2012-11-13, 16:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Vad är det man brukar säga? Om man öppnar sitt sinne för mycket så ramlar hjärnan ut....

Du måste ju inse att om nån säger så till det enda djuret som har en extremt hög inteligens.. Då försöker man få människor att sluta använda sin inteligens, antagligen för att den ska försvinna nu 21 december när vi genomgår evolution..

Halva mänskligheten är extremt nerdummade och tror på allt så det skulel inte förvåna mig om hälften blir apor och andra hälften evolutioneras till nått annat..

För en apa är väl precis vad ni skulle bli om ni bevisade att ni inte behöver eran inteligens för hjärnan ramlar ju ut om ni lyssnar på för många.. mmm visst hahahah

Akta vem ni lyssnar på i dessa tider..
Citera
2012-11-13, 16:05
Medlem
Nu vet jag. De som förespråkar religion är alla lite snurriga. Det kan inte vara en slump!
Citera
2012-11-13, 16:07
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det går väl emot fyskiens lagar att en planet skulle kunna hamna i en exakt bana eller hur?

Helt självklart att ett underlliggande energinät måste bestämma vart planeternas banor ska gå..
Japp energinät är konkret, underliggande likaså, det är alltså flera lager som ska felsökas, innan du kan negligera massa som nödvändigt att ta sig igenom - här är iofs hypotesen relevant.. då det vid en snabb reflektion ter sig mycket energikrävande att ha som tankekomplex, att behöva t.ex som du var inne på igår.. diverse plantor mediciner och svampar och sådant.. och så förnekade du den kemiska betydelsen av sådant i omlopp.
Finns rörmokare som blir utskickade att åtgärda.. nej ska inte outa något men låt mig säga att... det räcker inte att plugga in ord och system för att få rätt på jesus närvaro eller jesus frånvaro, eller om intelligens ÄR för handen eller sägs vara inaktiv, mycket är helt inaktivt p.g.a blockeringar, där har underliggande energi betydelse! och rätt kraftigt...

....så i slutändan måste du trots allt sätta dig och plugga, eller fortsätta där ö slutade i din alfabetiska upptagning av kronologier, för du är jäkligt upphängd på evolution... varför ? för att zoologi är så primärt för människan va, utan djur hade vi inte överlevt. Är du med på det ?

Då kommer nästa, vad definierar en hel människa från en halv.. ?

Oavsett du diskuterar intelligens eller inte, så behöver du ju förstå definitioner också, kanske som en förberedande kurs.. vilken kan ta dig... hm... 2 år , ungefär. Och i den perioden inräknas din abstinensperiod, som kan ta uppemot ett år.. då har du ett svinn på 1 år.

OT? neeejdå... at all
Citera
2012-11-13, 16:10
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
bla bla bla.

Då försöker man få människor att sluta använda sin inteligens, antagligen för att den ska försvinna nu 21 december när vi genomgår evolution..

bla bla bla..

Berätta mer, det här måste jag bara höra!
Citera
2012-11-13, 16:10
Medlem
Truthinesss avatar
Citat:
Du måste ju inse att om nån säger så till det enda djuret som har en extremt hög inteligens.. Då försöker man få människor att sluta använda sin inteligens, antagligen för att den ska försvinna nu 21 december när vi genomgår evolution..

Halva mänskligheten är extremt nerdummade och tror på allt så det skulel inte förvåna mig om hälften blir apor och andra hälften evolutioneras till nått annat..

För en apa är väl precis vad ni skulle bli om ni bevisade att ni inte behöver eran inteligens för hjärnan ramlar ju ut om ni lyssnar på för många.. mmm visst hahahah

Akta vem ni lyssnar på i dessa tider..

Obvious troll is obvious.
Citera
2012-11-13, 16:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Vad menar du med exakt bana? Det hade varit extremt häftigt ifall planeterna inte följde naturlagarna, då hade man kunna prata om mirakel.

Nej, det finns inget understöd för det alls.

En helt 100% rund bana , hur skulle en planet, med sin massa, kunna hamna i en 100% rund bana, och på olika avstånd från solen?
Om det inte existerade ett energinät med dom banorna för exakt dom planetrna..
Om en planet flög förbi en sol skulle solen knappast orka skapa en 100% rund bana med tanke på vilken massa en planet har, hur skulle solen kunna "fånga" jupiter när jupiter flög runt i universum?

hahaha skärp er nu, solsystem genom evolution det är nästan lika korkat som ekosystem genom evolution för existerar inte den ena så fungerar inte det hela.. organsystemen i kroppar också bra, ska vi gå längre ner så blir det mer designer, mer inteligens.. Sånnt som Darwin inte kunde se..
Citera
2012-11-13, 16:16
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
hahaha skärp er nu, solsystem genom evolution det är nästan lika korkat som ekosystem genom evolution för existerar inte den ena så fungerar inte det hela.. organsystemen i kroppar också bra, ska vi gå längre ner så blir det mer designer, mer inteligens.. Sånnt som Darwin inte kunde se..
Närvaro med referens tellus, är inte att sätta som liket med frånvaro (dvs där du är)

Ska du ägna dig åt ekvationer så ha fötterna behagligt vilande mot golvet, du behöver kontakt, som alla andra,.. annars kan du inte dansa lille vän.
Citera
2012-11-13, 16:18
Avslutad
Citat:
hur skulle solen kunna "fånga" jupiter när jupiter flög runt i universum?

Citera
2012-11-13, 16:18
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
vi kan inte lita på historiker för att de lever i nutiden. vi borde lyssna mer på folk som levde då, för tusentals år sedan.

Och hur kan du göra det när DU SJÄLV lever i nutiden, ditt jävla nöt!

Citat:
de såg med egna ögon många mirakel som faraoer gjorde, så de var övernaturliga varelser.

Och hur vet du det?

Citat:
men folk vill ju förstås tro att människor var dumma förut, de fattade ingenting om världen,

Ungefär så, ja

Citat:
för att människor idag gillar att expandera deras ego för att de är egoistiska, så de tänker att människor förut var mer korkade än vi är idag.

Japp, jag brukar jämföra mig med Quasimodo för att känna mig snygg också

Citat:
du måste lära dig analysera texter och läsa mellan raderna, så att du vet vad som är metaforer och vad som är verkligt. elden som drakarna sprutade handlade om den elektriska kundalini livskraften som likt en orm/drake ålar sig igenom vår ryggrad.

Hahaha....japp...JAG måste lära mig källkritik. Du är redan fullärd. Så måste det vara.

Citat:
orm/serpent/drake var ofta synonymt i antika texter, om du läser bibeln exempelvis.

Så samma grekiska ord användes för ormen (som lurade eva) och Leviatan? Inte riktigt, va?

Citat:
fast jag refererade inte till mig, jag refererade till en text av mig, som länkade till en sida med massa bevis för utomjordingar, tomtar och troll.
Lika illa det.
Citera
2012-11-13, 16:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nu vet jag. De som förespråkar religion är alla lite snurriga. Det kan inte vara en slump!

Klart det inte är en slump, religiösa människor jämställs med psykisk sjukdom, man tror på gubbar på molnen som har pratat med prästen om att du ska betala din lön tilll guds hus (kyrkan) ..
Mindcontrol..
Citera
2012-11-13, 16:23
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
En helt 100% rund bana , hur skulle en planet, med sin massa, kunna hamna i en 100% rund bana, och på olika avstånd från solen?

Ingen bana i solsystem är 100 % rund....de rör sig allihop i ellipser. I jordens fall skiljer det upp till typ 5 miljoner km om jag inte misstar mig...

Citat:
Om det inte existerade ett energinät med dom banorna för exakt dom planetrna..

...så skulle man kunna förklara det med gravitationen

Citat:
Om en planet flög förbi en sol skulle solen knappast orka skapa en 100% rund bana med tanke på vilken massa en planet har, hur skulle solen kunna "fånga" jupiter när jupiter flög runt i universum?

Kan....inte...sluta...skratta....måste...andas.... .kan....inte....

Citat:
hahaha skärp er nu, solsystem genom evolution det är nästan lika korkat som ekosystem genom evolution för existerar inte den ena så fungerar inte det hela..

Vem säger att solsystem bildas genom evolution?

Citat:
organsystemen i kroppar också bra, ska vi gå längre ner så blir det mer designer, mer inteligens.. Sånnt som Darwin inte kunde se..

Huh?
Citera
2012-11-13, 16:25
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Klart det inte är en slump, religiösa människor jämställs med psykisk sjukdom, man tror på gubbar på molnen som har pratat med prästen om att du ska betala din lön tilll guds hus (kyrkan) ..
Mindcontrol..

Ja de är inte kloka de där romarna, toc toc toc....

Tur att du har alla hästar hemma i alla fall....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in