2012-10-03, 14:49
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Det var exakt därför som multiversumteorin föddes.

Det är en hypotes och inte en teori.
Citera
2012-10-03, 14:52
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
Nu håller jag nog inte riktigt med. Åtminstone jag är intresserad av vad andra har för åsikter. Men det förutsätter att dom kan presentera hållbara argument, och inte bara är ute för att spela duktiga.

Jag skrev inte alla. Är ens meningsmotståndare villig att ta till sig det man säger så får man se till att lägga fram sina åsikter på ett sätt som motsvarar dennes nivå. Där har peckahuve misslyckas totalt verkar det som men jag tror inte han skriver för att föra en diskussion utan för att fåna sig, larva sig och få tiden att gå.
Citera
2012-10-03, 14:54
Bannlyst
Allt jag har skrivit dom sista dagarna var ett svar till baylife på varför mutiversumHYPOTESEN (bättre så?) kom till. Det var min hela poäng, och jag ville verkligen få fram den. Om man förstår varför en hypotes lagts fram, så kan man lättare komma vidare i diskussionen.
Citera
2012-10-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Jag skrev inte alla. Är ens meningsmotståndare villig att ta till sig det man säger så får man se till att lägga fram sina åsikter på ett sätt som motsvarar dennes nivå. Där har peckahuve misslyckas totalt verkar det som men jag tror inte han skriver för att föra en diskussion utan för att fåna sig, larva sig och få tiden att gå.

Nej, du skrev inte alla, sorry. Och håller med om peckahuves avsikter.
Citera
2012-10-03, 14:58
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Allt jag har skrivit dom sista dagarna var ett svar till baylife på varför mutiversumHYPOTESEN (bättre så?) kom till. Det var min hela poäng, och jag ville verkligen få fram den. Om man förstår varför en hypotes lagts fram, så kan man lättare komma vidare i diskussionen.

Andas djup ett par gånger, öppna word, stäng FB och sitt i lugn och ro och skriv ner det du vill få fram. Kopiera, klistra och skicka iväg inlägget här inne sen. Vad du sen får för reaktioner ska du inte bry dig om. Vill folk ta till sig så gör dom det och vill dom inte det så finns det absolut ingenting du kan göra för att ändra deras åsikt. Att börja tjafsa efter att redan ha lagt fram sin tes gör att du förminskar dig själv och liknar en barnunge som står kvar vid godisstället, skriker och ha sig efter att mamman har sagt nej.
Citera
2012-10-03, 15:00
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
Nej, du skrev inte alla, sorry. Och håller med om peckahuves avsikter.

Det är lugnt.
Citera
2012-10-03, 15:06
Bannlyst
Citat:
Andas djup ett par gånger, öppna word, stäng FB och sitt i lugn och ro och skriv ner det du vill få fram. Kopiera, klistra och skicka iväg inlägget här inne sen. Vad du sen får för reaktioner ska du inte bry dig om. Vill folk ta till sig så gör dom det och vill dom inte det så finns det absolut ingenting du kan göra för att ändra deras åsikt. Att börja tjafsa efter att redan ha lagt fram sin tes gör att du förminskar dig själv och liknar en barnunge som står kvar vid godisstället, skriker och ha sig efter att mamman har sagt nej.
Det gör inte mig nåt
Citera
2012-10-03, 15:45
Medlem
Luffarlasses avatar
Citat:
Vad jag tycker är intressant i detta tankeexperiment, är att scientisterna faktiskt bekräftar att mirakel existerar.
Det borde vara så att en scientist förnekar mirakel, men det verkar inte som att så är fallet.

Eftersom mirakel definieras som en upphävelse utav naturens lagar, men allt som skett sedan Big Bang har opererat väldigt mycket i enlighet efter dessa lagar, så ser jag inte hur din jämförelse på något vis är logisk eller rättvis. Vilket mirakel är det som du hävdar ska ha skett?
Citera
2012-10-03, 16:28
Medlem
lessthan3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheModernEinstein
Tänk över (Allah's) skapelse.

Han har skapat allt. Allting är designat, har ni aldrig filosoferat över hur fruktansvärt avancerad människokroppen är? Tittat noga på en regnbåge? Ja, på vad som helst egentligen.

Allting är ett bevis för att Allah existerar. Och Han är verkligen inte att bli förnekad att Han finns. Vi kommer alla dö snart, då väntar evigheten, fattar ni hur lång evigheten är? Detta livet är inte ens som en droppe i havet i jämförelse. Bokstavligen talat. Så tänk över detta.

Jag bjuder in er allihopa till islam, till dyrkan av endast Gud(Allah).

Efter döden kommer vi dömas på Domedagen för allt vi gjort på den här planeten, till antingen paradiset eller helveteselden i all evighet så det är väldigt viktigt att ni tar den här chansen medans ni lever.

Må väl

Om allah nu är så perfekt, hur kommer det säg att han inte byggde in slöjan? Och varför satt han bara och tryckte på koranen så länge utan att ge den till människorna? Borde han inte gjort det från första början?
Vad hände med alla dessa människor som kom innan koranen? Blev dom dömda till att straffas för evigt, bara för att allah var för lat för att lyfta på arslet och ge dem boken?

Citat:
Ursprungligen postat av TheModernEinstein
1, Och vart är dina bevis för evolution då?

2, Ja, jag vet, det är med ljuset från solen och vattenpartiklarna som Allah skapar regnbågen, stämmer bra det.

Tror du att människan för x miljoner år sedan var fiskar? Har hört att vissa ateister tror det nämligen.

Låter väldigt konstigt.
Med en högtryckstvätt kan jag skapa en regnbåge. Jag visste inte det men uppenbarligen är det jag som är allah. Come worship me bro!
Citera
2012-10-04, 19:00
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Det är bara idioti att försöka bevisa en tro. Varför, för vem och vad skulle man få ut av det?
Kukmätartävling borde vara synonym med vissa diskussioner här på FB.

Exakt!

Vad skulle det göra för skillnad för de flesta personligen, i det praktiska livet, om de fick bevis för Guds existens?

Skulle det göra någon som helst skillnad för exempelvis en hårdnackad ateist?

Om inte, vad är det för mening med att folk ens frågar efter bevis?

Att man börjar tro på Gud?

Man kan ju säga dig tro på Kungen och Svea Rikes lagar (förr stiftade kungen lagarna), att de existerar, men om mot bryter mot lagarna, vad är då ens tro värd egentligen?

På samma sätt, att säga sig tro på Guds existens, men inte följa Hans lagar, vilja och bud, vad är en sådan tro värd egentligen?

Inte ett vitten!

Man dömer en person efter dess gärningar, inte på vad de säger sig tro på...

"Action speaks louder than words"
Citera
2012-10-04, 19:09
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Exakt!

Vad skulle det göra för skillnad för de flesta personligen, i det praktiska livet, om de fick bevis för Guds existens?

Skulle det göra någon som helst skillnad för exempelvis en hårdnackad ateist?

Om inte, vad är det för mening med att folk ens frågar efter bevis?

Att man börjar tro på Gud?

Man kan ju säga dig tro på Kungen och Svea Rikes lagar (förr stiftade kungen lagarna), att de existerar, men om mot bryter mot lagarna, vad är då ens tro värd egentligen?

På samma sätt, att säga sig tro på Guds existens, men inte följa Hans lagar, vilja och bud, vad är en sådan tro värd egentligen?

Inte ett vitten!

Man dömer en person efter dess gärningar, inte på vad de
säger sig tro på...

Fick jag bevis på guds existens så ser jag inte att jag har något val än att tro på honom.

Det är sant att man bör döma efter gärningar.

Gärningen i det här fallet är att du medvetet sprider lögner.
Den typen av beteende bör stoppas.

Alla som propagerar för religion bör ha ett klistermärke i pannan, en flagga över huvudet och en t-shirt som säger "Allt jag säger är rena spekulationer".
Citera
2012-10-04, 19:11
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Fick jag bevis på guds existens så ser jag inte att jag har något val än att tro på honom.

Det är sant att man bör döma efter gärningar.

Gärningen i det här fallet är att du medvetet sprider lögner.
Den typen av beteende bör stoppas.

Alla som propagerar för religion bör ha ett klistermärke i pannan, en flagga över huvudet och en t-shirt som säger "Allt jag säger är rena spekulationer".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in