Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ok för jag har bara hittat olika tidningsnotiser om Sjögrens försvinnande från direkta tiden för försvinnandet i Gotländsk media som hans gamla kompis Stig L lagt upp på FB.
Det jag är inne på är att det kan finnas en möjlighet att tipset som tidigt kom in till polisen, om att Sjögren blev dumpad under stenar och gömd vid en bro och en hammare var mordvapnet, kan ju komma från samma person som skrev breven. Alltså inte egentligen ett medium som man utgått ifrån under alla år utan någon med insikt i fallet.
För personligen har jag svårt att tro att BL skulle riskera att bli sedd där grävandes med en kropp (absolut dumpa kläder, vapen mm) helt öppet på eller runt en allmän soptipp i Ethelhem mitt på ljusan dagen.
Det sista stycket du skriver är intressant och det är det jag menar att man såg honom på tippen enligt vittnen och det ifrågasätter jag inte.
Men att direkt koppla det till att han stod och grävde en grav och dumpade en kropp mitt på ljusa dagen har en låg sanolikhet enligt mig också.
Sen ska man undersöka om det är möjligt men att koppla ett besök på en sopptipp till att han är en mördare som dumpat ett lik där känns sådär.
Samma med den flaska med alkoholhaltigt innehåll som direkt kopplas till att BL söp i hemlighet/ensamhet i skogen .
Går det att få fram fingeravtryck som bevisar att det är BL flaska och patron?.
Från att man TROR att han är en mördare till att man sett honom på tippen och det finns en grav där till att han satt ensam i skogen och söp för att det fanns en flaska sprit där.
Vi får se vad som händer och vad dom kan hitta och koppla till BL.