2012-11-22, 21:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Man måste vara ateist för att kunna ignorera det som är mänskligheten, och det är empati som är inprogramerat i mänskligheten, och möjlighet till vishet eller sin egen död på grund av hög inteligens att kunna mörde sig själv genom ignorarns av det naturliga systemet..

Det är förväntningen, att du skall bevisa ditt ID-koncept; vilket inte sker genom att du endast upprepar postulatet.
Citera
2012-11-22, 21:15
Medlem
KungPungPats avatar
Intelligens för mig är att lösa problem, ungefär som naturen gjort genom sina designer på djur..

Intelligens är design och typ förmåga att veta hur man sätter ihop en motor i flagellum eller en levande cell tex.. DNA är ren inteligens.. För varken en bok eller kod kan uppstå utan inteligens i nån form, antingen ett dataprogram, evolutionsprogram eller inteligens i form av författare eller gud hahahjaah

MVH
Citera
2012-11-22, 21:15
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Dom flesta är väl religösa på grund av att dom uppfattar det som godhet och moral.. Behandla andra som du vill bli behandlad själv osv..

Man måste vara ateist för att kunna ignorera det som är mänskligheten, och det är empati som är inprogramerat i mänskligheten, och möjlighet till vishet eller sin egen död på grund av hög inteligens att kunna mörde sig själv genom ignorarns av det naturliga systemet..

Läs om hur den katolska kyrkan behandlade folk i Sydamerika under den Spanska och Portugisiska erövringen. Sedan kan du komma tillbaka och prata om moral och empati.

Eller varför inte dess inblandning i utsmugglingen av nazistiska krigsförbrytare efter WWII ?
Citera
2012-11-22, 21:18
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Dom flesta är väl religösa på grund av att dom uppfattar det som godhet och moral.. Behandla andra som du vill bli behandlad själv osv..

Då har ni en sne vinkel på vad moral är.

Kristna, vill förbjuda, abort, homosexualitet (Uganda) homo bröllop. kallar du det empati och moral?

bibeln, visar till folkmord,mord, våldtäkt, misshandel, slavar. Så snälla, argumentera hur du vill för din religion men ta aldrig med Moral och empati.
Citera
2012-11-22, 21:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Intelligens för mig är att lösa problem, ungefär som naturen gjort genom sina designer på djur..

Intelligens är design och typ förmåga att veta hur man sätter ihop en motor i flagellum eller en levande cell tex.. DNA är ren inteligens.. För varken en bok eller kod kan uppstå utan inteligens i nån form, antingen ett dataprogram, evolutionsprogram eller inteligens i form av författare eller gud

Vi KAN första delan av ditt ID-mantra. Kan vi få den andra delen också?
Citera
2012-11-22, 21:21
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Här är hans youtube kanal förresten, där han bland annat slaktar en hel del ateister (även kända ateister som James Randi, thunderf00t och Aronra har blivit ägda i debatt med honom): http://www.youtube.com/user/ProofThatGodExists/videos?view=0

Han förklarar den här sanningen (trancendental argument) bättre än jag kan göra.

Jag undrar just i vilken del han äger någon i debatten. Är inte allt han kör med en ordbajsigare och häftigare variant av "man måste tro för att få bevis (tro för att börja tro)" och "ateister är blinda och det är vi (teister) som ser verkligheten"? Det känns inte direkt som något nytt och speciellt övertygande. Har jag missat något?
Citera
2012-11-22, 21:22
Medlem
awestbys avatar
Citat:

Intelligens är design och typ förmåga att veta hur man sätter ihop en motor i flagellum eller en levande cell tex.. DNA är ren inteligens.. För varken en bok eller kod kan uppstå utan inteligens i nån form, antingen ett dataprogram, evolutionsprogram eller inteligens i form av författare eller gud hahahjaah

MVH
vad med, Social intelligens, musikalisk intelligens?

DNA är inte intelligens DNA är simpel kemi. sluta lura dig själv
Citera
2012-11-22, 21:26
Medlem
awestbys avatar
Kan ju vara värt att tillägga att de mest religiösa staterna i USA har fler mord, fler skilsmässor, fler tonårsgraviditeter och generellt mer brott. svart på vitt kristna är hycklare.
Citera
2012-11-22, 21:26
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nu frågades inte efter en lista över samtliga (icke ackrediterade) universitet utan vilka som enligt ditt påstående är "bra och kända" men ändå inte ackrediterade.

Ja, det tog jag som något givet.
Citera
2012-11-22, 21:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Ja, det tog jag som något givet.

Det kan ju hända att elsydeon menar att samtliga på listan är "bra och kända". Kan inte uteslutas.
Citera
2012-11-22, 21:36
Medlem
awestbys avatar
Eftersom eran Gud är allsmäktig, kan han då ändra så 2+2 kan bli 5?
Citera
2012-11-22, 21:36
Medlem
Hammarens avatar
Citat:

Du är ju för fan snudd på brottsligt aningslös! Har du aldrig hört talas om religionskrig eller självmordsattacker i någon guds namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in