Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, du är ingen bluff. Jag ser inte ned på okunnighet, men på oärlighet. Om du visste hur mycket jag reser - du har inte ett rätt angående mig. Synd att du är så rädd, för jag bits inte.
Fast, ekvationer hjälper barn så till vida att man utvecklar behandlin gssystem genom så klart biokemi, men steget från sådana innovationer till gud..
Liknar hybris, jag vet att folk som ägnar sig åt fördjupningar kan bli belastade och vet hur det kändes när man lyckades med vad jag tyckte var lite svårare uppgifter, du behöver antagl upparbeta elasticitet gentemot ateister, kanske har du haft större dispyter vad gäller karriär då, då.
Förstår inte varför du kopplar ihop ateism med rädsla, vilken slags rädsla?
, jag kan inte ens tyda teoretisk matematik applicerad i spekulationsastronomi, jag har bara ingen tilltro till bibelns skapelseberättelse och ceremoniell religion liksom personlig dramapassion för jesus också något rätt främmande för mig, då jag känner till en hel del om det.
jag väljer ju däremot var jag förankrar min tilltro, mitt eget intellekt står över bibeln, att det skulle vara rädsla för att det inte inkluderar jesus, ser jag inte som problem, utan som en befrielse, jag är mycket trygg med jesusberättelsen annars, det är just därför jag har mitt utrymme och förmåga att inte svartmåla ateism... vilket jag kan ana i ditt fall (men visst, jag har ju fel nu) ändå, det är vad jag märker.
Alltså ; jag. inte du.
...man klarar sig rätt bra utan doktorsgrad vet du;-
när du skriver att du inte identifierar dig med bibelscenariot för att ha som identifieringsunderlag, så ska jag vara ärlig att säga, det är svårt att riktigt tro dig.
att jag inte hade rätt vad gäller dina personliga förehavanden kan du ju sätta upp på ditt konto, gud vilket nederlag för mig, jag är nog svagbegåvad..
Men jag missunnar ingen att tro.