Citat:
Ursprungligen postat av
WisbyPils
Okej, jo då var det ungefär så som jag också förstått det.
Han återknöt alltså kontakten med familjen 1 år innan han gick bort? Kändes det som han ville försonas eller liknande? Nämndes det här med Sjögren-historien någonting då? Jag tänker eftersom du är så övertygad om att det inte kan vara han som gjorde det?
Den där historien från din farfar låter spännande. Ser fram emot den!

Jag säger först att jag inte tror att någon gjort detta ensam.
Sen säger jag att han kanske INTE är oskyldig , men att säga att han är skyldig är att dra det för långt.
Om vi tänker att han ICKE är skyldig. Hur hade ni känt om det gällt er själva. att bli utpekad , anklagad och dömd av folket.
Han gick ju själv ut i tidningen för att få slut på detta och hävdade sin oskuld.
Sen att man inte hjälper till i utredningar är idag mer en regel än undantag.
Det är inget konstigt med lite perspektiv på denna del.
Man gillar inte polisen eller man vill inte peka ut någon annan. Det är polisens uppgift helt enkelt.
Jag tror mig veta att BL var medveten om vad han gjort och att han inte hade rent mjöl i påsen och får acceptera en viss typ av ryktesspridning kring sin person.
Men som folk idag säger att råka ut för ett drev går inte att hejda/stoppa och det är lite det jag tycker ni och podden gör.
Jag tror han blev uppgiven , kanske ledsen och insåg att han får leva med detta oavsett.