2012-10-03, 14:24
Bannlyst
Jamennär du bara fånar dig, då kan jag ju inte svara dig, pegasos?
Citera
2012-10-03, 14:27
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve

Man svarar så gott man kan. Att slå dövörat till är en tecken på svaghet, att man ger upp och inte har svar på tal. Min tolkning.
Citera
Medlem
Citat:

Så det är jag som fånar mej... Hur skulle det vara att svara på Armaitis fråga om hur gammal du är? Så att vi vet om vi ska hålla dagisnivå för att kunna diskutera med dej...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Hur gammal är du? Seriös.
Hur ska jag kunna svara på en som bara struntar i mina argument (tunnlingseffekten) och börjar fåna sig?
Citera
2012-10-03, 14:29
Medlem
Citat:
Hur ska jag kunna svara på en som bara struntar i mina argument (tunnlingseffekten) och börjar fåna sig?

Ok. Fortsätt debattera med dej själv då, så får du dom svar du vill ha.
Senast redigerad av pegasos 2012-10-03 kl. 14:34. Anledning: tryckfel
Citera
2012-10-03, 14:31
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:

Du struntar i andras argument. Det skulle inte räknas som en älg eftersom en älg som pratar franska inte skulle ha de egenskaper som tillskrivs en älg.

Att en älg skulle skapas genom tunnling är kan läggas i kategorin "bortom all rimlighet".
Citera
2012-10-03, 14:31
Medlem
Armaitis avatar
Citat:

Kommer man inget vart en diskussion så tackar man för sig och avslutar. Enkelt.
Citera
2012-10-03, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Man svarar så gott man kan. Att slå dövörat till är en tecken på svaghet, att man ger upp och inte har svar på tal. Min tolkning.
Tänk dig situationen att du försöker få någon att förstå att 5*4=20. Personen kan inte addera och erkänner inte multiplikation som en giltig kompositionsregel. Varje gång du försöker förklara så klagar han på semantiska fel, att du tänker som en barnunge och att du antagligen är en idiot. Till slut ger du upp och låter honom tro vad han vill...
Citera
2012-10-03, 14:34
Bannlyst
Det är det jag gör när jag slår dövörat till, armatiti
Citera
2012-10-03, 14:35
Medlem
Armaitis avatar
Citat:

För att vara ärlig har jag inte förstått vad du vill bevisa? Mirakel? Att mirakel sker? So what? Det är som att försöka förklara för en som aldrig ätit fårhuve i sitt liv hur gott det är. Det är omöjligt. Du kommer aldrig kunna bevisa något genom teori, egna upplevelse eller andras upplevelse. Så länge personen ifrågan inte får uppleva det så går det inte att bevisa något därför är dessa diskussioner helt meningslös. Till slut blir det bara en tävling mellan vems kuk som mäter längs.
Citera
2012-10-03, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Du struntar i andras argument. Det skulle inte räknas som en älg eftersom en älg som pratar franska inte skulle ha de egenskaper som tillskrivs en älg.

Att en älg skulle skapas genom tunnling är kan läggas i kategorin "bortom all rimlighet".
Och var ska man sätta gränsen för "bortom all rimlighet" tycker du? 1 på 10^40 kanske?
Citera
2012-10-03, 14:37
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Tänk dig situationen att du försöker få någon att förstå att 5*4=20. Personen kan inte addera och erkänner inte multiplikation som en giltig kompositionsregel. Varje gång du försöker förklara så klagar han på semantiska fel, att du tänker som en barnunge och att du antagligen är en idiot. Till slut ger du upp och låter honom tro vad han vill...

Du har inte funderat över att det kanske är så att det är du som tror att du multiplicerar men de fakto använder en icke giltig metod för att komma fram till din slutsats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in