Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
* försöker ta mej upp från golvet och hålla tillbaka skrattkramperna *
Den här tråden kommer att förlänga livet på mej med flera år, såvida jag inte skrattar ihjäl mej förstås.
Men för att nu vara allvarlig en liten stund bara, så är ju faktiskt solens massa i klassen 100 000 gånger större än Jupiters, så varför skulle inte solen kunna fånga in den, om jag får fråga?
Solsystem genom evolution? Nä, jag vet nog inte om jag överlever detta...

VADÅ det är väl helt självklart att ni lärt er att solsystem också utvecklats genom evolution och det betyder att Jupiter var ute och flög men missade alla stjärnors banor förutom våran sols banor där orkade solen ta den..
För om hela universum starta med en stor smäll och sen har allt evolutionerats, först galaxsystemen formades genom evolution, solsystemen också utvecklades över lång tid och trails and error, planeter som flyger runt som pingpong-bollar och solar som fångar upp dom här och där..
Sen var det kemisk reaktion som skapade en cellmotor-system som blev grunden för allt liv på planeten..
Sen var det trails and error som genom evolution utvecklade nervsystem, organsystem och alla dom avancerade systemen, och som sagt går vi ännu lägre i nivåerna så blir det ännu mer häpnadsväckande skapelser som vi får se..
Så det är helt självklart att solsystem utvecklats genom evolution,, eller tror ni inte att det är sanningen? tror ni inte på big bang teorin?
MVH