Ny (att skriva) här, intressant tråd. Men lång.
Och ostrukturerad - det ligger i sakens natur, ingen kritik alltså!
Så svaren kanske finns i tråden, men jag har missat dem.
* Har jag fattat det rätt att det ännu inte hittats några källor
från tiden om de tres försvinnande i tidningsarkiv eller myndighetsarkiv undantaget den sk Sahlinbilen?
* De tre anmäldes inte som försvunna tillsammans?
* När (och av vem? Polisen?) kopplades de tres försvinnanden ihop?
* Vet man ens med säkerhet att de försvann just den dagen?
* Kopplingen till Hübners försvinnande har endast att göra med datumet, inga bevis på att de träffats denna dag eller tidigare?
*
Ang regnr. Är närliggande nr kollade? Pga skrivfel, eller ombytta siffror på skylten (Det enklaste vore väl att flytta de siffror man redan har om man vill falskskylta).
*
Ang Haga/Olivedal/Annedal i Gbg. Obs! Jag höll till där på 80-talet, 15 år senare, men somligt kan väl vara samma-samma
A)
Nycklar: Gamla hus hade enkla lås, lätta att kopiera. Antingen enklaste snäpplås typ Yale (öppnas idag m kreditkort el. då tex m en spackelspade), eller ännu enklare, typ såna man har i innerdörrar idag.
Dessutom låste man inte så mycket som nu. Jag låste inte om jag gick ner till affären, men när jag var bortrest. Typ. På 80-talet. Fanns liksom inget att stjäla!
B)
Rivningskontrakt så länge hyran betalades o ingen störde värre än nån annan kollade ingen värd, varken privat el. allmännytta, vem som faktiskt uppehöll sig i lyan. Hyran betalades kontant o anonymt med inbetalningskort på postkontor skulle jag tro. Vi bytte friskt med varann, mina bekanta o jag, inte alla bodde i den lägenhet de hade kontrakt på. Inte som idag m internetbankspår, störningsjourer osv.
C)
Bilder fr området 1970/71, fotografen har nog fler (kan vara värt att kolla om det blir en bok)
http://www.naturproduktion-bh.se/05/05-08/gbg/allm.html