2012-11-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Det är en slags linvistiska lekar med frasering parafrasering, konnotationer.. som kan ges diffusa betydelser/man utnyttjar ordens valörer till kanske andra sammanhang än ursprungliga osvv.

och jag är ingen expert på detta! du vet vem som har ordning på torpet vad gäller semantik..

Nope! vem har ordning på torpet vad gäller semantik..?
Citera
2012-11-06, 14:30
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomeNone
Förtäckt hot fr dej!? Vad menar du? "Du gräver bara din egen grav" Gör du gällande att ateister är vänliga & förstående eller?

Hur gammal är du?
Sättet du skriver och beter dig gentemot dina meningsmotståndare gör att man till slut inte tar dig på allvar och dina inlägg är inget annat än lite kladd i diskussionen därav ordspråket du gräver din egen grav.

Hurvida ateister är vänliga eller förståndiga är irrelevant att besvara när det gäller vår diskussion.
Sköt du ditt och försök framstå som en seriös person och strunt i om andra uppfattas som vänliga eller förståndiga.
Citera
2012-11-06, 14:31
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Armaiti är nog den som hade kunnat få flest konvertiter på FB om hon varit intresserad av det. Det känns som att det finns en läxa i detta för våra kära vettvillingar som representerar kristendomen och islam på detta forum.

Jo, jag har fått det intrycket.
Citera
2012-11-06, 14:34
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jo men är det inte verkligen så det är! Bara språklekar på Flashback - och om man inte sällar sej till gruppen & glider på innebörden så... Blir individen själv utfryst!

På vilket sätt är vändningarna pragmatiska? Bra förklarat i övrigt!
Tjaa.. att det som sägs inte behöver vara så noga kopplat till vad man menar, att man liksom blandar ihop kontexter och blandar vilt vad göller gamla maximer och dansar runt med det lite oansvarigt kanske..

tid och plats blir lite hux flux och man menar inte ens att vara mer precis, därför så flitigt användande i just religion och tro.. det är liksom kutym att inte behöva vara precis kan man säga..
Citera
2012-11-06, 14:34
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Förmodentligen skiljar vi oss lite grann genom att jag inte vill 'tolka' dessa upplevelser i en religiös (eller metafysisk) riktning, men t.v. betraktar det som anekdotisk information.

Jag vet inte heller hur jag ska förklara mina upplevelser. Jag har inte stämplat Gud rakt av utan jag njuter av upplevelserna och är tacksam och glad att jag har varit med om något sådant. Jag vill inte förstöra minnet av det hela genom att analysera sönder varje atom av den dan.
Citera
2012-11-06, 14:37
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Nope! vem har ordning på torpet vad gäller semantik..?
hahaa ok ... den köper jag inte *lol
Citera
2012-11-06, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
hahaa ok ... den köper jag inte *lol

Finns Gud för att folk tror att hen finns?

Finns det ingen Gud för att ateister "vet" att det inte finns en Gud?

Har min "tro på en Gud" nån som helst betydelse för dennes eventuella existens?

Kram BlackJewel! Du är i sanning speciell!
Citera
2012-11-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Hur gammal är du?
Sättet du skriver och beter dig gentemot dina meningsmotståndare gör att man till slut inte tar dig på allvar och dina inlägg är inget annat än lite kladd i diskussionen därav ordspråket du gräver din egen grav.

Hurvida ateister är vänliga eller förståndiga är irrelevant att besvara när det gäller vår diskussion.
Sköt du ditt och försök framstå som en seriös person och strunt i om andra uppfattas som vänliga eller förståndiga.
Okej.
Citera
2012-11-06, 14:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Jag vet inte heller hur jag ska förklara mina upplevelser. Jag har inte stämplat Gud rakt av utan jag njuter av upplevelserna och är tacksam och glad att jag har varit med om något sådant. Jag vill inte förstöra minnet av det hela genom att analysera sönder varje atom av den dan.

Egentligen var min åsikt att profilera den teistiska pådyvlingens otroliga enfaldighet, så det är OK.

Istället för att ge religion den plats den har rätt till som en privatsak, hållar missionärerna på att snava över sina egna (och andras) ben i försöken på att deformera, piratisera eller fjäska för rationalismen i sina pseudo-objektivitets ansträngninger.
Citera
2012-11-06, 14:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Finns Gud för att folk tror att hen finns?

Tråden inviterar dom som tror så.
Citera
2012-11-06, 14:57
Medlem
Citat:
Ett tämligen berömd exempel från forumet:

Vi kan inte se gravitoner ..... vi kan inte se 'gud'. Ergo finns 'gud'.

Jo det håller ju inte - det kan jag också se..
Citera
2012-11-06, 15:01
Medlem
Citat:
Tråden inviterar dom som tror så.

Betyder det att alla här har någon slags "Gudstro" anser du Bogomil? - Eller är det sedermera så att dom som blir kvar här är dom som söker / övertygar andra om ett svar?

Vad anser du om mina andra punkter - som jag är tacksam att du bemödar dej över.

Hoppas inte jag ställde för många frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in