2012-10-03, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
För att vara ärlig har jag inte förstått vad du vill bevisa? Mirakel? Att mirakel sker? So what? Det är som att försöka förklara för en som aldrig ätit fårhuve i sitt liv hur gott det är. Det är omöjligt. Du kommer aldrig kunna bevisa något genom teori, egna upplevelse eller andras upplevelse. Så länge personen ifrågan inte får uppleva det så går det inte att bevisa något därför är dessa diskussioner helt meningslös. Till slut blir det bara en tävling mellan vems kuk som mäter längs.
Jag är aldrig tydlig med vad jag vill bevisa, det kommer smygande.
Citera
2012-10-03, 14:39
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Det är det jag gör när jag slår dövörat till, armatiti

Armaiti, tack.

Citat:
Tänk dig situationen att du försöker få någon att förstå att 5*4=20. Personen kan inte addera och erkänner inte multiplikation som en giltig kompositionsregel. Varje gång du försöker förklara så klagar han på semantiska fel, att du tänker som en barnunge och att du antagligen är en idiot. Till slut ger du upp och låter honom tro vad han vill...

Har personen ifråga aldrig någonsin kommit i kontakt med ämnet matematik så blir det jävligt svårt att förklara. Det är en omöjlighet.
Det där med barnunge och att du är en idiot, jag säger det igen, allt handlar om hur man marknadför sig själv. Tänk på det. Med det korta stubinen som du visar i dina inlägg så tippar jag på 18 till max 24.
Citera
2012-10-03, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Du har inte funderat över att det kanske är så att det är du som tror att du multiplicerar men de fakto använder en icke giltig metod för att komma fram till din slutsats?
Naturligtvis har jag det, och då enas man om att man tycker olika, men om killen menar att jag är en idiot när jag följer ringens lagar, då har jag svårt att inte försöka övertyga honom.
Citera
2012-10-03, 14:41
Medlem
Armaitis avatar
Citat:

Sluta gnäll att folk inte tar dig på allvar eller förstår ett ord av vad du vill ha sagt då.
Citera
2012-10-03, 14:43
Bannlyst
Citat:
Armaiti, tack.

Har personen ifråga aldrig någonsin kommit i kontakt med ämnet matematik så blir det jävligt svårt att förklara. Det är en omöjlighet.
Det där med barnunge och att du är en idiot, jag säger det igen, allt handlar om hur man marknadför sig själv. Tänk på det. Med det korta stubinen som du visar i dina inlägg så tippar jag på 18 till max 24.
Om han vill lära sig så gör han det fort, och det blir lätt att förklara arr 4*5=20. Vill han inte så är det omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:

Skulle du kanske vara snäll och berätta vad det är du försöker bevisa? Gränsen mellan möjlig och omöjlig sannolikhet, kanske? Annars får du aldrig några vettiga svar. Eller är det också idiotiskt att andra vet vad du är ute efter?
Citera
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Och var ska man sätta gränsen för "bortom all rimlighet" tycker du? 1 på 10^40 kanske?
Som någon nämnt tidigare så har det helt med situation att göra. Om man har 10^40 möjligheter så är inte 10^40 dåliga odds.
Om man har ett förbestämt event som har skett med en chans på 10^40 så får man räkna med att även alla andra möjligheter har en chans på 10^40.
Citera
2012-10-03, 14:44
Bannlyst
Citat:
Sluta gnäll att folk inte tar dig på allvar eller förstår ett ord av vad du vill ha sagt då.
När gnällde jag om det?
Citera
2012-10-03, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Som någon nämnt tidigare så har det helt med situation att göra. Om man har 10^40 möjligheter så är inte 10^40 dåliga odds.
Om man har ett förbestämt event som har skett med en chans på 10^40 så får man räkna med att även alla andra möjligheter har en chans på 10^40.
Det var exakt därför som multiversumteorin föddes.
Citera
2012-10-03, 14:46
Medlem
Citat:
När gnällde jag om det?

Är du här för att provocera eller för att du faktiskt vill debattera någonting på allvar? Du uppför dej ju som en bortskämd unge.
Citera
2012-10-03, 14:47
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Om han vill lära sig så gör han det fort, och det blir lätt att förklara arr 4*5=20. Vill han inte så är det omöjligt.

Varför har du fått för dig att någon vill lära sig det du säger? Det är fåtal människor som är intresserade av att ta till sig vad andra säger. Majoriteten vill bara bekräfta sina åsikter genom att motbevisa meningsmotståndaren. Det är detta du inte har förstått. Det kommer med åldern.
Det är ganska få som bryr sig om det du har att säga oavsett vad. Lär dig det.
Citera
2012-10-03, 14:49
Medlem
Citat:
Varför har du fått för dig att någon vill lära sig det du säger? Det är fåtal människor som är intresserade av att ta till sig vad andra säger. Majoriteten vill bara bekräfta sina åsikter genom att motbevisa meningsmotståndaren. Det är detta du inte har förstått. Det kommer med åldern.
Det är ganska få som bryr sig om det du har att säga oavsett vad. Lär dig det.

Nu håller jag nog inte riktigt med. Åtminstone jag är intresserad av vad andra har för åsikter. Men det förutsätter att dom kan presentera hållbara argument, och inte bara är ute för att spela duktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in