Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Jag skrev ganska svårt, naturligtvis fullt möjligt, men om vi antar att de närheten av göteborg så skulle jag vilja säga mycket svårt, mest pga att det antingen är badställen, kajer eller extremt upp muddrat kring gbg. Men om vi antar att de skulle kört av upp mot Orust eller Åsa för den delen, så kan man förmodligen hitta en del platser där den skulle kunna gömma sig.
Jag är fullt medveten om att det inte är någon bevis status på dem, men det pekar åt ett visst håll.
Om man nu skall blanda in UL:na så blir det ju ganska klart vad som inträffat, jag drar mig dock för att blanda in dessa så länge vi inte har fått mer + att det är så många som tvivlar på dem.
Dax att sova, godnatt
Jag själv hade också helt uteslutit Göta älv i Göteborg pga av detta. Men efter att ha studerat olika fall i min länklista så har jag HELT ändrat uppfattning. Det handlar ju om Båtplatser, Grunda hårt trafikerade kanaler, Dammar 100meter från hemmet, etc. Oftast första och bästa vatten efter sista spåret av den försvunna. Här ligger vraken i decennier!
Jag tror därmed att mäktiga Göta älv har potential.
Jag lanserar därför min Götaälvsteori. Ingen behöver tro på den eller kommentera den. Men eftersom tråden är öppen för inlägg så postar jag den. Jag håller ju mig inom topic vilket vissa andra verkar ha svårt att göra.