2012-09-22, 18:46
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Att jag inte är den mest begåvade råder det väl nu ingen tvekan om, men det såg värre ut i skrift än det var
hehe.. du är rolig!

men det är nog för att jag inte heller ser någon kvintessens vad gäller denna matematiktråden, jag får närmast migränanfall efter varje inlägg
Citera
2012-09-22, 18:48
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Dit bevisen leder mig, dit går jag.
Ok. Det låter sund åtminstone. Om vi återgår till topic; Vad för 'bevis' behövs det enligt dig?
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Aaaah, väderkvarns-kriget mot dom stygga materialist-strawmen. Egentligen är det inte heller vanlige pådyvlande teister VI (agnostiska ateister) debatterar emot. Det är inkvisitionen, som bara gömmar sig och väntar på sin chans.
Ni andra får duga som surrogat så länge.
Det är svårt att tro om man ser till din historik på forumet, jag tror inte på sagor heller.
Citera
2012-09-22, 19:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Aaaah, väderkvarns-kriget mot dom stygga materialist-strawmen. Egentligen är det inte heller vanlige pådyvlande teister VI (agnostiska ateister) debatterar emot. Det är inkvisitionen, som bara gömmar sig och väntar på sin chans.
Ni andra får duga som surrogat så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Det är svårt att tro om man ser till din historik på forumet, jag tror inte på sagor heller.

Vad är det som är svårt att tro om mig, lite mera precist? Jag har en tämligen typisk agnostisk/svag ateist position (något åt det extra svaga hållet faktisk). Förväxlar du inte position med metodologi?

Skall jag tolka din sista mening som att du VET något om icke-sagor? Detaljer tack.
Citera
2012-09-22, 19:09
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, du är ingen bluff. Jag ser inte ned på okunnighet, men på oärlighet. Om du visste hur mycket jag reser - du har inte ett rätt angående mig. Synd att du är så rädd, för jag bits inte.
Fast, ekvationer hjälper barn så till vida att man utvecklar behandlin gssystem genom så klart biokemi, men steget från sådana innovationer till gud..
Liknar hybris, jag vet att folk som ägnar sig åt fördjupningar kan bli belastade och vet hur det kändes när man lyckades med vad jag tyckte var lite svårare uppgifter, du behöver antagl upparbeta elasticitet gentemot ateister, kanske har du haft större dispyter vad gäller karriär då, då.

Förstår inte varför du kopplar ihop ateism med rädsla, vilken slags rädsla?
, jag kan inte ens tyda teoretisk matematik applicerad i spekulationsastronomi, jag har bara ingen tilltro till bibelns skapelseberättelse och ceremoniell religion liksom personlig dramapassion för jesus också något rätt främmande för mig, då jag känner till en hel del om det.

jag väljer ju däremot var jag förankrar min tilltro, mitt eget intellekt står över bibeln, att det skulle vara rädsla för att det inte inkluderar jesus, ser jag inte som problem, utan som en befrielse, jag är mycket trygg med jesusberättelsen annars, det är just därför jag har mitt utrymme och förmåga att inte svartmåla ateism... vilket jag kan ana i ditt fall (men visst, jag har ju fel nu) ändå, det är vad jag märker.
Alltså ; jag. inte du.
...man klarar sig rätt bra utan doktorsgrad vet du;-

när du skriver att du inte identifierar dig med bibelscenariot för att ha som identifieringsunderlag, så ska jag vara ärlig att säga, det är svårt att riktigt tro dig.

att jag inte hade rätt vad gäller dina personliga förehavanden kan du ju sätta upp på ditt konto, gud vilket nederlag för mig, jag är nog svagbegåvad..

Men jag missunnar ingen att tro.
Senast redigerad av BlackJewel 2012-09-22 kl. 19:23.
Citera
2012-09-22, 19:28
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Vad är det som är svårt att tro om mig, lite mera precist? Jag har en tämligen typisk agnostisk/svag ateist position (något åt det extra svaga hållet faktisk). Förväxlar du inte position med metodologi?
Du menar att ditt syfte är att argumentera mot inkvisitionen-förespråkare, och att dom en vacker dag ska dyka upp på forumet så att du bogomil(intressant val av nick, btw) ska göra ett motstånd? Den delen har jag svårt att tro på. Som jag ser det så är sista pusselbiten redan lagt.
Citat:
Skall jag tolka din sista mening som att du VET något om icke-sagor? Detaljer tack.
Nej, jag vet inte utan tro inte på sagor.
Citera
2012-09-22, 19:42
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Jag försäkrar, jämfört med de andra tre är du ett geni. Men det kallas väl för relativism?

Jotack, den enda som försöker provocera här är du. Ganska tafatt för att vara från en 63-åring. Man tycker du borde ha lite mer erfarenhet, så dina riposter åtminstone sticker till...

Vad som är skrämmande här är att du inte ens är kapabel att se att det inte gör någon skillnad om det är ande eller "bara" hjärna om slutresultatet är detsamma. Det visar på ett väldigt trånsynt sinne, fullkomligt oförmögen att vidga sina vyer. Men det kanske är det man menar med de välkända svårigheterna att "lära gamla hundar att sitta".
Citera
2012-09-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
Ännu en martyr, och denne upphöjer Bogo till lite bättre än oss andra? Den var verkligen ny....hoppas inte Sneskinka läser det inlägget.

Well, well klarar du inte av att argumentera för din sak utan så förstår jag att du ger upp. Ditt liperi bevisar i vilket fall att det inte finns någon Gud, och om han finns så skiter han fullständigt i dig.
Att iesho inte är intresserad av en hederlig diskussion var rätt uppenbart redan från start, se exempelvis hur han vrider sig som en metmask på en krok för att slippa svara på en väldigt enkel fråga ("pysslar din gud med övernaturliga saker?") i "Man kan tro på Gud utan att veta om det".

Det handlar, som så vanligt när det gäller religiösa på detta forum, om att iesho vill predika, och när man predikar är en diskussion det sista man vill ha.
Citera
2012-09-22, 19:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Du menar att ditt syfte är att argumentera mot inkvisitionen-förespråkare, och att dom en vacker dag ska dyka upp på forumet så att du bogomil(intressant val av nick, btw) ska göra ett motstånd? Den delen har jag svårt att tro på. Som jag ser det så är sista pusselbiten redan lagt.

Det var ironi; beklagar att jag inte la på burk-skratt. My bad.
Citera
2012-09-22, 19:51
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Fast, ekvationer hjälper barn så till vida att man utvecklar behandlin gssystem genom så klart biokemi, men steget från sådana innovationer till gud..
Liknar hybris, jag vet att folk som ägnar sig åt fördjupningar kan bli belastade och vet hur det kändes när man lyckades med vad jag tyckte var lite svårare uppgifter, du behöver antagl upparbeta elasticitet gentemot ateister, kanske har du haft större dispyter vad gäller karriär då, då.

Förstår inte varför du kopplar ihop ateism med rädsla, vilken slags rädsla?
, jag kan inte ens tyda teoretisk matematik applicerad i spekulationsastronomi, jag har bara ingen tilltro till bibelns skapelseberättelse och ceremoniell religion liksom personlig dramapassion för jesus också något rätt främmande för mig, då jag känner till en hel del om det.

jag väljer ju däremot var jag förankrar min tilltro, mitt eget intellekt står över bibeln, att det skulle vara rädsla för att det inte inkluderar jesus, ser jag inte som problem, utan som en befrielse, jag är mycket trygg med jesusberättelsen annars, det är just därför jag har mitt utrymme och förmåga att inte svartmåla ateism... vilket jag kan ana i ditt fall (men visst, jag har ju fel nu) ändå, det är vad jag märker.
Alltså ; jag. inte du.
...man klarar sig rätt bra utan doktorsgrad vet du;-

när du skriver att du inte identifierar dig med bibelscenariot för att ha som identifieringsunderlag, så ska jag vara ärlig att säga, det är svårt att riktigt tro dig.

att jag inte hade rätt vad gäller dina personliga förehavanden kan du ju sätta upp på ditt konto, gud vilket nederlag för mig, jag är nog svagbegåvad..

Men jag missunnar ingen att tro.
Jag doktorerade heller inte. Det är inte det att du alltid har fel. Det är det att du har så stort behov av att gissa. Det enda jag gissar om dig och fågelskrämmorna är att ni är organiserade för att ta kontroll över tråden Religion. Du brukar ofta uppmana andra att sluta skriva på FB och du är inte ensam om det. Varför skulle någon grupp så samstämmigt agera för att andra ska sluta skriva? Om det inte låg något bakom? Humanisterna är ju på offensiven har jag förstått, men inte kan ni väl höra till dem?
Citera
2012-09-22, 20:00
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Jag doktorerade heller inte. Det är inte det att du alltid har fel. Det är det att du har så stort behov av att gissa. Det enda jag gissar om dig och fågelskrämmorna är att ni är organiserade för att ta kontroll över tråden Religion. Du brukar ofta uppmana andra att sluta skriva på FB och du är inte ensam om det. Varför skulle någon grupp så samstämmigt agera för att andra ska sluta skriva? Om det inte låg något bakom? Humanisterna är ju på offensiven har jag förstått, men inte kan ni väl höra till dem?

*skrattar* Är du säker på att du inte skulle trivas bättre bland de andra foliehattarna på konspirationsforat istället?

Jag har på sin höjd fått två-tre pm från andra ateister på forumet och då oftast en gratulation när jag sakligt plockat isär något av "min religion är sann, det visar vetenskapen!"-argumenten som brukar dyka upp här. Så organiserade är vi.

Inte riktigt så organiserade som vissa organisationer som åker ut i världen och delar ut mat tillsammans med biblar (eller ibland inte delar ut mat förrns människorna döpt sig) för att utöka sitt antal, va?

Du trivs verkligen i martyrmanteln va? Det är som om du frodas av att inbilla dig att hela forumet är emot dig och du står där stark i tron... om du nu bara kunde leverera svar på mina frågor också istället för att traggla på om fågelskrämmor vore det en klar förbättring. Ska du diskutera, gör det. Skit i de taffliga personangreppen, ingen här lär ta illa vid sig ändå, och väldigt få kommer bli imponerade av din kvicktänkthet.
Senast redigerad av Snorlyktan 2012-09-22 kl. 20:03.
Citera
2012-09-22, 20:05
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Det var ironi; beklagar att jag inte la på burk-skratt. My bad.
Dubbelironi gör sig visste inte bra i alla lägen*skratt.
Citera
2012-09-22, 23:04
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:

Organiserade? Haha!

Vi har visserligen samma utgångspunkt i vår icketro och vi använder säkerligen Google samt Talkorigins.org som bokmärke, men där slutar liknelserna. Du har möjligtvis inte märkt det att det är något större som motarbetar dig, och det är vetenskap, fakta och rationellt tänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in