2022-10-05, 00:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det ena uppe i backen var svårt att få myndigheternas grävtillstånd till.
Det andra var vid vägen. Det kanske kommer. För de har inte sagt något om det så vitt jag vet.

Så du tror att det ligger mänskligt skelett på 3 ställen på soptippen, skelett uppe i backen och skelett vid vägen?
Citera
2022-10-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Åtminstone är Breeze den enda hunden i Sverige vars förare hävdar att det är en skeletthund.

Eller inte ens det faktiskt. Finns flera självutnämnda skeletthundar i Sverige.
Hunden markerade tre gånger. Och de fann ett människoben och ett troligt människoben (del av) samt att det också kan ha varit småben som var för små för sorteringsmaskinen. Även om det är fornfynd eller från kyrkogården så hade ju hunden inte fel.

Har du varit ute och grävt med en liten trädgårdsspade i en äng nu?
För att kolla sannolikheten? I en äng trängs mängder med växter och bildar en tät matta av sammanvuxna rötter som man måste igenom först innan man kommer ner till jordlagret glömde jag förklara sist.
Citera
2022-10-05, 01:02
Medlem
Citat:
Så du tror att det ligger mänskligt skelett på 3 ställen på soptippen, skelett uppe i backen och skelett vid vägen?
Det tycker jag inte alls hade varit konstigt. 1/ Mördaren kunde styckat SS i mindre delar för att lättare transportera samt gömma dem bland bråte på tippen.
Han kan också ha spridit ut det över ett större område.

2/ Sedan är det väl inte konstigt att Breeze markerade för mänskliga skelettdelar på 5 platser.
Var kommer fyllnadsmaterialet till vägen ifrån? Både det och det i backen kan vara fornfynd.
Citera
2022-10-05, 01:06
Avstängd
Citat:
Hunden markerade tre gånger. Och de fann ett människoben och ett troligt människoben (del av) samt att det också kan ha varit småben som var för små för sorteringsmaskinen. Även om det är fornfynd eller från kyrkogården så hade ju hunden inte fel.

Har du varit ute och grävt med en liten trädgårdsspade i en äng nu?
För att kolla sannolikheten? I en äng trängs mängder med växter och bildar en tät matta av sammanvuxna rötter som man måste igenom först innan man kommer ner till jordlagret glömde jag förklara sist.

Så varför var inte hunden med och sökte när området var uppgrävt? För att en obeprövad unghund kostar typ en miljon per dag att anlita? Nej, det gör den inte i det riktiga livet.

Och det är fortfarande inte ens klarlagt att det var ett människoben. Vilket jag i och för sig tänka mig att det är och att det är ett mänskligt fornben. Vilket nog finns på alla deponier, särskilt de nerlagda.

Men du svarade inte på min fråga: Tror du att det ligger mänskliga skelettdelar på alla de minst 5 ställen där hunden har markerat?
Citera
2022-10-05, 01:09
Avstängd
Citat:
Det tycker jag inte alls hade varit konstigt. 1/ Mördaren kunde styckat SS i mindre delar för att lättare transportera samt gömma dem bland bråte på tippen.
Han kan också ha spridit ut det över ett större område.

2/ Sedan är det väl inte konstigt att Breeze markerade för mänskliga skelettdelar på 5 platser.
Var kommer fyllnadsmaterialet till vägen ifrån? Både det och det i backen kan vara fornfynd.

Men var skulle styckningen ha skett? SS hade ju inte ens ett badrum. Verkar konstigt att frakta bort kroppen, stycka den och sedan köra tillbaka och gräva ner bitar av kroppen nära Svens hus.
Citera
2022-10-05, 01:14
Medlem
Citat:
Så varför var inte hunden med och sökte när området var uppgrävt? För att en obeprövad unghund kostar typ en miljon per dag att anlita? Nej, det gör den inte i det riktiga livet.

Och det är fortfarande inte ens klarlagt att det var ett människoben. Vilket jag i och för sig tänka mig att det är och att det är ett mänskligt fornben. Vilket nog finns på alla deponier, särskilt de nerlagda.

Men du svarade inte på min fråga: Tror du att det ligger mänskliga skelettdelar på alla de minst 5 ställen där hunden har markerat?
Ja det tror jag. Det stämde ju på tippen. Men klokast är väl att invänta analysresultat.
Innan man spekulerar om hunden är bluff.
Det är klarlagt av flera osteologer att det rör sig om vänster underarmsben. Du vet som på gamla sjörövarflaggor.

Har du varit ute och kollat sannolikheten för att gräva med en trädgårdsspade i en äng snabbt och utan att riva bort en massa grästorvor?
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-05 kl. 01:33.
Citera
2022-10-05, 01:24
Medlem
Citat:
Men var skulle styckningen ha skett? SS hade ju inte ens ett badrum. Verkar konstigt att frakta bort kroppen, stycka den och sedan köra tillbaka och gräva ner bitar av kroppen nära Svens hus.
Om han lurade ned en omtöcknad Sven med förevändning om ett sjukhusbesök så kunde kanske Sven blivit medvetslös i bilen.
Kanske kört till något ödehus som mördaren kände till.

Bulvanen var väl jägare. Och hans släkt hade väl arrenderat jaktmarker i trakten.
Han kanske hämtade paket efter hand. Enligt grannen Greta Petterson syntes inte Sven till på 10 dagar med den där karln (Bulvanen) rände där hela tiden. Jag tyckte hon sa att han höll på och elde(?) Lyssnade två ggr på det där. Men är kass på Gotländska.

Ett hagelgevär och en grön overall saknades. Kan man skjuta någon med ett hagelgevär?
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-05 kl. 01:27.
Citera
2022-10-05, 01:31
Medlem
Citat:
Hunden markerar på människoben. Vems som helst som lämnat ben efter sig. Tyvärr inte på bara SS ben.
Sökförmågan är på människoben och inte person.
Citera
2022-10-05, 08:34
Medlem
Citat:
Du tjatar hela tiden att GG och tråden Påstått att bulvanen är mördare.
Men för att komma nära den troliga lösningen så måste man ha teorier.
Som kan leda till nya teorier. Men bortsett från Gun i dokumentären så är det ingen
som påstått med säkerhet att bulvanen är mördare.

På tal om dokumentären såg jag om den ikväll.
Hunden Breeze är den ända skelettsökhunden i Sverige. Likhundar finns men de söker ju inte på ben.
Hunden jobbar bara i 3-timmars pass. Det såg ut som den sprang lös på hela tippen och sökte.
Den markerade på tre ställen intill vartannat med några m imellan.
Det området man grävde ut sedan.

Breeze markerar enbart på mäniskoben och inte på några djurben.
Isåfall hade den markerat över hela soptippen (slaktavfall) men den markerade bara på tre ställen nära vartannat. Så jag hade fel som trodde att det var på ett speciellt intressant område som den sökte på.
Mitt problem som du inte verkar förstå.
Nu har man sökt den troliga lösningen i 50 år genom i huvudsak en person .
Det är bulvanen alla har jagat i 50år.
Testa och jaga någonannan så får ni se om det går bättre.
Att jaga bulvanen går skit dåligt som du märker.
Det är mitt problem och tänk om Stig och Gun kunde få en riktig begravning och inte en fejkad minnesstund med GG sittandes på första raden med kameran riktade perfekt mot just dom.
Citera
2022-10-05, 08:37
Medlem
Citat:
❤ teorier som konstant haltar.
Citera
2022-10-05, 08:41
Medlem
Citat:
Om han lurade ned en omtöcknad Sven med förevändning om ett sjukhusbesök så kunde kanske Sven blivit medvetslös i bilen.

Bulvanen var väl jägare. Och hans släkt hade väl arrenderat jaktmarker i trakten.
Han kanske hämtade paket efter hand. Enligt grannen Greta Petterson syntes inte Sven till på 10 dagar med den där karln (Bulvanen) rände där hela tiden. Jag tyckte hon sa att han höll på och elde(?) Lyssnade två ggr på det där. Men är kass på Gotländska.

Ett hagelgevär och en grön overall saknades. Kan man skjuta någon med ett hagelgevär?
Man kan skjuta någon med hagelgevär men inte i en grön overall. Där går ändå gränsen.
Så det funkar inte.
Citera
2022-10-05, 08:43
Medlem
Citat:

Hur har man transporterat kroppen.
Man har kollat bulvanens bil och i den var det inte.
Finns det någonannan med motiv som hade bil ?.
Kolla den personen då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in