Citat:
Ursprungligen postat av
Strasser1337
Jag förstår nog egentligen inte riktigt hur du menar där men det är inte så väldigt viktigt heller. Att jag snear som fan på vissa saker du har sagt beror på att jag helt enkelt har nolltolerans mot vissa typer av brott. Jag menar det verkligen när jag säger att jag inte vill att din farbror ska utsättas för nån sorts rättsövergrepp. Men när jag vet om att han gjorde en del riktigt vidriga saker mot oskyldiga människor kan jag inte heller tycka synd om honom om han eventuellt skulle bli anklagad för mord utan att vara skyldig. Förstår du distinktionen där? Jag tycker alltså inte att det vore bra men jag tycker isf att han bara har sig själv att skylla p.g.a. hur han betedde sig mot andra.
Jag vill egentligen inte heller hålla på och tjafsa och säga dryga saker. Jag har ett jävligt hett temperament och ibland flyger topplocket av. Förolämpar du mig så får du alltså igen med samma mynt. Föredrar dock om vi kan återgå till den schysstare samtalston vi hade tidigare. Deal?
Absolut. Jag sitter själv på ett temprament och topplocket går även på mig.
Det som jag inte vet men som jag förstår det så finns det ingen som vågar anmäla/vittna mot honom och det verkar finnas en skräck för honom.
Om det beror på ryktet eller något annat vet inte jag.
Jag personligen har aldrig varit det och inte för någon annan för den delen och för mig är det obegripligt.
Finns flera jag fått veta här som den i Ethelhem som såg honom på tippen och nu någon som bevittnat en misshandel och det var väl han med ett franskt/utlänskt namn? och det finns säkert fler.
Man kan tycka att dessa vittnen inte hjälp offren genom att tiga.
Han hade kanske fått sona sina brott om dessa inte hade fegat ur.
Jag vet inte om det påverkar men nu vågar och säger folk vad som helst när han inte finns och frågan är om man hade gjort det där och då.
I dag har vi nättroll som sitter och kaxar på nätet men som kanske inte är lika kaxiga i verkligheten.
Det kanske är en drivkraft och man hämnas för dessa personers skull som på den tiden teg.
När det gäller mig är vi kanske lika. Det finns vissa brott som inte accepteras och det är väl samma på kåken. Kvinnor och barn är tabu bla.
Vi ska ha en bra nivå på våra samtal och man får tycka olika. Deal