2022-10-05, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
På minkarnas tid stod kvarnen tydligen på andra våningen, och det gjorde den förmodligen också om den senare användes för hundmatstillverkning. Det var ju en förödande brand 2010 och eftersom det tydligen fanns en jättestor ammoniaktank inne i byggnaden så lät räddningspersonalen det brinna ner. Då förstördes förmodligen kvarnen också.

Men du kan ju skriva till direktörens dotter Jacqueline Raymond och fråga om köttkvarnen. Hon bedriver ju någon form av verksamhet där nu.

Märkligt förresten vad den där Jerry Stenström dyker upp lite varstans. Spelar Sven Sjögren, deltar i mordrekonstruktioner, slänger 300-kilosvildsvin i kvarnen och är även den som förklarar situationen vid branden 2010.
Det vågar dom inte. Störa direktören dotter.
Du såg hur Jerry blev stissig när han såg henne.
Men var han Jerry verkligen på riktigt.
Han skådespelartalanger hade inte räckt till Åsa-Nisse film.
Han är död på gårdsplanen men kryper in i bilen och pratar Vildsvin .
Malde dom 35 ton om dagen med vildsvin.
Men han har något.
Kameran älskade honom., det märktes och hans prestation blev bättre med båtscenen.
Där var han riktigt bra och alltid kul när dom filmar hans ombyte.
Jerry sök in till Dramaten. Vi vill se mer av dig in action.
Citera
2022-10-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Mitt problem som du inte verkar förstå.
Nu har man sökt den troliga lösningen i 50 år genom i huvudsak en person .
Det är bulvanen alla har jagat i 50år.
Testa och jaga någonannan så får ni se om det går bättre.
Att jaga bulvanen går skit dåligt som du märker.
Det är mitt problem och tänk om Stig och Gun kunde få en riktig begravning och inte en fejkad minnesstund med GG sittandes på första raden med kameran riktade perfekt mot just dom.

Anledningen till att man inte kan ta dig på allvar är att du klagar på ALLT. Grävgruppen är bedragare som lurar till sig pengar. Hunden är inkompetent och kan inte skilja på människoben och koben. Grävgruppen har ingen tanke på att gräva utan vill bara lura till sig pengar. Benbitar och overaller är utplanterade. Osv in absurdum.

Visst jag kan ge dig att du kan ha bra poänger ibland men det blir lite ”även en trasig klocka går rätt två gånger om dagen” över det om du konstant skall veva mot GG och klaga på ALLT.

Om du är mån om Stig och Gun, hör av dig till dom om det du påstår dig veta om du nu inte vill kontakta varesig GG eller polisen. Stigs nummer finns på hans facebooksida som heter ”tips i fallet sjögren” eller något i den stilen.
Citera
2022-10-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Anledningen till att man inte kan ta dig på allvar är att du klagar på ALLT. Grävgruppen är bedragare som lurar till sig pengar. Hunden är inkompetent och kan inte skilja på människoben och koben. Grävgruppen har ingen tanke på att gräva utan vill bara lura till sig pengar. Benbitar och overaller är utplanterade. Osv in absurdum.

Visst jag kan ge dig att du kan ha bra poänger ibland men det blir lite ”även en trasig klocka går rätt två gånger om dagen” över det om du konstant skall veva mot GG och klaga på ALLT.

Om du är mån om Stig och Gun, hör av dig till dom om det du påstår dig veta om du nu inte vill kontakta varesig GG eller polisen. Stigs nummer finns på hans facebooksida som heter ”tips i fallet sjögren” eller något i den stilen.
När det gäller fallet SS och resultatet så säger just det att det inte finns något som har förändrats under GG 10 år och totalt 50 år sedan man började och ville sätta bulvanen bakom lås och bom.
När det gäller mina påståenden om bedrägeri som kan man lösa problemet genom att redovisa siffrorna.
Har man ingenting att dölja så skadar det väl inte.
Hur mycket intäkter och vilka kostnader har man haft under dessa 10 år.
Vill man inte det så vill man inte visa det av någon anledning eller så har man något att dölja.
Som en mycket klok människa skrev här.
Om man hyr in en hund på en dag eller hur länge det nu var.
Varför hade man inte hunden på plats när man grävt ner till 70 tals lagret så den hade kunnat markera på närmare håll.
Vilken normalbegåvad person hade inte sett nyttan med det.
Man hade då en ekonomisk aspekt att det inte gick.
Vad kostade hunden och var verkligen kontot helt tomt så att efter 10 års arbete kunde man inte skramla ihop till ytterligare en dag med hunden och grävaren.
Det är skumt och svaret kommer om vi får se siffrorna.
Eller vill inte GG visa upp det för att hela ursäkten kan vara ett svepskäl.
Så att säga att detta är gnäll är en lögn utan vill syna GG ekonomi och där också om dom kan ha ljugit och därmed avslöja dom.
Likt deras granskning mot bulvanen så har vi rätt att granska och ifrågasätta GG.
Dom har väl inte ensamrätt på det och deras arbete hyllar du men vårat dissar du.
Varför.
Ge mig siffrorna och jag behöver inte 10 år på mig.
Kanske 10 dagar eller 10 veckor men mer än så är inte nödvändigt.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-10-05 kl. 11:30.
Citera
2022-10-05, 11:31
Medlem
Såg dokumentären i två delar. VARFÖR? Ja det var ju lite småmysig Gotlandsmiljö och bror och syster var charmiga i sin jakt efter sanningen......MEN de där som kom med "skelett-hunden"! Ibland stannar tiden och man vet att ngt är fel men man vågar inte säga ngt!? Jag sekundärskämdes.
Citera
2022-10-05, 11:42
Medlem
Citat:
När det gäller fallet SS och resultatet så säger just det att det inte finns något som har förändrats under GG 10 år och totalt 50 år sedan man började och ville sätta bulvanen bakom lås och bom.
När det gäller mina påståenden om bedrägeri som kan man lösa problemet genom att redovisa siffrorna.
Har man ingenting att dölja så skadar det väl inte.
Hur mycket intäkter och vilka kostnader har man haft under dessa 10 år.
Vill man inte det så vill man inte visa det av någon anledning eller så har man något att dölja.
Som en mycket klok människa skrev här.
Om man hyr in en hund på en dag eller hur länge det nu var.
Varför hade man inte hunden på plats när man grävt ner till 70 tals lagret så den hade kunnat markera på närmare håll.
Vilken normalbegåvad person hade inte sett nyttan med det.
Man hade då en ekonomisk aspekt att det inte gick.
Vad kostade hunden och var verkligen kontot helt tomt så att efter 10 års arbete kunde man inte skramla ihop till ytterligare en dag med hunden och grävaren.
Det är skumt och svaret kommer om vi får se siffrorna.
Eller vill inte GG visa upp det för att hela ursäkten kan vara ett svepskäl.
Så att säga att detta är gnäll är en lögn utan vill syna GG ekonomi och där också om dom kan ha ljugit och därmed avslöja dom.
Likt deras granskning mot bulvanen så har vi rätt att granska och ifrågasätta GG.
Dom har väl inte ensamrätt på det och deras arbete hyllar du men vårat dissar du.
Varför.
Ge mig siffrorna och jag behöver inte 10 år på mig.
Kanske 10 dagar eller 10 veckor men mer än så är inte nödvändigt.

Du har en poäng där. Det hade absolut kunnat vara till hjälp att ha hunden med sig under grävningen. Men är det säkert att det enbart var en fråga om ekonomi? Det kan ju finnas andra aspekter än kostnaden. Kanske hundförarna inte var så sugna på att den dyrbara hunden skulle rumstera omkring bland glasbitar, gamla rakblad, kemikalier och annat smått och gott som man säkert kan föreställa sig fanns nere i hålet?
Citera
2022-10-05, 12:26
Medlem
Citat:
Du har en poäng där. Det hade absolut kunnat vara till hjälp att ha hunden med sig under grävningen. Men är det säkert att det enbart var en fråga om ekonomi? Det kan ju finnas andra aspekter än kostnaden. Kanske hundförarna inte var så sugna på att den dyrbara hunden skulle rumstera omkring bland glasbitar, gamla rakblad, kemikalier och annat smått och gott som man säkert kan föreställa sig fanns nere i hålet?
Så kan det va , men det är den ekonomiska aspekten som har förmedlas utåt.
Varför gör man det om det handlade om hundens välbefinnande.
Det är väl ändå lite konstigt och det gör ju att vi här och nu prata om GG och deras ekonomi .
Eller har grabbarna övertänkt för hittils har det varit lätt att genomskåda hur dom tänker och vilken strategi dom haft.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-10-05 kl. 12:30.
Citera
2022-10-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Såg dokumentären i två delar. VARFÖR? Ja det var ju lite småmysig Gotlandsmiljö och bror och syster var charmiga i sin jakt efter sanningen......MEN de där som kom med "skelett-hunden"! Ibland stannar tiden och man vet att ngt är fel men man vågar inte säga ngt!? Jag sekundärskämdes.
Jag fattar vad du menar och håller med.🙈
Höjdpunkten är miljön och musiken som spelades .
Mer säger jag inte och sekundärskämdes var mitt i prick. 👏👏
Citera
2022-10-05, 12:58
Medlem
Citat:

När det gäller Stig tycker jag att han dom sista åren ska ägna sig ut sin fru , syster och sina vänner.
Skulle han dessutom ha parkinson så finns det ingen anledningen att han ska ägna sig åt detta utan acceptera fakta och gå vidare och ta sin husvagn och njuta av dom sista åren.
Det är mitt råd om man bryr sig om Stig
Inte rycka bort honom från sin familj .
Det är ett cyniskt sätt att tänka.
Citera
2022-10-05, 13:19
Medlem
elinges avatar
Intresant att spåret om att Sjögren maldes ner till minkmat fortfarande lever.
Jag är själv övertygad om att dom tryckte ner han i en kvarn och lät han bli uppäten av alla minkar..
Citera
2022-10-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinge
Intresant att spåret om att Sjögren maldes ner till minkmat fortfarande lever.
Jag är själv övertygad om att dom tryckte ner han i en kvarn och lät han bli uppäten av alla minkar..
Konstigt att poddarna inte gått till botten med detta spår.
Man har nämnt och skrapat på ytan men också stängt den dörren.
Vet någon varför.
2 flugor i en smäll med tanke på flugproblemet som fanns vid minkfarmen.
SS försvinner och minkarna får mat och vatten, Win Win för en person och hans verksamhet.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-10-05 kl. 14:03.
Citera
2022-10-05, 14:35
Medlem
krachons avatar
Citat:
Mitt problem som du inte verkar förstå.
Nu har man sökt den troliga lösningen i 50 år genom i huvudsak en person .
Det är bulvanen alla har jagat i 50år.
Testa och jaga någonannan så får ni se om det går bättre.
Att jaga bulvanen går skit dåligt som du märker.
Det är mitt problem och tänk om Stig och Gun kunde få en riktig begravning och inte en fejkad minnesstund med GG sittandes på första raden med kameran riktade perfekt mot just dom.

Är du på riktigt efterbliven?

På vilket sätt har de fejkat minnesstunden?

Förstår att det svider och skaver med släktskapet!
Citera
2022-10-05, 14:38
Medlem
Citat:
Man kan skjuta någon med hagelgevär men inte i en grön overall. Där går ändå gränsen.
Så det funkar inte.
Ha,ha din skämtare. Sven fördes väl inte bort naken.
Jag menade om man kunde döda en person med hagelskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in