2022-08-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
På nått sätt måste bulvanen vara insyltad. Varför skulle han annars ha kokat ihop falska kontrakt som förklarade varför sven behövde åka till Stockholm? Nej du, han hade börjat fila på Svens försvinnande en hel månad (eller mer) tidigare än han försvann. Sen om någon mer var inblandad eller uppdragsgivare vet vi inte men att bulvanen var med på ett eller annat hörn kan vi säga med nära nog säkerhet.

Då blir det ju intressant om någon säger sig ha sett honom på en plats när bulvanen själv hävdar att han är någon annanstans (vilket visat sig vara lögn).
På nåt sätt är han insyltad och det gäller främst bedrägeri.
Det är han dömd för.
Dock finns det inget som pekar på han han skulle mördat någon.
Man har lagt ner 1000 tals timmar på att försöka bevisa honom skyldig utan att lyckas.
Du envisas ändå utan någon som helst bevis påstå detta.
Ta fram något konkret så kan vi snacka sen.
Citera
2022-08-11, 15:20
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
På nåt sätt är han insyltad och det gäller främst bedrägeri.
Det är han dömd för.
Dock finns det inget som pekar på han han skulle mördat någon.
Man har lagt ner 1000 tals timmar på att försöka bevisa honom skyldig utan att lyckas.
Du envisas ändå utan någon som helst bevis påstå detta.
Ta fram något konkret så kan vi snacka sen.
Fast 100 tals timmar är en stark grund på att misstankarna är av kraft.
1000 tals timmar ökar ju misstankegraden betydligt.
Bulvanen är dömd mot sitt nekande förstår jag.
Senast redigerad av Massonite 2022-08-11 kl. 15:24.
Citera
2022-08-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fast 100 tals timmar är en stark grund på att misstankarna är av kraft.
1000 tals timmar ökar ju misstankegraden betydligt.
Bulvanen är dömd mot sitt nekande förstår jag.
Ingenting är av kraft om det inte leder till ett åtal ens.
Bortkastad tid och pengar.
Man satsade på fel häst och du och många fler får stå med mössan i hand och se på när tåget lämnar perrongen.
Lurade på konfekten är ni allihop.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-08-11 kl. 16:30.
Citera
2022-08-11, 21:46
Medlem
Att ta en spårhund till en soptipp är någonting helt annat än att låta hunden spåra efter mänskliga kvarlevor på andra platser.

På en soptipp kommer hunden få erfara så sjukt många nya dofter som den inte vet hur den ska kategorisera. Vilket medför riktigt hög risk för felaktiga markeringar.

De kan ju testa besöka andra soptippar med hunden. Jag slår vad om att det kommer markeras där också.
Citera
2022-08-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Att ta en spårhund till en soptipp är någonting helt annat än att låta hunden spåra efter mänskliga kvarlevor på andra platser.

På en soptipp kommer hunden få erfara så sjukt många nya dofter som den inte vet hur den ska kategorisera. Vilket medför riktigt hög risk för felaktiga markeringar.

De kan ju testa besöka andra soptippar med hunden. Jag slår vad om att det kommer markeras där också.

De kanske finns andra skelett delar från människor på tippen också. Var har amputerade kroppsdelar på 70 talet hamnat från lasarettet? Kanske hamnat här ? Avsågade krossade ben från bilolycka och dylikt.

Hat BL dumpat nått här kan de ju vara ett bylte kläder också.
Eller så har han sänkt kroppen i havet eller kvarnen men gör sig synlig med flit på helt fel platts för att polisen ska börja leta åt fel håll. På de här planet är BL mycket smart.

Skottet i natten är för att försöka få polisen att tro att Sven blivit skjuten en vecka senare. Försvinnandet var då ännu inte upptäckt.

Tvätta ur djurblod i skuffen synligt har säkert också en baktanke
Citera
2022-08-12, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
På nått sätt måste bulvanen vara insyltad. Varför skulle han annars ha kokat ihop falska kontrakt som förklarade varför sven behövde åka till Stockholm? Nej du, han hade börjat fila på Svens försvinnande en hel månad (eller mer) tidigare än han försvann. Sen om någon mer var inblandad eller uppdragsgivare vet vi inte men att bulvanen var med på ett eller annat hörn kan vi säga med nära nog säkerhet.

Då blir det ju intressant om någon säger sig ha sett honom på en plats när bulvanen själv hävdar att han är någon annanstans (vilket visat sig vara lögn).

Man vet ingenting med säkerhet . Jag tror inte bulvanen mördade Sven men bulvanen var en bedragare men är omöjligt veta hur en annan person tänker. Man kan inte säga det han kan lika gärna ha lurats av direktören gå in sno dokument av SS då direktören sagt SS varit borta. Fått pengar för det . Direktören kan blivit lurat och direktören lurade tillbaks. bulvanen kan bara tagit bort papper som upphäver köpet för var de han gjorde bedrog är omöjligt veta så allt är spekulationer behöver inte ha något med mordet göra men om han hade det så tror jag han kanske gjorde sig av med kroppen men inte utförde mordet sånt är bara spekulationer finns inget som tyder på något av det. De man vet lite av är bulvanen överdrev han hade humor så om han skulle sagt att han vet hur man gör sig av med en kropp är inga bevis utan mer hans personlighet hur han uttryckte sig han hade humor . De sa i podden han hade sagt han flyg under broarna men visade sig han inte gjort det . Ser du liknelsen ? Du menar du tror på teorin han är iblandat i mordet så då tänker du i de banorna . Men tänk logiskt också oftast är de väl naturligt man tror han är mördaren om han är den enda misstänkta i utredningen hur ska du får andra perspektiv . vi vet ingenting om den tiden . Det jag säger är att de inte behöver vara så är faktiskt polisen som ska bevisa att en person är skyldig det har dom inte gjort och mycket har motbevisats . Kan helt enkelt varit så att de bara blev en hel stor röra där sanningen är helt borta i hur dåligt polisen hade med utredningen att göra . Han var inblandat i bedrägeri säkerligen men tror direktören mördare med en annan person som inte är bulvanen visst bulvanen kan varit delaktig men de är en spekulation också likaså som direktören och en annan . De är direktören och den andra vi aldrig kommer få reda på får finns inga ledtrådar polisen kan ge oss för de gjorde ingen utredning på dem.
Senast redigerad av Leko12 2022-08-12 kl. 01:24.
Citera
2022-08-12, 01:30
Medlem
Ja tänk hur många årtionden de jobbade med
Ss Sen har de inte ett enda bra bevis .
Citera
2022-08-12, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Kommer få gäster inom 20 minuter och om alla kommer har vi både han som jobbade på minkfarmen en period . ( i köket) men som visste om dom mängder mat som gick genom kvarnen och min kompis grävaren kommer men inte han som jobbade på slakteriet men han bor 50 meter bort så han kanske dyker upp och då har jag en massa samlad kompetens i olika ämnen i det aktuella fallet.
Flera av dom kände och levde kring bulvanen under deras uppväxt.
Vad tror ni dom tycker om alla teorier och spekulationer.
Jag är däremot inte uppdaterad gällande olika år på tippen.
1972 skulle en kropp dumpats men 1975 såg det ut som ett kalkbrott.
Då måste man ha dumpat SS i någon tipp på sidan och sen forslat över honom på den stora tippen vid något tillfälle.
Vet någon vilken del man misstänker och som användes 1972.
Detta känns mer och mer osannolikt.
Även om det var det från början så blir det bara värre och värre.
Kul att du uppskattar min bilder.
Jag killgissade hur stora ytorna var och din uträkning är säkert bättre än min.
jag vet att BL var på återbesök på tippen några gånger efteråt
Citera
2022-08-12, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suderbaggen
jag vet att BL var på återbesök på tippen några gånger efteråt
Han kanske nyttjade tippen som alla andra.
Att kasta skräp i.
Är det konstigt ?.
Har verkar det som att ni tror att han åkte runt med ett lik i bilen ett par gånger om året.
Släpp tippen. Släpp hunden . Släpp grävandet .
Det är kört.
Citera
2022-08-12, 07:25
Medlem
För första gången är det någon som visar mig grävgruppens Facebook
Nu söker dom pengar igen för det är dyrt att gräva på tippen.
Dom hade tydligen en slant kvar men dom behöver mer .
Hur stort är intresset för att bistå grävgruppen med kapital egentligen.
Borde väl finnas personer som gräver gratis för den goda sakens skull.
Jag frågar igen. Har dom fått tillstånd att härja runt på tippen och gräva där dom säger att hunden markerat.
Min resa går tillbaka till fastlandet imorgon och inte blev det något på tippen under dessa veckor.
Som vanligt med grävgruppen och ett uttryck som beskriver dom väldigt väl.
LOVA RUNT , HÅLLA TUNT
Citera
2022-08-12, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik

Problemet med hunden och grävgruppens strategi är att man blåser upp den som något den inte är.
Bara för att hålla liv I deras story.
Sen har vi många sagt att dom kan börja gräva där han markerat på SS gamla marker för att kolla efter SS och hundens pålitlighet.
Hunden har markerat på dessa marker och på människoben som jag fattat det.
Då måste det vara en självklarhet att börja gräva där.
Men skulle dom gräva där så skulle hela deras image om hundens förträfflighet avslöjas .
Allt är påhitt och dessutom har grävt på tippen I Ethelhem där hunden inte ens markerat.
Detta är märkligt och om man någonsin kommer att gräva där hunden markerat så kommer dom inte hitta SS där.
Så nu kommer deras räddning .

Möjlig tidningsartikel i framtiden.
Vi fick inte tillstånd stt gräva på tippen för vi vet att det finns människoben där och det är SS men tyvärr fick vi inte bevisa det och samma med att hunden inte kan markera fel.
Allt pga byråkrati.

Fast sanningen är en helt annan.
Citera
2022-08-12, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordstrem
De kanske finns andra skelett delar från människor på tippen också. Var har amputerade kroppsdelar på 70 talet hamnat från lasarettet? Kanske hamnat här ? Avsågade krossade ben från bilolycka och dylikt.

Hat BL dumpat nått här kan de ju vara ett bylte kläder också.
Eller så har han sänkt kroppen i havet eller kvarnen men gör sig synlig med flit på helt fel platts för att polisen ska börja leta åt fel håll. På de här planet är BL mycket smart.

Skottet i natten är för att försöka få polisen att tro att Sven blivit skjuten en vecka senare. Försvinnandet var då ännu inte upptäckt.

Tvätta ur djurblod i skuffen synligt har säkert också en baktanke
BL var inte dum i allafall och många här säger att han ljög i förhör och det innebär att han är skyldig.
Eftersom ingen annan blev förhörd på samma sätt kan man undra hur direktören hade agerat om man hade förhört honom på samma sätt som bulvanen.
Sen så tror jag det är mer regel än undantag att man ljuger i förhör så det är inget unikt.
Bulvanen har lekt med polisen och det kan han göra om man är oskyldig för han har inget att förlora om han överhuvudtaget inte varit inblandad.
Med det resultat som presenteras efter 50 år hade han rätt.
När det gäller SS kropp och andra mänskliga delar kan det finnas hur mycket som helst.
Jag får inte ihop det med att på bilder från 1975 så är den plats hunden markerat på en grusgrop för att senare bli en soptipp.
Vet någon ens på vilken plats kroppen skulle ha blivit dumpad på 1972.
Om det stämmer har man alltså flyttat andra mindre tippar till den nu stängda och plomberade tippen.
Även detta känns tunt och svajigt.
Man letar på en plats där man INTE vet om SS finns och skulle det vara så att man inte vet dumpningsplatsen så är man ute på tunn is ytterligare en gång.
Det är inte bulvanen som är svajig utan hela teorin från grävgruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in