2012-11-13, 16:32
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Klart det inte är en slump, religiösa människor jämställs med psykisk sjukdom, man tror på gubbar på molnen som har pratat med prästen om att du ska betala din lön tilll guds hus (kyrkan) ..
Mindcontrol..
Skitsnack! du kan inte ens jämka..
Citera
2012-11-13, 16:51
Medlem
KungPungPats avatar
'finns väl ingen anledning att sjunka till sandlådenivå i varenda inlägg..

Berätta istället vad som talar för och emot inteligent energi och energinät som ni är connectade i..
Citera
2012-11-13, 16:55
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

Berätta istället vad som talar för och emot inteligent energi och energinät som ni är connectade i..

du säger att religiositet med psykisk sjukdom, ge dig

det handlar om appliceringar och hur du hanterar illusion - hur tänkte du dig att religionens figurer skulle reinkarnera sig... om inte att du till slut beter dig som en jesusmessias och gör bort dig ordentligt.

ta du och ge dig ut barfota i snöslasket och berätta att du är balanserad, at inget fattas dig
Citera
2012-11-13, 16:56
Medlem
baylifes avatar
Citat:

Varför använder du ord som intelligent hela tiden?
Citera
2012-11-13, 17:06
Medlem
Citat:
Om en planet flög förbi en sol skulle solen knappast orka skapa en 100% rund bana med tanke på vilken massa en planet har, hur skulle solen kunna "fånga" jupiter när jupiter flög runt i universum?

* försöker ta mej upp från golvet och hålla tillbaka skrattkramperna *

Den här tråden kommer att förlänga livet på mej med flera år, såvida jag inte skrattar ihjäl mej förstås.

Men för att nu vara allvarlig en liten stund bara, så är ju faktiskt solens massa i klassen 100 000 gånger större än Jupiters, så varför skulle inte solen kunna fånga in den, om jag får fråga?

Citat:
hahaha skärp er nu, solsystem genom evolution det är nästan lika korkat som ekosystem genom evolution för existerar inte den ena så fungerar inte det hela.. organsystemen i kroppar också bra, ska vi gå längre ner så blir det mer designer, mer inteligens.. Sånnt som Darwin inte kunde se..

Solsystem genom evolution? Nä, jag vet nog inte om jag överlever detta...
Citera
2012-11-13, 17:09
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
' sandlådenivå .
där du sitter i lådan och jag utanför och ser på hur du snorar och inte ens kan hitta spaden att gräva dig ur gropen.
Citera
2012-11-13, 17:13
Medlem
Samsuns avatar
Beviset på att gud finns är enkelt, det som skapade allt liv och de är gud för mig, det kan vara big ben eller en man med trollstav, spelar ingen roll men något skapade allting i vår omgivning är gud för mig
Citera
2012-11-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsun
Beviset på att gud finns är enkelt, det som skapade allt liv och de är gud för mig, det kan vara big ben eller en man med trollstav, spelar ingen roll men något skapade allting i vår omgivning är gud för mig

Japp, så kan man se det. Inte speciellt användbart, men...
Citera
2012-11-13, 17:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
* försöker ta mej upp från golvet och hålla tillbaka skrattkramperna *

Den här tråden kommer att förlänga livet på mej med flera år, såvida jag inte skrattar ihjäl mej förstås.

Men för att nu vara allvarlig en liten stund bara, så är ju faktiskt solens massa i klassen 100 000 gånger större än Jupiters, så varför skulle inte solen kunna fånga in den, om jag får fråga?

Solsystem genom evolution? Nä, jag vet nog inte om jag överlever detta...

VADÅ det är väl helt självklart att ni lärt er att solsystem också utvecklats genom evolution och det betyder att Jupiter var ute och flög men missade alla stjärnors banor förutom våran sols banor där orkade solen ta den..

För om hela universum starta med en stor smäll och sen har allt evolutionerats, först galaxsystemen formades genom evolution, solsystemen också utvecklades över lång tid och trails and error, planeter som flyger runt som pingpong-bollar och solar som fångar upp dom här och där..
Sen var det kemisk reaktion som skapade en cellmotor-system som blev grunden för allt liv på planeten..
Sen var det trails and error som genom evolution utvecklade nervsystem, organsystem och alla dom avancerade systemen, och som sagt går vi ännu lägre i nivåerna så blir det ännu mer häpnadsväckande skapelser som vi får se..

Så det är helt självklart att solsystem utvecklats genom evolution,, eller tror ni inte att det är sanningen? tror ni inte på big bang teorin?

MVH
Citera
2012-11-13, 19:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
VADÅ det är väl helt självklart att ni lärt er att solsystem också utvecklats genom evolution och det betyder att Jupiter var ute och flög men missade alla stjärnors banor förutom våran sols banor där orkade solen ta den..

För om hela universum starta med en stor smäll och sen har allt evolutionerats, först galaxsystemen formades genom evolution, solsystemen också utvecklades över lång tid och trails and error, planeter som flyger runt som pingpong-bollar och solar som fångar upp dom här och där..
Sen var det kemisk reaktion som skapade en cellmotor-system som blev grunden för allt liv på planeten..
Sen var det trails and error som genom evolution utvecklade nervsystem, organsystem och alla dom avancerade systemen, och som sagt går vi ännu lägre i nivåerna så blir det ännu mer häpnadsväckande skapelser som vi får se..

Så det är helt självklart att solsystem utvecklats genom evolution,, eller tror ni inte att det är sanningen? tror ni inte på big bang teorin?

MVH

Det skulle vara mycket intressant att veta vad för lektioner du deltagit i... Det här har blivit en humortråd värdigt FSTDT.com

Vem kunde ha anat detta för ett par dagar sedan?
Citera
2012-11-13, 19:29
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Bevis för evolutionsteori skulle vara tex. en aphand som har 1 finger först, sen när den förstod att 1 finger kunde skaffa mat, då bestämde sig handen för att skapa 2 fingrar för att den räknar med att det skulle bringa in dubbelt så mycket mat, och på den vägen fungerar evolution..

Så vi ska helt enkelt kunna gå in på museer och se dessa utvecklingsprojekt till varelser, inte helt perfekt designade varelser, det är vad vi skulle kunna se om evolutionsteorin var förklaringen på allt..

Just nu passar dock inteligent design bättre in på bevisen än vad religion eller evolutionsteori gör..

Det skulle ni nog också tycka om ni inte hade fullt upp med att vara ignoranta och repetera historian ..

Du måste gått hem med Best in Show vid en idiotpremiering nån gång...

Du hittar på saker som ingen hävdar evolutionsanhängare hävdar det du hävdar att de gör.

Du tjatar envetet om djurs vapen, att de skulle vara perfekta. Vore de det så skulle de aldrig behöva oroa sig för var nästa middag. Har du aldrig sett en naturfilm?
Citera
2012-11-13, 20:13
Avslutad
Citat:

Innan du briljerar en tredje gång med dina kunskaper om hur Jupiter var ute och flög så kan du väl åtminstone lägga 3 minuter på wikipedia artikeln om hur Jupiter blev till, allvarligt alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in