2013-02-11, 08:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Först skulle jag vilja se vetenskapliga bevis...

Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Muahahaha!!!!!

Jag instämmar helt i munterheten, som ytterligare ökas med hänblick på, att vi har tre stridande foliehatts-falanger på 'bevisa gud' arenan; med var sin foliehatts-form av 'bevis'.

/Kristna foliehattar.

/Neo-teosofiska foliehattar.

/Kunskapsfobiska foliehattar.
Citera
2013-02-11, 08:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det finns det inge bevis för säger ni, trots att ingen tar bort designerna i naturen.. Förutom ni med hjälp av skolplikten och evoluitionsTEORIN.

När kommer du till vad ett 'bevis' per se är?

Citat:
Sluta fjanta dig nu när bevis för gud är på ingång, dags att skärpa till dig nu..

Det är han jämt enligt dig, men tillförlitligheten i dina profetior är inte mycket att skryta med.
Citera
2013-02-11, 10:59
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Tänkte att jag postar detta i denna tråden istället för att skapa en ny;

Ronald "Ron" Wyatt har hittat flertalet bibliska objekt. Något som är ett faktum, men som forskarvärlden förnekar och förkastar eftersom forskarvärlden är evolutions-indoktrinerad.

Bara ännu ett bevis på att Gud existerar och på att Guds Ord (Bibeln) är Sanning.

Väljer du, mot alla odds, att ändå förneka dessa fynd.. ja, då är även du evolutions-indoktrinerad och vill inte känna Sanningen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ron_Wyatt
http://en.wikipedia.org/wiki/Ron_Wyatt#Claimed_discoveries

Du är fan ta mig inte riktigt rätt gängad... Vet du ens vad pseudoarkeologi betyder?
Citera
2013-02-11, 11:09
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Så, bara för att VÄRLDEN säger något så är det sant?
Det är precis som du säger, det handlar om tro. Jag litar mer på en allsmäktig Gud än en lögnaktig människa. I alla lägen.

Så bara för att vi inte har kunnat bevisa Guds existens så finns Han inte? Vi har ju inte ens kunnat bevisa Hans icke-existens. Vi kan alltså inte bevisa att Han finns och vi kan inte bevisa att Han inte finns..

Gud är ingenting som vi kan bevisa. Men våra primitiva och korkade hjärnor tror att vi kan bevisa precis allting, även det som är andligt. Vilket Gud är; andligt.

Människor alltså.. så korkade

Och hur vet du att det inte är din guds som ljuger allra mest?
Citera
2013-02-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Du är fan ta mig inte riktigt rätt gängad... Vet du ens vad pseudoarkeologi betyder?

Men håll med om att det är en imponerande lista med upptäckter, påstådda upptäckter förvisso men hur jäkla kräsen måste man egentligen vara?

Noah's Ark (the Durupınar site, located 18.25 miles south of Mount Ararat)[2]
Anchor stones (or drogue stones) used by Noah on the Ark[3]
The post-flood house, grave markers and tombs of Noah and his wife[4]
The location of Sodom and Gomorrah and the other Cities of the Plain: Zoar, Zeboim and Admah[5]
Sulfur/brimstone balls from the ashen remains of Sodom and Gomorrah.[6]
The Tower of Babel site (in southern Turkey)[7]
How the Egyptians may have built the pyramids.[8]
The site of the Israelites' crossing of the Red Sea (located in the Gulf of Aqaba)[9]
Chariot wheels and other relics of the army of Pharaoh at the bottom of the Red Sea
The site of the biblical Mt. Sinai (in Saudi Arabia at Jabal al Lawz)[10]
A chamber at the end of a maze of tunnels under Jerusalem containing artifacts from Solomon's Temple (including the Ark of the Covenant).[11]
The site of the Crucifixion of Jesus
Christ's blood, dripped onto the Mercy seat of the Ark of the Covenant beneath the Crucifixion site.
Burial pots off the coast of Ashkelon[12]
Citera
2013-02-11, 11:27
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Men håll med om att det är en imponerande lista med upptäckter, påstådda upptäckter förvisso men hur jäkla kräsen måste man egentligen vara?

Skämtar du? När det gäller fantastiskt stora påståenden krävs fantastiskt stora bevis.

edit: Hmm... Du kanske var ironisk.
Senast redigerad av tungatorsk 2013-02-11 kl. 11:30.
Citera
2013-02-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Skämtar du? När det gäller fantastiskt stora påståenden krävs fantastiskt stora bevis.

Ja jag var kanske en gnutta ironisk.
Citera
2013-02-11, 21:13
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y0oy0o
gör såhär: väldigt viktigt fråga från hela ditt hjärta

Med andra menar du att man ska börja tro på gud innan man frågar gud om han finns. Du tror inte att det eventuellt kan ha konsekvenser för det upplevda resultatet av frågan?

Citat:
bara fråga du förlorar ingenting på det säg bara i det tomma intet kanske innnan du sover eller något fråga gud om du verkligen existerar ge mig snälla tecken så att jag kan tro på dig jag är beredd att ge allt ge mig tecken en syn vad som helst.

Du tror inte att accepterandet av "vad som helst" eventuellt kan påverka oddsen för att uppleva att man fått ett tecken på riktigt?

Citat:
be från hela ditt hjärta

Återigen...."tro innan du frågar gud om han finns, så ökar chansen att han svarar"...no shit, Sherlock?

Citat:
jag lovar dig att du kommer få svar bara du ber från hela ditt hjärta.

Vilket innebär att om man inte skulle få svar så har man bara inte trott tillräckligt?

Citat:
ni andra som inte tror på något ge det en chans gör det för eran skull

På vilket sätt skulle detta ge mig något, menar du? Är det en maskerad Pascal's wager du kommer med?
Citera
2013-02-11, 21:25
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Det var ett tag sen jag skrev till dig sist. Du verkar inte ha rört dig framåt en millimeter...

Citat:
Jasså killen som tror på att slump har intelligens skrattar hahahahaaa

VEM säger detta?

Citat:
Trots att intelligens är den enda källan för designer som vi människor vet om,

Helt riktigt, nu återstår bara för dig att bevisa att allt i naturen är designat....något jag bett dig om ett antal gånger men ännu inte fått...

Citat:
trots det så tror du att du framstår som smart när du tror att designerna i DNA/naturen inte behövde intelligens för att skapas,.

...och det räcker fortfarande inte att enbart hävda att saker är designade, du måste faktiskt VISA det också. Blev det svårt nu?

Citat:
Designerna fösvinner inte från naturen för att du är en idiot och säger att designerna inte finns

Det är därför som evolutionister inte bara påstår det utan kan backa upp det med ett par ton vetenskap. Vad har du som motsvarar detta?

Citat:
och om dom finns så var det slumpen som var smart och utvecklade designer utan att ha blivit skapad av intelligens själv..

Du har inte kommit förbi dina tics ännu?

Citat:
Din pajjas, läs lite vetenskap och lär dig göra musik med noter och studera världen och naturen så kommer du komma till samma slutsatser som jag gjort,

Glömma inte bort att tipsa om en frekvent användning av psykadeliska droger, som en extra boost

Citat:
intelligens har krävts när den första levande cellen skapades

Det räcker inte med att påstå det....du måste visa det också...

Citat:
och om evolutionen är ensam ansvarig för alla djuren och träden på planeten så måste evolutionen/dNA vara fruktansvärt intelligent designad..

Varför det?

Citat:
Det finns det inge bevis för säger ni, trots att ingen tar bort designerna i naturen.. Förutom ni med hjälp av skolplikten och evoluitionsTEORIN.

Du vet alltså FORTFARANDE inte vad en vetenskaplig teori är?

Citat:
Sluta fjanta dig nu när bevis för gud är på ingång, dags att skärpa till dig nu..

O fan? När kan det tänkas anlända?
Citera
2013-02-11, 22:12
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
VEM säger detta?

Jag tänkte fråga honom det jag också, men eftersom han ännu inte lyckats klura ut vad 'intelligens, slump eller bevis' är för något, så tänkte jag vänta tills han åtminstone lyckas med det.

Vad tror vi, är 2013 året då det hela sjunker in?!

Citera
2013-02-11, 22:18
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Din pajjas, läs lite vetenskap och lär dig göra musik med noter...

Det gör jag faktiskt dagligen (läser vetenskapliga artiklar alltså).

Musik gör jag självklart med köttbullar och nässpray som alla andra (se min nya signatur).
Vem fan gör musik med noter numera?!
Citera
2013-02-11, 22:59
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
jag har själv varit där du är men är nu kristen tror på jesus från hela mitt hjärta och älskar han mer än allt

Och alla andra troende har naturligtvis valt fel gud?
Det mänskliga sinnet kan ofta hallucinera...

Citat:
gör såhär: väldigt viktigt fråga från hela ditt hjärta bara fråga du förlorar ingenting på det säg bara i det tomma intet kanske innnan du sover eller något fråga gud om du verkligen existerar ge mig snälla tecken så att jag kan tro på dig jag är beredd att ge allt ge mig tecken en syn vad som helst. be från hela ditt hjärta jag lovar dig att du kommer få svar bara du ber från hela ditt hjärta.

Har försökt det för längesedan. Inget hände.
Tack och lov var man stark nog att kunna släppa detta humbug, och gå vidare och kunna leva som en normal och fri människa. Livet blev så mycket behagligare och skönare utan en massa dogmer och ett fantasifoster att slösa tid på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in