2012-04-13, 16:58
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Tio mot ett på att förklaringen innehåller en länk till hans egen blog, en religiös låtsasforskare eller en riktig forskare vars arbete falsifierats. Hell, jag ger 100 mot 1.

Haha, då får jag erbjuda tusen mot ett att han kommer skriva gud-nånting i fetstil
Citera
2012-04-13, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FolketsOpium
Aldrig fallet dig i tanken att Gud inte behöver hävda sin existens för någon ?
Vill att han att folk ska tro på honom och att de ska göra som han säger så behöver han faktiskt göra detta. Annars är han en särdeles korkad gud som inte verkar ha tänkt speciellt långt när det kommer till hur vi ska veta vilken av alla jäkla religioner som lyckats pricka rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hur förklarar lilla gubben detta?
Han tar bara ett till halsbloss av rökat så löser det sig...
Citera
2012-04-13, 17:01
Medlem
Citat:
Vill att han att folk ska tro på honom och att de ska göra som han säger så behöver han faktiskt göra detta. Annars är han en särdeles korkad gud som inte verkar ha tänkt speciellt långt när det kommer till hur vi ska veta vilken av alla jäkla religioner som lyckats pricka rätt.

Klart han vill, därför var Jesus här och andra profeter innan honom. Men det är upp till individen att själv ta emot Herren. Inget som kan köras in i din skalle a la propaganda anno 1938 dreiten Reich. Du måste välja det själv.
Citera
2012-04-13, 17:05
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Aldrig fallet dig i tanken att Gud inte behöver hävda sin existens för någon ?

Jodå, men det är de krav jag har för att jag ska acceptera en gud. En gud som inte märks, inte går att påvisa och inte ens behövs för att förklara universum ger jag ingenting för.
Citera
2012-04-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Jodå, men det är de krav jag har för att jag ska acceptera en gud. En gud som inte märks, inte går att påvisa och inte ens behövs för att förklara universum ger jag ingenting för.

Men vem har tvingat dig att tro på honom? Ateister är i mina ögon i mångt och mycket som salafister. Tvingar på andra sin syn och respekterar inte något annat än sin egna världsbild.
Citera
2012-04-13, 17:11
Medlem
Citat:
Klart han vill, därför var Jesus här och andra profeter innan honom. Men det är upp till individen att själv ta emot Herren. Inget som kan köras in i din skalle a la propaganda anno 1938 dreiten Reich. Du måste välja det själv.
Du menar profeter som Mohammed eller? Helt glasklart att han är Guds utvalde profet... Eller nej, fan alltså, mormonernas Joseph Smith är ju den rätta profeten, eller hur?

Argh... tänk att det ska vara så svårt för Gud att fatta att vi behöver lite mer så vi kan avgöra vilka som bara är psyksjuka och vilka som är riktiga profeter
Citera
2012-04-13, 17:13
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Men vem har tvingat dig att tro på honom? Ateister är i mina ögon i mångt och mycket som salafister. Tvingar på andra sin syn och respekterar inte något annat än sin egna världsbild.

Jag tvingar inte på dig min syn? Jag diskuterar. Skiter faktiskt högaktningsfullt i vad du tror eller inte tror. Jag diskuterar däremot gärna tro.

Och frågan jag besvarade var från DoÅ, där han frågade vilka bevis jag hade accepterat. Det handlade inte om vem som tvingar mig att tro. Hänger du inte med i inläggen behöver du inte heller bemöda dig med att skriva något.
Citera
2012-04-13, 17:37
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genomond
Du menar profeter som Mohammed eller? Helt glasklart att han är Guds utvalde profet... Eller nej, fan alltså, mormonernas Joseph Smith är ju den rätta profeten, eller hur?

Argh... tänk att det ska vara så svårt för Gud att fatta att vi behöver lite mer så vi kan avgöra vilka som bara är psyksjuka och vilka som är riktiga profeter

Ja, man kan tycka att när människors eviga själar ska utsättas för oändligt lidande/lycka, så kunde han kanske bemöda sig med liiiiiite bättre bevis för att han existerar.
Citera
2012-04-14, 14:21
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Nu börjar man nästa tro att Död och återfödd undviker tråden, han skriver i andra trådar men skiter i den här, suck...och PM kan man inte skicka till honom pga hans för stora inkorg

Hörru, Död och återfödd, pallra dig hit och svara på frågorna i #2148 nu!
Citera
2012-04-14, 14:26
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Skitsnack. Du säger att gud skapat allt. Alltså kan gud påverka fysisk materia. Dåså, jag erbjuder gud en chans att bevisa sin existens genom att skapa en rosa enhörning i rummet bredvid mig....

Att påverka något betyder inte att man antar skepnaden av något...

Gud antar inte högfärdiga utmaningar...
Citera
2012-04-14, 14:51
Medlem
Mankas avatar
Man skall inte sätta Herren din Gud på prov. Vår Gud har något som människan saknar, återhållsamhet. Han har bevisat sin existens för de som söker honom. Läs om honom, läs missionsböcker så får du se att Gud måste finnas. Evig diskussion detta.
Citera
2012-04-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Man skall inte sätta Herren din Gud på prov. Vår Gud har något som människan saknar, återhållsamhet. Han har bevisat sin existens för de som söker honom. Läs om honom, läs missionsböcker så får du se att Gud måste finnas. Evig diskussion detta.
Ja precis, bara att läsa kora... nej förlåt bib... nej justja veda... nej fan hubbard... nej...... ... Nä, jag tror vi skippar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in