Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då kanske du kan hänvisa till en enda historiker som på fullaste allvar menar att faraoerna var övernaturliga?
vi kan inte lita på historiker för att de lever i nutiden. vi borde lyssna mer på folk som levde då, för tusentals år sedan. de såg med egna ögon många mirakel som faraoer gjorde, så de var övernaturliga varelser. men folk vill ju förstås tro att människor var dumma förut, de fattade ingenting om världen, för att människor idag gillar att expandera deras ego för att de är egoistiska, så de tänker att människor förut var mer korkade än vi är idag.
Citat:
Så drakarna andades/sprutade inte eld trots att det finns massvis med berättelser om drakar som andades/sprutade eld? Men alla gudar som påstås finnas måste finnas för att de påstås finnas?
du måste lära dig analysera texter och läsa mellan raderna, så att du vet vad som är metaforer och vad som är verkligt. elden som drakarna sprutade handlade om den elektriska kundalini livskraften som likt en orm/drake ålar sig igenom vår ryggrad.
orm/serpent/drake var ofta synonymt i antika texter, om du läser bibeln exempelvis.
Citat:
Ganska magstarkt att referera till sig själv som sanningen, va?
fast jag refererade inte till mig, jag refererade till en text av mig, som länkade till en sida med massa bevis för utomjordingar, tomtar och troll.