2012-12-29, 23:21
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannutt
Mm då hajar jag, om du har sysslat med meditation så sänker du aktiviteten i hjärnan.
Dessa insikter du har fått, har dom uppstått på senare tid runt den 21a kanske ? Lite innan... lite efter ?

Edit, måste lägga till lite till, känner du en balans, att du inte längre känner hat, avundsjuka, girighet och liknande ? bara positiva känslor med andra ord.

Edit; Kollade lite i dina trådar, du har lyssnat på Dolores Cannon. Ta det lugnt med vad denna dam säger, jag har haft koll på henne väldigt länge. Hon sysslar med ide plantering och det är inge bra från den aspekten hon använder. Jag gjorde detta på mig själv utan större ansträngning, hon har en teknik som fungerar, men den ska inte användas under hypnos, det är farligt!

Iden är basicly bibeln 2.0 med lite swing.

Dolores Cannon säger fortfarande att vi alla är en och att alla krig som existerar är på grund av att vi människor har en illusion av att vi är separerade..

Jag kan bekräfta det hon säger eftersom jag kollar på vetenskap som bevisar samma sak..
Vi kommer alla från samma källa..

Jag tar det väldigt lungt innan jag lyssnar på nån som inte lyssnat på Dolores.

Men tack för att du delade med dig av din syn på Dolores, trots att du inte lyssnat på vad hon säger..

Förstår inte vad du menar att hon gör för farligt..

Visst NewAge "älska allt och alla" är fejk och satanism, som jag förstår det nu..

Men hon talar fortfarande sanning om mycket.

MVH
Citera
2012-12-30, 12:17
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag kan inte göra det mer självklart och enkelt för er att förstå vad en intelligent design är och hur man avgör vad som är en intelligent design och vad som inte är det..
Vi människor ska kunna se skillnad på en design som uppstått av slump och en design som tillverkats av intelligens.
Och du vet nog själv innerst inne att vi inte är nått jävla misstag, precis som religionerna vill att du ska tro..
Att allt liv är ett misstag och alla människor är dåliga och svaga och ska helst inte tro på sig själv, tjjejer får inte ha sex, bögar är farliga farliga, vissa plantor och svampar är onda..
Det har lixom ingenting med gud att göra utan det är satan själv som hittat på religion och pengar och evolutionsteorin och skolsystem där ni lär er hur dåliga människor ni är..

Och sen får man reda på att vi människor är gudar, som är i en skola som heter Jorden..
Och vårat test är hela det här systemet med pengar, religioner och massiva lögner om livet och gud, skolan som vi går i som heter Jorden..

Och ni kan inte ens tro på intelligens existerar utanför skolorna och pengar, utbildningsystemen..
vem har frågar dig att förenkla det då?

Alla förstår skillnaden mellan det religiösa och vetenskapliga synsättet så du behöver inte förenkla det till slump vs design då det är inte är så enkelt. Jag tror inte på ett slumpmässigt universum. Det gnäller om slump hela tiden och ingen ateist tänker så! Du utnyttjar förenklingen för att få vetenskapliga synsättet att låta trivialt och konstigt.
Citera
2012-12-30, 12:29
Medlem
KungPungPats avatar
Det är tyvär trivialt och konstigt att på fullt allvar TRO att nånting så pass intelligent designat som evolution, levande celler och DNA, är nånting som "råkat" hända av en slump..

Men bry dig inte om det du, fortsätt tro som alla andra gör, repetera det som skolan tryckt i dig, allt liv är en slump och du har 1 liv och sen äre svart för alltid..

Jag tycker det är simpel matematik egentligen, dom flesta människor är idioter..
En simpel beräkning säger mig att dom flesta människor antgaligen inte har fått hela bilden av vad livet är och om jag vill veta vad livet är.. Så måste jag söka i en annan riktning än vad alla andra TROR på grund av att skolverket TROR att ni mår bäst av att TRO att allt liv är en slump och när ni dör så är det svart för evigt..

Men det är lögn alltihop, och bevis finns det gått om för dom som vill öppna ögonen.

Jag sa till internet, ge mig sanning..
Jag kan ta sanningen. Hur djupt går kaninhålet sa jag till kära internet?
Tyvär så gick kaninhålet för djupt för att du nånsin skulle kunna tro på sanningen efter att skolverket berättat vad du ska tro och repetera för meningar om nån skriver som mig tex..

MVH
Citera
2012-12-30, 12:40
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Det är tyvär trivialt och konstigt att på fullt allvar TRO att nånting så pass intelligent designat som evolution, levande celler och DNA, är nånting som "råkat" hända av en slump..

Men bry dig inte om det du, fortsätt tro som alla andra gör, repetera det som skolan tryckt i dig, allt liv är en slump och du har 1 liv och sen äre svart för alltid..

Jag tycker det är simpel matematik egentligen, dom flesta människor är idioter..
En simpel beräkning säger mig att dom flesta människor antgaligen inte har fått hela bilden av vad livet är och om jag vill veta vad livet är.. Så måste jag söka i en annan riktning än vad alla andra TROR på grund av att skolverket TROR att ni mår bäst av att TRO att allt liv är en slump och när ni dör så är det svart för evigt..

Men det är lögn alltihop, och bevis finns det gått om för dom som vill öppna ögonen.

Jag sa till internet, ge mig sanning..
Jag kan ta sanningen. Hur djupt går kaninhålet sa jag till kära internet?
Tyvär så gick kaninhålet för djupt för att du nånsin skulle kunna tro på sanningen efter att skolverket berättat vad du ska tro och repetera för meningar om nån skriver som mig tex..

MVH
varför läser du inte vad jag skriver? det handlar inte om slump! du hittar på vad jag tror!
Citera
2012-12-30, 12:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
varför läser du inte vad jag skriver? det handlar inte om slump! du hittar på vad jag tror!

Men vafan var det inte slump från början som skapade evolution, DNA och levande celler?
Vad menar du då? var det lite intelligens som skapade cellerna?
Betyder det att du erkänner att du förstår skillnaden mellan en slumpdesign (som på en sten) och en intelligent design som skapats av en intelligens.. (som på en dator och ett lejon)
Finns det nånting mellan "slumpdesign" och intelligent design?
Citera
2012-12-30, 12:54
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Men vafan var det inte slump från början som skapade evolution, DNA och levande celler?
Vad menar du då? var det lite intelligens som skapade cellerna?

Betyder det att du erkänner att du förstår skillnaden mellan en slumpdesign (som på en sten) och en intelligent design som skapats av en intelligens..
Finns det nånting mellan "slumpdesign" och intelligent design?
ok KPP...

du läser inte vad du skriver och tänker inte efter och för den delen anstränger dig inte alls för visa att du lära dig vad det är

du säger "lite intelligens". Inser du inte hur idiotiskt detta är att säga lite intelligens finns?

du säger "slumpdesign". Inser du inte hur idiotiskt det är att säga säga något är design och slump. Alltså du lägger inte ansträngning i det du skriver. lägger inte tid på dig tills du gör detta. Du är jäkligt och använder dig av intelligent design och slumpdesign som att mitt alternativ ska få eget namn för passa dig,

mvh

P.s: läs läs läs http://sv.wikipedia.org/wiki/Evolution

EDIT: lägger även till: du säger även "slump från början": inget tycker såhär. Du för fram varför det är fel att säga det är slump. Du tror allting som andra alternativen är slump, även dom frågor som många anser har andra svar bland ateister.
Senast redigerad av doublelift 2012-12-30 kl. 13:05.
Citera
2012-12-30, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Vad är då anledningen att naturlagarna är som de är, om inte en slump? Vad finns det för andra möjligheter förutom slump och intelligens? Om naturlagarna är som de är, på grund av en slump, då har väl allting (exempelvis evolution, människor, datorer osv) skapats av den allsmäktige farbror Slumpen eller hur?
Senast redigerad av elsydeon 2012-12-30 kl. 13:04.
Citera
2012-12-30, 13:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du är fruktansvärt nerdummad om du kan ignorera alla intelligenta designer i djur och natur.

Det finns väl inget mer 'dumt' än att föra en "der är bara så"-'argumentation' såsom du gör. Trots konstante uppmaninger har du ännu inte framfört ett enda vettigt argument för att ge ID belägg.

Citat:
Dom som erkänner vad en intelligent design är, dom är foliehattar..

Det finns ..... förutom foliehatt-versionen ..... också zombierna som bara upprepar vad dom har hört, utan att förstå ett ord av det.

Citat:
Hahahahaa Jag vet varför precis ni skriver i den här tråden .. För ni skulle peka finger och skratta åt alla ointelligenta personer som ser intelligenta designer och inte gör som alla andra svenskar och håller med alla andra för att ingen ska peka finger och skratta..

Inkompetens och okunnighet är inget att skäms för. Där emot är dessa pinsama i kombination med Dunning-Kruger syndromet.

Citat:
För som jag förstår det så försökte alla svenskar göra nåntning utanför ramarna för vad som är normalt, och alla skrattade i skolklassen, och sen dess har det varit normalt att säga att intelligenta designer uppstått från en slump, och skratta och "mobba" dom som ser intelligenta designer..

Du har ännu inte förklarat detta intressante guds-pådyvlar-fenomen 'slump', som du är så pigg på att introducera. Är det special-insikt från den 5te dimensionen?
Senast redigerad av Bogomil 2012-12-30 kl. 13:14.
Citera
2012-12-30, 13:07
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Vad är då anledningen att naturlagarna är som de är, om inte en slump? Vad finns det för andra möjligheter förutom slump och intelligens? Om naturlagarna är som de är, på grund av en slump, då har väl allting (exempelvis evolution, människor, datorer osv) skapats av den allsmäktige farbror Slumpen eller hur?
om jag ska vara ärlig, så vet jag inte. Men som sagt så är det inte jag som säger det allting skapads av slump utan det är strawmans hela tiden från TPP.

hela tiden är det för att andra "tror" dom förstår ämnet:

"så du tror det slump?"
nä, det är inte så enkelt som säga det är slump
"ahha så det är det designat"
"nä det inte designat"
**I oändlig lopp**

därför jag förespråkar annat ordval.
Senast redigerad av doublelift 2012-12-30 kl. 13:10.
Citera
2012-12-30, 13:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon

Med din extremt elastiska 'guds'-definition blir det säkert plats till 'slumpen' också, när ni foliehattar ÄNTLIGEN börjar förstå, att 'slump'-introduktionen är erat eget strawmanna-inslag, som ni plötsligt kommer att stå med ansvaret för, eftersom det intar en begränsat plats i den vetenskap/filosofi vi andra förlitar oss på.

Din absurda debatt-taktik med att tala för din opposition också ..... och föra ett väderkvarns-krig .... ger endast ett löjets skimmer till foliehatt'ismen.
Citera
2012-12-30, 15:04
Medlem
KungPungPats avatar
Jahapp, så ni står kvar på ruta 1 och säger att ingenting är intelligent designat?

Förstår inte varför ni låter religioner lura i er att evolutionsteorin och en gubbe på molnen är enda förklaringen på liv..
Dom vet att dom ljuger för er, ni tror att dom pratat sanning..

Och nu sitter ni på Flashback och ska "mobba" folk som "tror" på gud , för dom är ju så knasiga som "tror" på gud..

Utan att ni ens vet om att det är religionerna som vill att ni ska tro på evolutionsteorin, eller en gubbe på molnen så det blir en blandning av dom som ni automatiskt tror på.. Evolutionsteorin är förklaringen på allt och allt var obetydlig slump bara.
Och när man dör så är det ingen gubbe på molnen utan istället helt svart för evigt, man upphör att existera när man dör.
Och det är en total lögn som religionerna kommit på, och som ni tror på..

Jag har med hjälp av vetenskap och logiskt tänkande kommit fram till att vi kommer från samma källa allihopa, från början.. Så varför skulle ni tro på religioner när dom vill att människor ska tro att vi är separerade och har 1 liv?
Och tro mig det är religioner som vill att ni ska tro på evolutionsteorin, för annars skulle aldrig religioner ha nån makt..
religion handlar om makt och visste folk om att dom själva är gudar och kan få samma krafter som Jesus hade, när vi kommer ihåg hur vi använder våra glömda krafter..

Men öj, jag ska inte tråka ut er med sånnt där, för ni vet ju redan att ni ska lyssna på religionerna , evolutionsteorin..
Samhället och fejkpengarna som är satans påhitt precis som allt annat, han gör allt för att ni inte ska avguda er själva och förstå vad ni egentligen är på insidan genom meditering..

Är det inte egentligen bevis för gud när vi människor kan göra oss själva sjuka genom fel tankar?
För det betyder samtidigt att vi kan heala oss själva genom rätt tankesätt..
Blir det inte bevis för gud om vi kan göra saker som Jesus kunde?

För han kunde väl heala?
Varför skulle inte vi kunna vara en Jesus allihop?
alltså att vi alla har samma krafter som Jesus hade, bara att vi inte fattar ett skit om vad vi är, relligionerna hängde Jesus på korset för att han sa att alla skulle förlåta varandra typ..
Och sen har dom manipulerat folk att avguda nån mystisk gud som ingen riktigt tror på eftersom evolutionsteorin är vetenskap och förklaringen på allt..
Ja och pengar såklart, pengar är det satan vill att ni ska avguda, och inte er själva..
zzzzz
Senast redigerad av KungPungPat 2012-12-30 kl. 15:07.
Citera
2012-12-30, 15:07
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Evolutionsteorin är förklaringen på allt och allt var obetydlig slump bara.
zzzzz
läser du vad andra skriver?

varför skiter du i detta? varför gnäller du bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in