Citat:
Det var inte 350.000 för det första. Du ska inte tro på allt du hör. Sista gången jag träffade bulvanen var ca ett år innan han dog.Nej det är 50 år försent för bevis, teknisk undersökning osv. Har vi inte rett ut det tillräckligt många ggr redan?
De man har är indicier, trovärdiga motiv samt en del trovärdiga vittnesmål.
Noterar att du ej vill svara på frågan hur många eller få tillfällen du själv personligen träffade bulvanen.
Som du påstår var 99 % snäll hela tiden trots att det finns många trovärdiga vittnesmål om motsatsen.
Att lura av sin egen bror 350 000 kr. Nej din bror har inte polisanmält bulvanen eftersom att pengarna var borta!
Att lura av en gammal farbror hans besparingar till sin egen begravning. En person som gör det måste lida av en grav empatistörning och fullständigt sakna hjärta. Då en fin begravning ofta är väldigt viktig och det enda som gamla människor har att se fram emot. Det där sista kalaset med kyrkkaffe. Och sedan är det slut för all evighet.
Så "snäll" tror jag inte alls bulvanen var. Väldigt självisk och egennyttig. Sedan kan han både varit hygglig och trevlig mot folk också. På släktträffar när han både fick röka och dricka ifred och umgås med sina bröder och släkt. Är det bara vid sådana släktträffar du träffat honom?
De man har är indicier, trovärdiga motiv samt en del trovärdiga vittnesmål.
Noterar att du ej vill svara på frågan hur många eller få tillfällen du själv personligen träffade bulvanen.
Som du påstår var 99 % snäll hela tiden trots att det finns många trovärdiga vittnesmål om motsatsen.
Att lura av sin egen bror 350 000 kr. Nej din bror har inte polisanmält bulvanen eftersom att pengarna var borta!
Att lura av en gammal farbror hans besparingar till sin egen begravning. En person som gör det måste lida av en grav empatistörning och fullständigt sakna hjärta. Då en fin begravning ofta är väldigt viktig och det enda som gamla människor har att se fram emot. Det där sista kalaset med kyrkkaffe. Och sedan är det slut för all evighet.
Så "snäll" tror jag inte alls bulvanen var. Väldigt självisk och egennyttig. Sedan kan han både varit hygglig och trevlig mot folk också. På släktträffar när han både fick röka och dricka ifred och umgås med sina bröder och släkt. Är det bara vid sådana släktträffar du träffat honom?
Vad är det för farbror du pratar om eller menar du bror.
Jag har varit med och arrangerat båda bulvanens bröders begravningar och även hans faders.
Både själva ceremonin och begravningskaffet.
Vi har gjort iordning all fika och mat själva.
Vi var minst 10 -15 personer från släkten ( jag , mina föräldrar , syskon och min farbror + respektive och barn) som gjorde det med glädje och vi hade otroligt fina stunder tillsammans med personer från socknen .
Ska sägas att av tradition plockar man granris i skogen och lägger på vägen och sen så stannar begravningsbilen på gården till huset för ett sista farväl och där stod vi med tårar i ögonen och spelade fin musik för att hedra våra underbara släktingar.
Jag valde ironisk nog Fattig bonddräng på dragspel som musik i kyrkan.
Bara för att pengar är inte allt och vi ställer upp för varandra och kärleken är evig som Lena PH sjöng.
Som sagt . Slutna lyssna på podden och fråga någon som var med och vet om sanningen.
Då är så korkad så att klockorna stannar.