2012-11-06, 15:01
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Tack.
Jag skulle bara känna mig uppblåst, falsk, högmodig och totalt hjärndöd om jag satte igång med en missionerigsagenda här på FB. Jag är övertygad om att alla är vi vuxna nog att kunna ta egna beslut och komma fram till vilken livsstil som är bäst för oss själva vare sig det handlar om satanismen (nej, inte djävulsdyrkan), Islam, Kristendomen, Judenodmen eller några av alla dessa tusentals religioner. Det är bara sorgligt att vissa inte förstår att det skulle göra gott att hålla mun och sänka ner blicken ibland.
Ändå måste jag säga att jag inte skulle se det som uppblåst eller falskt högmodigt över att få en kort presentation av zoroastriansk lära..
alltså en hint, enbart

Det är upp till dig hur öppet/slutet du väljer att hålla tron men jag personligen hr noll kännedom om just zoroastr.. jag kan enbart famla.. och ta en gissning ur luften; har det med astrologi att göra?

Har det med mysticism att göra? finns det gud eller gudar med i zoroastrianska riktningen? jag blev bara nyfiken och ka googla iofs..

Sedan kan vi lämna ämnet därhän givetvis. Respekt och hänsyn är ateismens signum.
Citera
2012-11-06, 15:04
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Egentligen var min åsikt att profilera den teistiska pådyvlingens otroliga enfaldighet, så det är OK.

Istället för att ge religion den plats den har rätt till som en privatsak, hållar missionärerna på att snava över sina egna (och andras) ben i försöken på att deformera, piratisera eller fjäska för rationalismen i sina pseudo-objektivitets ansträngninger.

Nåja, det finns normala teister också som inte fastnat i enfaldighetens klor. Jag vet inte varför majoriteten av teisterna här på FB är så fanatiska men jag har träffat många kloka och helt underbara teister ute i verkliga livet. En är jag gift med.

Missionärerna borde bli inlåsta men det har jag ju redan sagt ett par gånger innan. Religion ska/borde vara en privatsak.
Citera
2012-11-06, 15:07
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Det är upp till dig hur öppet/slutet du väljer att hålla tron men jag personligen hr noll kännedom om just zoroastr.. jag kan enbart famla.. och ta en gissning ur luften; har det med astrologi att göra?

Jag skickar en tidigare diskussion jag har haft om ämnet här på FB. Där står det allt. Kolla inboxen om nån sekund.
Citera
2012-11-06, 15:07
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomeNone
Jo men är det inte verkligen så det är! Bara språklekar på Flashback - och om man inte sällar sej till gruppen & glider på innebörden så... Blir individen själv utfryst!

På vilket sätt är vändningarna pragmatiska? Bra förklarat i övrigt!
ja ha haa.. ofta komiskt det här

det är liksom oljad bana, kanske bra idé att skaffa knäskydd, munskydd, suspensoar och en riktig klubba att både avvärja och drämma i skallen på den semantiker som vill g under bältet på dig..

..är du själv en slashas utan minsta rustning, så.. kan du åtminstonde stoltsera med blåmärken av hjärtlös konsistens, som härdar dig imorgon, för nya rundor ;-

men.. gud är inte domaren... (även om flexbjärt ännu envisas med det) så.. man kan få bank av ett väl placerat klubbslag - när som helst
Citera
2012-11-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ändå måste jag säga att jag inte skulle se det som uppblåst eller falskt högmodigt över att få en kort presentation av zoroastriansk lära..
alltså en hint, enbart

Har det med mysticism att göra? finns det gud eller gudar med i zoroastrianska riktningen? jag blev bara nyfiken och ka googla iofs..

Sedan kan vi lämna ämnet därhän givetvis. Respekt och hänsyn är ateismens signum.

Har ateismen ensamrätt på respekt & hänsyn?
Samt hur kopplar du detta till ämnet "Bevisa att Gud existerar?
Mvh..
Citera
2012-11-06, 15:26
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ett tämligen berömd exempel från forumet:

Vi kan inte se gravitoner ..... vi kan inte se 'gud'. Ergo finns 'gud'.
eller ett mera känt exempel; mörk materia och gravitation leder till att galaxer skapas. Människor skapar också komplexitet. Ergo, allt är ett och Gud existerar.
Citera
2012-11-06, 15:28
Medlem
Citat:
ja ha haa.. ofta komiskt det här

det är liksom oljad bana, kanske bra idé att skaffa knäskydd, munskydd, suspensoar och en riktig klubba att både avvärja och drämma i skallen på den semantiker som vill g under bältet på dig..

..är du själv en slashas utan minsta rustning, så.. kan du åtminstonde stoltsera med blåmärken av hjärtlös konsistens, som härdar dig imorgon, för nya rundor ;-

men.. gud är inte domaren... (även om flexbjärt ännu envisas med det) så.. man kan få bank av ett väl placerat klubbslag - när som helst

Klokt talat (är allt vunnet)! Även om Gud skulle vara det (domare)- så ger hen fritt spelrum för alla - inklusive ondska!
Senast redigerad av SomeNone 2012-11-06 kl. 15:38.
Citera
2012-11-06, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
eller ett mera känt exempel; mörk materia och gravitation leder till att galaxer skapas. Människor skapar också komplexitet. Ergo, allt är ett och Gud existerar.
Imponerande semantisk-logik. (Min åsikt)

Bevisa att Gud existerar är som att kunna bevisa ALLT på en gång.
(Anser jag)
Senast redigerad av SomeNone 2012-11-06 kl. 16:19.
Citera
2012-11-06, 16:28
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Har ateismen ensamrätt på respekt & hänsyn?
Samt hur kopplar du detta till ämnet "Bevisa att Gud existerar?
Mvh..
yup

kind regards from the allmighty nothingless

.............

eeh... koppling ? jag är ateist, behöver jag befatta min avsaknad, med gudsbevis tycker du ?
Citera
2012-11-06, 16:31
Medlem
Citat:
yup

kind regards from the allmighty nothingless

.............

eeh... koppling ? jag är ateist, behöver jag befatta min avsaknad, med gudsbevis tycker du ?

Jag har mycket att lära om blogg-chatt på flashback! Du har ett semantiskt glid - helt klart..!
Citera
2012-11-06, 16:32
Medlem
Citat:
Imponerande semantisk-logik. (Min åsikt)

Bevisa att Gud existerar är som att kunna bevisa ALLT på en gång.
(Anser jag)

Imponerande att kunna basera sitt liv på något man inte kan bevisa.
Citera
2012-11-06, 16:37
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jag har mycket att lära om blogg-chatt på flashback! Du har ett semantiskt glid - helt klart..!
Du menar att det är semantisk glidning av mig att undvika den irrationella förklaringsmodellen , att gud i alla våra hjärtan, "egentligen" är den logiska positionen att ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in