2012-11-13, 15:48
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag kan få ett hjul att snurra för evigt med gravitationskraft.. Så javisst jag vet vad det är..
Nej... Har du ens läst vad folk har skrivit till dig i den tråden?? Evighetsmaskiner existerar inte och kan inte existera. Snälla, ta en kurs i fysik. Mekanik hade varit att föredra.

Citat:
OE?
Quantum entanglement

Citat:
Overeducated?
Näj näj föfan jag har bara ett öppet sinne så jag kan lyssna på fler än evolutionsteorister..
Du har knappast ett öppet sinne då du blint förnekar allt vad vetenskapen är och står för.
Senast redigerad av baylife 2012-11-13 kl. 15:50.
Citera
2012-11-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Om du inte kan säga "testa det här och se om du kommer till samma slutsats som jag" och förutsätta att andra kommer till samma slutsats. Med vissa saker kan du tvärtom vara säker på motsatsen. Du har naturligt vis rätt att ro vad du vill. Det gör det dock aldrig till något annat än en rent subjektiv sanning.
fel, det är många som har kommit fram till samma sanning som jag. de flesta brukar faktiskt göra det, om de bara forskar tillräckligt mycket i ämnet.

Citat:
Du kan heller inte räkna med andra människors respekt för vad du tror på. Det kanske iofs inte är spelar roll för dig att du uppfattas som vrickad.
ja, folk som sa sanningen har ofta betraktats som vrickade... galileo, jesus, copernicus osv...

verkligheten bryr sig inte om folk tycker att den låter vrickad. jorden fortsätter vara rund, även om du tror att den är platt.
Citera
2012-11-13, 15:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag har förklarat för er tidigare i tråden hur ni på egen hand kan placera tankar i andra människor huvud ..

Och jag har förklarat att det inte fungerar...

Citat:
Hade ni testat det jag skriver nångång när ni får tillfälla så skulle ni förstå det att inget sånnt kan hända om vi inte sitter ihop i nån sorts nät..

Argument from ignorance. IGEN.

Citat:
Kvantumfysik verkar handla lite om att 2 saker kan vara på olika ställen men ändå ha en kontakt..

Duktig ponke.

Citat:
Och allt är väl energinätet som allt är kopplat till, det som många kallat för gud som du sjäv kan se om du har kratiga mikroskop och zoomar in så kommer du se saker som liknar universum , mest tomrum men atomer och molekyler åker runt i cirklar typ..

Citat:
Det här med galaxer och solsystem är lika ologiskt att föreställa sig att det skulle kunna bildas ett solsystem med hjälp av evolution.. helt perfekta planetbanor som ett stort klockverk..

Hur skulle , ärligt talat, planeterna kunna hamna på dom banorna genom evolution och naturliga "energier" i rymden? eller hur förklarar ni det ni som har avancerad kunskap från grundskolan?

Du kan inte mena allvar....negro, please.....
Citera
2012-11-13, 15:56
Medlem
KungPungPats avatar
Det går väl emot fyskiens lagar att en planet skulle kunna hamna i en exakt bana eller hur?

Helt självklart att ett underlliggande energinät måste bestämma vart planeternas banor ska gå..
Citera
2012-11-13, 15:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag kan få ett hjul att snurra för evigt med gravitationskraft.. Så javisst jag vet vad det är..

Nej det kan du inte, för då hade du fått Nobelpriset. Garanterat.

Citat:
OE?[sic!]

QUE?

Citat:
Overeducated?
Näj näj föfan jag har bara ett öppet sinne så jag kan lyssna på fler än evolutionsteorister..

Vad är det man brukar säga? Om man öppnar sitt sinne för mycket så ramlar hjärnan ut....

Det är nog vad som hänt dig....sen sket du i näven och stoppade i tomrummet....
Citera
2012-11-13, 15:58
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Det går väl emot fyskiens lagar att en planet skulle kunna hamna i en exakt bana eller hur?

Helt självklart att ett underlliggande energinät måste bestämma vart planeternas banor ska gå..
Vad fan snackar du om? Hört talas om Newton och Einstein?
Citera
2012-11-13, 15:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Fysikens lagar....som t ex GRAVITATION?

Berätta för mig...hur exakt behöver banan vara enligt dig?
Citera
2012-11-13, 15:59
Medlem
Citat:

* vrider mej på golvet i skrattkramper *
Citera
2012-11-13, 16:00
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Åh, ljuva humor. Smaken av korkad kommer sitta kvar i min gom bra länge efter den här tråden...
Citera
2012-11-13, 16:00
Medlem
baylifes avatar
Pat, var det inte du som också påstod att 0,999... inte är =1? Har ett svagt minne att så skulle vara fallet.
Citera
2012-11-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då kanske du kan hänvisa till en enda historiker som på fullaste allvar menar att faraoerna var övernaturliga?
vi kan inte lita på historiker för att de lever i nutiden. vi borde lyssna mer på folk som levde då, för tusentals år sedan. de såg med egna ögon många mirakel som faraoer gjorde, så de var övernaturliga varelser. men folk vill ju förstås tro att människor var dumma förut, de fattade ingenting om världen, för att människor idag gillar att expandera deras ego för att de är egoistiska, så de tänker att människor förut var mer korkade än vi är idag.

Citat:
Så drakarna andades/sprutade inte eld trots att det finns massvis med berättelser om drakar som andades/sprutade eld? Men alla gudar som påstås finnas måste finnas för att de påstås finnas?
du måste lära dig analysera texter och läsa mellan raderna, så att du vet vad som är metaforer och vad som är verkligt. elden som drakarna sprutade handlade om den elektriska kundalini livskraften som likt en orm/drake ålar sig igenom vår ryggrad.

orm/serpent/drake var ofta synonymt i antika texter, om du läser bibeln exempelvis.

Citat:
Ganska magstarkt att referera till sig själv som sanningen, va?
fast jag refererade inte till mig, jag refererade till en text av mig, som länkade till en sida med massa bevis för utomjordingar, tomtar och troll.
Senast redigerad av elsydeon 2012-11-13 kl. 16:04.
Citera
2012-11-13, 16:02
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:

Vad menar du med exakt bana? Det hade varit extremt häftigt ifall planeterna inte följde naturlagarna, då hade man kunna prata om mirakel.

Nej, det finns inget understöd för det alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in