2010-12-08, 01:58
Medlem
klart homosexualitet är ärftligt!?

jag tror absolut att det är ärftligt.

Jag menar, skulle samhället skapa och forma exempelvis bögen? NEJ
Finns massor av bögar som kommit ut vid 40 års ålder, ägnat sitt liv till amerikansk fotboll (manligt)
motorcyklar (manligt) jaa ni fattar.. Att samhället formar en kille till bög, hur skulle det gå till?
Mamman sätter honom på SY kurser, balett, hästhoppning?

Det flesta bögar gillar redan som små att leka med dockor, klä ut sig till flickor bla bla bla vad vet jag?

Homosexuella föds homosexuella punkt slut!

Varför?
Jo nån jävla gen som är dominant och föredrar likasinnade kön förs antagligen vidare till nästa generation.

Bögar o lebbar no offence..har ingenting emot er utan detta är bara min teori.

Synpunkter?
Citera
2010-12-08, 02:07
Medlem
FORSVARETSHUDSALVAs avatar
Man formas till homosexuell av samhället. Man ser det som någon utväg.
Citera
2010-12-08, 02:11
Medlem
kongolasse12s avatar
Om det vore ärftligt så borde det inte finnas så många som det faktiskt gör. De skulle ju utrota sig själva!
Citera
2010-12-08, 02:13
Medlem
Att man föds som antingen eller säger väl sig själv, men inte fan är de ärftligt.
Citera
2010-12-08, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombo12345
Att man föds som antingen eller säger väl sig själv, men inte fan är de ärftligt.
Man föds som heterosexuell och inget annat.
Citera
Medlem
Det är en sjukdom som beror på genetiskt missfall. Det gäller alltså riktiga bögar...

Sen finns det hobbybögar som bygger sin karriär på sin böghet när det går trögt för dem. Typ Betnér mfl
Citera
Medlem
MsRojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongolasse12
Om det vore ärftligt så borde det inte finnas så många som det faktiskt gör. De skulle ju utrota sig själva!

Den gillade jag

Vare sig det vore ärftligt eller ej, så vad har du för mästerplan? att man kan göra ett piller för att "bota" "sjukdomen" eller vad har du för planer Ts?
Citera
2010-12-08, 02:15
Medlem
Bengt-Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigjacksons
Homosexuella föds homosexuella punkt slut!

Varför?
Jo nån jävla gen som är dominant och föredrar likasinnade kön förs antagligen vidare till nästa generation.

Synpunkter?

Klart att man föds med sin sexualitet. Nu är inte jag någon genetiker, men jag tror inte att man skulle kalla homosexualitet ärftlig bara för att man föds som det. Ärftlighet, som jag förstått det, beror på överföringen av gener från en generation till en annan. Och jag har ännu inte hört något om att forskarna kunnat identifiera någon sexualitets-gen.
Citera
2010-12-08, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORSVARETSHUDSALVA
Man föds som heterosexuell och inget annat.

hahaha ja så är de säkert buddy.
Citera
2010-12-08, 02:20
Medlem
Skulle det vara ärftligt skulle HELA jordens befolkning vara homosexuell efter en tid (ganska lång). Och då kan människan inte fortplanta sig och människans existens försvinner.
Citera
2010-12-08, 02:43
Medlem
soyakorvslukarns avatar
Tror inte att man föds till bög/leb
Tror snarare att det är något man upptäcker.

Men om det nu är så att homosexualitet är genetiskt, finns det då en homosexuell gen i dna?
Går det att ersätta denna homogenen till en hetrogen.
Citera
2010-12-08, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsRoj
Den gillade jag

Vare sig det vore ärftligt eller ej, så vad har du för mästerplan? att man kan göra ett piller för att "bota" "sjukdomen" eller vad har du för planer Ts?

Haha jag har ingen plan faktiskt, vi människor resonerar ofta tillsammans teorier som tar forskare en livstid att bevisa^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in