera med hjälp av evolution..

För att evolution ska fungera behövs dock inteligent designade celler och DNAläsnings-system och dom kan inte uppstå utan inteligens från första skapandet..

Så vart man än kollar så kommer man komma till en slutsats, och det är att inteligens krävs för att skapa grunden och dataprogrammet evolution, sen vapnen som djuren har, det kan dom inte utveckla på egen hand utan det måste designas från ett större perspektiv.. Som tex bläckfisken som shiftar färg, den kan inte se sig sälv och att den skkulle evolutioneras genom att själva testa sig fram till kunskapen hur man ändrar färg, det går lixom inte, det måste vara inprogramerat i djuret..

Det som är inprogramerat i oss är dock att vi kan ifrågasätta hela systemet och tillåmed förgöra hela naturen så vi själva utrotas..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-15 kl. 12:39.
Citera
2012-11-15, 12:38
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hur ska jag veta om det menar du?

Om du säger att det är så, borde du väl ha ganska goda skäl...?

Citat:
Jag försöker hålla mig till bevisen och dra slutsatser ..
Designnerna på djuren i naturen är det enda beviset för nån form av inteligens som klara av att utveckla massiva mängder otroligt smart designade djur som lever i harmoni med varandra i så kalade kretslopp..

....och helst bättre skäl än argument from ignorance....

Citat:
Det positiva är att man behöver inte säga inteligent designmer änn en gång innan dom flesta människor börjar se klart och förstå vad en inteligent design är..

Vad uttrycket betyder är självförklarande...

Citat:
Vi har inteligens hög nog att se designer som kräver inteligens för att utvecklas genom evolution..

Men det skadar inte att krydda vår intelligens med lite substanser, för att lättare se designen...antar jag?

Citat:
Dockk så är eran inteligens i riskzonen med tanke på att ni ignorerar att ni har en inteligens för att ni är en del av ett stort inteligens medvetande som evolutioneras..

Vilket du fortfarande inte bevisat....

Citat:
Jag skulle inte råda nån attt ignorera det i dessa tiden..

Vad händer annars?
Citera
2012-11-15, 12:41
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Men om inte du förstår att inteligens krävs för att lösa ett problem eller skapa en design..

Du har fortfarande inte visat att det rör sig om design....

Citat:
Då blir det svårt för mig att säga att naturen överkommer problem genom sin designförmåga och därför har djuren sina funktioner, vapen och frösvar... dom vapnen kan inte vara inteligent designade av nån annan än ett inteligent system som djuret är en del av, ett stort inteligent medvetande som uttrycker sig genom extrema mängder djur.. Och vi är ett av dom djuren..

Argument from ignorance...

Citat:
Och vi verkar vara inteligenta nog att kunna förgöra hela medvetandet som naturen är inna vi förstår att vi är en del av naturen och absolut inte inteligentare än naturen med tanke på vad naturen kan evolutionera med hjälp av evolution..

Pundarsvammel.

Citat:
För att evolution ska fungera behövs dock inteligent designade celler och DNAläsnings-system och dom kan inte uppstå utan inteligens från första skapandet..

Citat:
Så vart man än kollar så kommer man komma till en slutsats, och det är att inteligens krävs för att skapa vapnen som djuren har, det kan dom inte utveckla på egen hand utan det måste designas från ett större perspektiv.. Som tex bläckfisken som shiftar färg, den kan inte se sig sälv och att den skkulle evolutioneras genom att själva testa sig fram till kunskapen hur man ändrar färg, det går lixom inte, det måste vara inprogramerat i djuret..

Citat:
Det som är inprogramerat i oss är dock att vi kan ifrågasätta hela systemet och tillåmed förgöra hela naturen så vi själva utrotas..

Pundarsvammel.
Citera
2012-11-15, 12:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vi andra .... som har lite indoktrinerat skärpa kvar ..... kallar detta för ett cirkel-argument.

Citat:

Ökande mekanistisk komplexitet.

Citat:

Ökande självorganiserande komplexitet.

Citat:

Googla initiella villkor.

Citat:
Så vart man än kollar så kommer man komma till en slutsats, och det är att inteligens krävs för att skapa vapnen som djuren har, det kan dom inte utveckla på egen hand utan det måste designas från ett större perspektiv.. Som tex bläckfisken som shiftar färg, den kan inte se sig sälv och att den skkulle evolutioneras genom att själva testa sig fram till kunskapen hur man ändrar färg, det går lixom inte, det måste vara inprogramerat i djuret..

Cirkel-argumenterad ID.

Citat:

Postulat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in