Citat:
Ursprungligen postat av
tlarsson365
Havet och beställningsmord är sanningen.
Bulvanen är inte gärningsman men kände till det.
Var inte så dyrt och han som betalde hade råd.
Sen får ni räkna ut resten själva.
Där har ni sanningen och gissa vem som sagt det.
Släpp alla andra teorier nu.
Jag har vetat det hela tiden men har roats av att dra ut på det.
Grävgruppen är amatörer och hade man ställt rätt frågor till rätt personer hade man fått samma information.
Men då hade dom inte fått en podd och det ångrar jag dock.
Dom far med osanning och det är ren smörja.
Tippen och ladan var ett skämt från början till slut.
Kul med seriösa inlägg om fallet! Inte bara vevande i grävgruppens riktning.
Min teori är snarlik din, men jag tror BL har en stor roll i hans försvinnande. När RR kom på att BL körde dubbelspel i dom här markaffärerna för egen vinning beställde han Svens försvinnande mot betalning. BL utförde förgiftningen på Sven i hans hem och försökte röja undan bevis, såsom kläder, så det skulle se ut som han rest till Stockholm. Därav oredan i hemmet, uppkastningen på TV'n och det ditplanterade förfalskade dokumentet i finrummet. Han missade dock 'finrocken' som hamnat underst i farstun någonstans, och tog en annan jacka istället. Svens uppsättning av kläder var väldigt sparsam.
Mordet däremot tror jag inte han utförde ensam. Han hämtade någon vid hamnterminalen den tidiga fredagsmorgonen. Han hade säkerligen många kontakter i Stockholms undre värld via Porrkungen, som han arbetat för som indrivare etc. Därav telefonsamtalet på torsdagen vid Hemse marknad för att bestämma tid för hämtning. Jag kan inte tänka mig att han åkte dit så tidigt bara för att se om tidningsartikeln om markaffären publicerats just denna dag.
Att någon observerat BL på fredag förmiddag vid tippen ser jag inte som omöjligt, men kanske lite osannolikt. Han var inte så dum så att han dumpade kroppen, flertalet mil från Lummelunda dessutom, mitt på ljusa dan. Möjligen kläder eller annat han behövde röja undan? Det vore enklare att elda upp dock.
Varför jag tror att någon från Porrkungens nätverk hjälpte till, eller rentav är GM, är försvinnandet av BA några månader senare. BL var förvisso mellan två fängelsedomar just då och satt inte inne, men jag tror inte han utförde det. BA hade kommit för nära sanningen, måhända hade han kontaktat RR och ställt frågor?
Dom anonyma breven som kom in till polisen därefter tror jag BL skrev. Han har nekat till detta, jag vet, med ursäkten att han inte skrev på sådant avancerat sätt. Men jag tror han ljög om detta. Han var inte nöjd med att bli stämplad som ensam mördare och ville få polisen på andra spår, bort från honom. Han visste vad som hänt både Sven och BA och han hade inga problem med att häckla polisen, det hade han gjort från dag 1 av utredningen.
Två beställningsmord, utfört av okänd från Stockholms undre värld.
Jag tror Sven ligger i havet, inlindad i lammstängsel.