Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
1. Äh, ja? Det är ju hela konceptet med att tro på en allsmäktig gud.
2. Deister tror på en skapare och inget annat.
3. Varför måste du ha regeringen som beslutar regler och levnadsregler åt dig?
Vi lägger större energi på livet här på jorden än på livet efter jorden.
4. Har inga ambitioner att göra. Den som vill och är intresserad får själv söka kunskap om ämnet. Är inte för missionering alls. Motbjudande.
5. Enkelriktad respekt? Nejdu.
1. Allsmäktigheten har inget att göra med huruvida en gud ingriper eller inte. Kan du ge mig ett enda bra skäl för varför en passiv gud inte skulle kunna lika allsmäktig som en ingripande. Ett enda.
2. Du har återigen fullständigt missförstått vad jag skrivit och tror att du måste lära mig vad en deist är. Jag förstår inte hur jag ska göra mig förstådd hos dig...
3. Lagar har ingenting med levnadsregler att göra. Återigen så förstår du inte vad jag skriver.
4. HAHAHA Så du HAR bevis för din guds existens, men VILL INTE för att du är emot missionering? Visst, vi säger väl det då....
Om jag frågar såhär istället då: Om ALLA som tror har bevis för sin tro (vilket du påstår), borde inte alla gudar som det tros på i sådana fall existera på riktigt? Du MÅSTE börja tänka igenom saker och ting....
5. Varje gång jag skrivit något felaktigt har jag tagit tillbaka det. Därmed tycks respekten hittils endast vara enkelriktad från mitt håll.