2012-11-13, 12:17
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Och där kom den klassiska versionen, i den äldre formen..

Förstår att du fick lämna klassrummet lille vän.. som du själv säger, kan man inte bedöma ska man kanske börja självreflektera, att andra är begränsade utesluter inte att du är ännu lägre ner på skalan, du har själv sagt att du är på nivån att betrakta..
Ja och att betrakta är inte som att använda ämnen - står du i en sal med massa vätskor så tittar du och beordrar andra att titta på, samtidigt som du fördömer dem som använder det och erbjuder dig att förstå det du ännu tittar på.. på ytor!

Du är en jäkla onödig tjafsare!! lat och odrägligt kamouflerande, det du skickar in är inte ens dina egna ord. Men det gör inget.. inte där det klämmer.. utan dem som påstår att du är lika intelligent som alla andra.. utjämningseffekten.. du är ännu en som drar in ovidkommande aspekter, som politik.

Vad har politik med evolution att göra?!!! kan du inte sortera??!!! nej du kan inte det, eller så vill du inte för att du är för lat
(OT sorry!) ja DU är OT din latmask.

hahahaa wow du är verkligen en unik skapelse du , väldigt arg..

Politik är väl enda anledningen att du lär dig vad Darwin kom på trots att bevis saknas för att den teorin är nån sorts förklaring på allt inklusive dom extremt inteligent designade djuren..

Menar ni att ni förstår eller ens kan föreställa er hur evolutionen utvecklar nått som är fruktansvärt inteligent som ett djurs vapen tex.

Små skillnader sker i generna mellan generationerna, men hur skulle det kunna förklara ett perfekt inteligent designat vapen..

Menar ni att det som fick tex. tigerns klor att bli ett perfekt vapen för att hålla fast byten med våld, var att tigern hade en släkting med tex. 4 klor som dog ur för tigern med 5 klor kunde ta lite mer mat och därför överlevde den med 5 klor och den med 4 klor dog ut..

Känns väldigt fantirikt att säga att allt evolutioneras utan nån som helst inteligens som guidar tex. ett vapen så det blir perfekt, det känns minst sagt som att om vapnet inte var pefekt från början så skulle inte djuret kunna överleva så att säga att evolution är nån sorts vetenskaplig teori som förklarar allt är bara idioti..

Men som sagt så väljer ni själva vad ni tror på för idioti, jag ser helldre bevisen och lyssnar på alla sidor sen kanske jag bestämmer mig för vad som passar bäst in på det, finns det infohål så gör jag inte ens det..

Man kan ju inte bestämma sig för vad man tror på innan man verkligen förstått innebörden.. och ni förstår ingenting men ni är duktiga på att peka ut hur duktiga ni egentligen är och sen pekar ni såklart på utbildningarna som är ett bevis för inteligens i eran värld när det är bevis för ett stängt sinne i min värld..

Om evolutionteorin och energikonserveringlagarna inte ens matchar varandra, den ena kan inte finnas utan den andra.. hur kan ni då fortfarande lite på dom som säger sig veta alla svaren ..

Jag trodde det fanns kvantumdatorer och gör det inte det så finns dom nog när som helst som dom beskrev i tvreportaget hur datorerna fungerar..

Låt oss skippa kvantumdatorer oc kolla på telepati och och anatomi .. Telepati skulle inte fungera om inte allt satt ihop i ett osynligt nät..
Citera
2012-11-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Menar ni att ni förstår eller ens kan föreställa er hur evolutionen utvecklar nått som är fruktansvärt inteligent som ett djurs vapen tex.

Med andra ord håller du med mig. Vi har oändligt många Gudar som har skapat varandra, eftersom allt som är komplext måste ha en Gud som skapade det. Ingen Gud blev till av en slump. Löjligt att tro. Eller hur?
Senast redigerad av ManManne 2012-11-13 kl. 12:34.
Citera
2012-11-13, 12:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Visst kan 'vi' det; det sker genom ökat komplexitet.

Och 'BAKOM' ökad komplexitet finns "42", DFSM eller ambroyade.

Jag beklagar, att du inte kan se att "42", DFSM eller ambroyade "är så, för det bara är så". Jag tror du är för selektiv och rigid i din tänkning, sen du uteslutar "42", DFSM eller ambroyade i din offhand dogmatism.

Dr. Wiegelschneider har t.ex. i sin GUT-teori tydligt 'bevisat', att " '42' .... the unified field-theory" är svaret på allting.
Citera
2012-11-13, 12:38
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
hahahaa wow du är verkligen en unik skapelse du , väldigt arg..

Politik är väl enda anledningen att du lär dig vad Darwin kom på trots att bevis saknas för att den teorin är nån sorts förklaring på allt inklusive dom extremt inteligent designade djuren..

Små skillnader sker i generna mellan generationerna, men hur skulle det kunna förklara ett perfekt inteligent designat vapen..

Menar ni att det som fick tex. tigerns klor att bli ett perfekt vapen för att hålla fast byten med våld, var att tigern hade en släkting med tex. 4 klor som dog ur för tigern med 5 klor kunde ta lite mer mat och därför överlevde den med 5 klor och den med 4 klor dog ut..

Känns väldigt fantirikt att säga att allt evolutioneras utan nån som helst inteligens som guidar tex. ett vapen så det blir perfekt, det känns minst sagt som att om vapnet inte var pefekt från början så skulle inte djuret kunna överleva så att säga att evolution är nån sorts vetenskaplig teori som förklarar allt är bara idioti..

Men som sagt så väljer ni själva vad ni tror på för idioti, jag ser helldre bevisen och lyssnar på alla sidor sen kanske jag bestämmer mig för vad som passar bäst in på det, finns det infohål så gör jag inte ens det..

Man kan ju inte bestämma sig för vad man tror på innan man verkligen förstått innebörden.. och ni förstår ingenting men ni är duktiga på att peka ut hur duktiga ni egentligen är och sen pekar ni såklart på utbildningarna som är ett bevis för inteligens i eran värld när det är bevis för ett stängt sinne i min värld..

Om evolutionteorin och energikonserveringlagarna inte ens matchar varandra, den ena kan inte finnas utan den andra.. hur kan ni då fortfarande lite på dom som säger sig veta alla svaren ..

Jag trodde det fanns kvantumdatorer och gör det inte det så finns dom nog när som helst som dom beskrev i tvreportaget hur datorerna fungerar..

Låt oss skippa kvantumdatorer oc kolla på telepati och och anatomi .. Telepati skulle inte fungera om inte allt satt ihop i ett osynligt nät..

Du är verkligen fortfarande kvar i precis samma ruta som du började. Noll utveckling. Noll förmåga/vilja att ta in information.

Troll eller pundhuvud?
Citera
2012-11-13, 12:43
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Med andra ord håller du med mig. Vi har oändligt många Gudar som har skapat varandra, eftersom allt som är komplext måste ha en Gud som skapade det.

Jag skulle inte kalla oss gudar..
Vi är ett växtätande flockdjur som tror vi är köttätande djur utan empati.. stäng dörren tiill slakteriet så vi kan äta !
Men visst skullle mänskligheten kunna vara gamla gudar som glömt toalt vart vi kom ifrån , det enda vi har kvar är lite förmåga att skapa ineligenta designer , men knappast inteligens stor nog att förstå vad som är designat och vad som är odesignat, kaos..
Jag kan doock tro att människor som fascineras av designerna i djur kan ses som gudar som är intresserade av att skapa igen medans sånna som inte ser några designer kanske borde ge upp sin inteligens och bli ett djur som inte kan skapa eller se designer..

Men ingen kan ju såklart veta och när dom pratar om kvantumfysik så är det bara för oss att försöka pricka rätt människa att lyssna på och helst ska man väl lyssna på alla för att verklgen se vilka som snackar trams och vilka som är ärliga..

Jag tycker dom som pratar om inteligent desgin är ärligast.. dom säger att dom vet absolut inte men dom vet att det är vetensskapligt att säga at inteligenta designer behöver en inteligent skapare för vi människor vet inget annat som kan skapa inteligens.. Darwin kan dock förklara för han han svaren på allt.. Intleigens kan uppstå över lång tid, tid = inteligens, japp , trots att tid inte existerar..
Kemiska processer = inteligens, japp, fråga Darwin det är vetenskapligt, han visste allt som vi behövde veta.. nu inväntar vi svar från andra stora forskare och tills dess tänker vi inte själva..

Oj sorry vad var frågan?
Ja just det jag besvarade den läs det kram..
Citera
2012-11-13, 12:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag kan doock tro att människor som fascineras av designerna i djur kan ses som gudar som är intresserade av att skapa igen medans sånna som inte ser några designer kanske borde ge upp sin inteligens och bli ett djur som inte kan skapa eller se designer..

Megalomani.

Citat:
Men ingen kan ju såklart veta och när dom pratar om kvantumfysik så är det bara för oss att försöka pricka rätt människa att lyssna på och helst ska man väl lyssna på alla för att verklgen se vilka som snackar trams och vilka som är ärliga..

Där svaret är "42".

Citat:
Jag tycker dom som pratar om inteligent desgin är ärligast.. dom säger att dom vet absolut inte men dom vet att det är vetensskapligt att säga at inteligenta designer behöver en inteligent skapare för vi människor vet inget annat som kan skapa inteligens..

God-of-gaps är renodlat imbecilitet.
Citera
2012-11-13, 13:03
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Oj sorry vad var frågan?
Ja just det jag besvarade den läs det kram..

Nej det gjorde du inte:

Enligt ditt sätt att tänka så kräver guds/högre energiers existens en ytterligare starkare och mer komplex gud/energi för att den första guden skall existera. Denna högre gud kräver i sin tur en ännu högre och mer komplex gud. Osv osv.
Citera
2012-11-13, 13:05
Medlem
Citat:
Jag skulle inte kalla oss gudar..
Nej. Vi är inte Gudar, men den som skapade oss måste vara en Gud och den som skapade Gud måste vara en Gud, och den som skapade Guden som skapade Gud, måste vara en Gud och ....

Jag fattar verkligen inte varför andra inte förstår det här.

(EDIT: Tack Kroesmann.)
Citera
2012-11-13, 13:11
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=KungPungPat]
Citat:

Nu är du på l'gsta nivån, kan förstå att du identifierar dig med det eftersom du ständigt intar den krälande positionen.

Citat:
Det här är inte ditt område hur som helst.
Du ska bara komma på det, låt det gå fort, inna du hinner söla ner ännu mer.

Citat:
Säg inte att du får svampstuvning idag igen - kan du inte variera och säga nej tack till svamp?

Citat:
Ja nu ger du dig in att t.o.m själv laga svampstuvning att bjuda andra, jösses.

Citat:
Mdet..en som sagt så väljer ni själva vad ni tror på för idioti, jag ser helldre bevisen och lyssnar på alla ssidor sen kanske jag bestämmer mig för vad som passar bäst in på det, finns det infohål så gör jag inte en
Idioti? Vad är idioti ? djuret eller spjutet eller vinden som separerar dem åt som skilda - vad i all världen diskuterar du, spetsintelligens? hur urskiljer du det då om det är så att du har hum om biologiska variationen.. du har ju inte tuggat färedigt stuvningen ens.

Citat:
Man kan ju inte bestämma sig för vad man tror på innan man verkligen förstått innebörden.. och ni förstår ingenting men ni är duktiga på att peka ut hur duktiga ni egentligen är och sen pekar ni såklart på utbildningarna som är ett bevis för inteligens.
hur gör du när du vill referera meriter? nä just det, du är betraktaren, väntar ännu på att förstå hur spjutet ska användas.. nä viss ... det är immateriellt... ska ej användas, eftersom du vet mer! vilket du genomgående ju säger... inte?

Citat:
D har bevisligen noll poäng i detta, varför inte ta ett steg neråt.. så du åtminstonde kan åtnjuta lite positiv respons..
Apropå matchning, så ska ma aldrig bete sig med salt hur som helst. Tror du får saltad stuvning idag, med risk för ytterligare bitterhet.

Jag förstår dig som att intelligens är singular och intelligenser är plural, och detta i sig är mycket intelligent. Halleluja!

Det som är osynligt är alltid sant, halleluja.
Citera
2012-11-13, 13:12
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Vad är det som är jävla intelligent med en klo? Om tigern hade varit utrustad med typ en rail-gun, DÅ hade vi kunnat snacka.

Citat:

Utseendet med fyra extremiteter (armar och ben) som i sin tur har fem fingrar är ett utseende som går igen hos oerhört många varelser. Vilket - hör och häpna - är ett typiskt tecken på gemensamt ursprung (konfiguration var upenbarligen lyckad, så det spred sig till alla möjliga arvtagare). Sedan har dessa armar och ben och fingrar utvecklats åt alla möjliga håll, allt ifrån fladdermöss som har hud mellan fingrarna och därför kan flyga, till hov- och klövdjur där fingrar och tår växt ihop.

Klorna har funnits väldigt länge, och jag har aldrig nånsin hört ens den galnaste kreationist säga att de skulle vara omöjliga för evolutionen att får fram (och då är det jävligt illa att du tar upp det!). Om jag så bara skulle göra en gissning from the top of my head så skulle tro att någon form av förhårdnad i änden på extremiteterna vore bra som skydd för fingrarna. Det skulle genast bli lättare att gräva, slåss, jaga eller vad du vill. Sen är bollning i rullning, du kan senare för ditt specifika syfte finna fördelar i om förhårdnaden är tjockare/tunnare...och spetsigare/trubbigare (beroende på vad du använder dem till). Hela tiden blir det bättre och bättre. Lägg till några miljoner år och voilà: du har klor. Hur lätt som helst, och då var ändå det här en gissning utan att läsa på det minsta.

Citat:
Känns väldigt fantirikt att säga att allt evolutioneras utan nån som helst inteligens som guidar tex. ett vapen så det blir perfekt,

Och det är här naturligt urval kommer in. En icke-slumpmässig styrande process. Har du levt under en sten om du inte visste detta?

Citat:
det känns minst sagt som att om vapnet inte var pefekt från början så skulle inte djuret kunna överleva

Vilket jag förklarat ovan....det är inte alls svårt att tänak sig att även i en gradvis utveckling så skulle hela tiden varje enskilt steg vara av överlevnadsvärde.

Citat:
Men som sagt så väljer ni själva vad ni tror på för idioti, jag ser helldre bevisen

Kan du nämna ett enda "bevis" som inte är ett argument from ignorance? Inte det?

Citat:
och lyssnar på alla sidor

alla sidor som håller med dig, dvs....

Citat:
sen kanske jag bestämmer mig för vad som passar bäst in på det

Nä du har ju inte redan bestämmt dig för att evolutionen är fel, trots att du bevisligen inte vet ett jävla skit om den....inte aaaaalls....

Citat:
finns det infohål så gör jag inte ens det..

Nämn ett enda i evolutionen.

Citat:

Trist bara att din åsikt inte är värd något innan du faktiskt vet vad du talar om....

Citat:

Varför låtsas du alltid som om du inte fått något förklarat redan? Att du inte tar till dig informationen betyder inte att den inte finns....

Citat:
Jag trodde det fanns kvantumdatorer

Du tror mycket dumt....

Citat:

Precis. Och telepati fungerar inte. Påstår du motsatsen så vill jag ha källhänvisning till upprepningsbart vetenskapligt experiment med objektiva metoder. Har du inte det kan du gå och sätta dig på din lilla potta igen och ordbajsa för dig själv.

Experiment som talar emot är det knappast någon brist på. Bara James Randi måste väl ha gjort hundratals vid det här laget...
Citera
2012-11-13, 13:32
Medlem
Citat:

Det kanske kommer att finnas det, ja, för dom som utvecklar sådana flummar inte. Men du har inte minsta hum om svårighetsgraden.

Skulle alla göra vetenskap enligt din metod så skulle vi inte ens ha uppfunnit stenyxan ännu. Fast då skulle vi kanske leva i fred .
Citera
2012-11-13, 14:40
Medlem
KungPungPats avatar
Bevis för evolutionsteori skulle vara tex. en aphand som har 1 finger först, sen när den förstod att 1 finger kunde skaffa mat, då bestämde sig handen för att skapa 2 fingrar för att den räknar med att det skulle bringa in dubbelt så mycket mat, och på den vägen fungerar evolution..

Så vi ska helt enkelt kunna gå in på museer och se dessa utvecklingsprojekt till varelser, inte helt perfekt designade varelser, det är vad vi skulle kunna se om evolutionsteorin var förklaringen på allt..

Just nu passar dock inteligent design bättre in på bevisen än vad religion eller evolutionsteori gör..

Det skulle ni nog också tycka om ni inte hade fullt upp med att vara ignoranta och repetera historian ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in