Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Stundens nya flum-metodologi: Existensen upprätthållas av att Elsydeon och några få andra 'gud's-upplevare observerar den.
Nonsens. Världen är inte en illusion, den är verklig, och det har ingen betydelse om någon observerar den eller inte.
Jag spelade en ateist tidigare (när jag snackade om atlantis, illusioner och att orden inte har någon mening), för att visa hur löjligt ateism är, och att det leder till absurditet, solipsism och nihilism. Ursäkta förvirringen, men jag behövde visa den poängen.
Jaha, så du använder logik här. Du har fortfarande inte förklarat varför ett cirkel argument är 'fel' i en ateistisk världsbild. Allt som händer i våra hjärnor är bara kemiska reaktioner, och kemiska reaktioner är varken rätt eller fel, så hur kan du säga att mina kemiska reaktioner är 'fel' och dina är 'rätt'? Det kan inte finnas någon rätt eller fel i ateism, det kan bara finnas absurditet.
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Cirkelargument.
Falsk dikotomi.
Problemet är att du använder logik, vilket gör att du antar Guds existens. Se mitt svar ovan, riktad till Bogomil, för att förstå det bättre.
Det kan inte finnas någon logik i en ateistisk världsbild, för att allt är bara kemiska reaktioner, och ingen kan vara 100% säker på något, vilket betyder att man kan inte veta något, vilket leder till nihilism och solipsism. Vad är logik i en ateistisk världsbild, är det något universellt och immateriellt, eller är det relativt och något som vi människor har hittat på?