Citat:
Ursprungligen postat av
tlarsson365
Loser
Du verkar vara bitter och en skvallerkärring. Det är inte så klädsamt.
Om du tror stenhårt på rättssäkerhet hur kan du enbart gå på hörsägen och ryktesspridning.
Du vänder kappan efter vinden ständigt och du får inte ihop det
Jag tog och klippte ut en del av dina förolämpningar så vi kan avhandla dom först.
Berätta, varför är jag en loser? För att jag känner tillräckligt med empati för Sven och alla människor som brydde sig om honom för att jag fortfarande skall hoppas på en lösning och på att en kropp återfinns? Ja, isf är jag en loser.
Ja, om jag känner efter riktigt mycket är jag nog faktiskt lite småbitter över att inte vara lika stark, snabb och snygg som när man var 20 men det är varken skvaller, ryktesspridning eller hörsägen att din farbror var en kvinnomisshandlare av rang. Ett mycket trovärdigt, namngivet ögonvittne som var inneboende hos BL en tid berättade i polisförhör om hur han bl.a. bevittnade hur din farbror satt gränsle över sin sambo och matade in slag. Han hotade henne dessutom regelbundet och sa att hon skulle dö.
Men
du är väl själv inte bitter va? Exempelvis över att det "drevas" mot din stackars farbror vars rullstol du t.o.m. fick lyfta in i bilen? *snyft* *snyft* *snyft* Eller att poddmakarna faktiskt tjänar pengar på det?
Om jag vänder kappan åt nåt håll så är det isf genom att jag opponenerar åt både höger och vänster. Jag ifrågasätter grävgruppen/WisbyPils förgiftningsscenario och jag ifrågasätter i princip allt DU säger eftersom du är komplett jävla dum i huvudet och så desperat på att hitta en lösning som inte involverar kvinnoboxar'n vars DNA du delar att du lanserat teorin att Sven kröp in i Lummelundagrottorna för att dö.
Citat:
Man har granskad honom i 50 år och mer behöver jag inte säga.
Nu ska man gräva upp halva Gotland i ett desperat försök. Lycka till .
Det han gjort gällande ekonomi och SS är förskräckligt och det tar jag avstånd ifrån men det är ni som anklagar honom för att vara en mördare .Det tycker jag också är försträckligt . Utan bevis efter 50 år .
Ta din moraliska kompass och ditt kritiska granskande och återkom när du har något konkret .
Han är oskyldig till motsatsen är bevisad .
När det gäller andra påståenden kan dom stämma men han har inte blivit dömda för dom heller.
Vad gör det om man samtidigt tror på skvaller mer än det som kunnat bevisats.
.
Folk blir inte provecerade , Folk är desperata.
När någon kräver svar och inte bara ställer frågor så krackelerar ena teorin efter den andra.
Jag sitter lugn i båten och kommer ni med något som går att ta på ex en kropp eller erkännande så är jag den första att knäböja .
Framtill dess ska du ta dina "goda grunder" och tagga ner.
Resten av den här jävla smörjan är som vanligt bara hyperbol, trams, floskler och dessa ständiga upprepningar du ältar om och om igen, "Gräva upp halva Gotland".. "BL har granskats i 50 år.."
Den här polisutredningen var inte speciellt välskött. Vad som hände var att utredningen fann starka skäl att misstänka att BL hade med försvinnandet att göra men av olika anledningar kunde man inte driva det till åtal. Det betyder inte att sannolikheten för att BL var inblandad puts väck går upp i rök för det. De som kände till fakta i målet misstänkte förstås fortsatt hur det låg till, under närmare 50 år, men det betyder inte att BL granskats i 50 år. Det betyder att folk inte glömmer och att han misslyckades med att sopa igen alla spår som leder rakt mot honom. Nu har ett kompetent gäng intresserat sig för utredningen igen och jag förstår att det inte är något du uppskattar. Ditt enda intresse i den här tråden är nämligen att desperat försöka rentvå din farbror från mordanklagelserna. Vet du vad? Det går sådär för dig, herr "Lugn i båten"..
Varför bemödade BL sig med att försöka ljuga ihop ett falskt alibi för fredagen den 6:e oktober? En dag man tror är central för försvinnandet?
Cui bono? Vem hade mest att vinna på att Sven Sjögren försvann/mest att förlora på att han levde vidare? Vilka problem hade BL fått om Sven fortsatt var i livet?
Vem i personkretsen runt Sjögren hade bevisligen svårt att hålla sig till lagar och regler? Vem demonstrerade i handling att han var en person som såg andra människor, även familj och vänner, som något han kunde utnyttja för egen vinning? Vem visade total känslokyla inför andras lidande?
Extremt mycket talar för din farbrors inblandning i Sjögrens försvinnande. I princip alla utom du är ense om det och att den bästa chansen att finna Sjögrens kvarlevor går via BL och du kommer inte kunna stoppa undersökningarna, exempelvis genom att leka moderator och försöka styra debatten i tråden.