Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
Tack för intressant info CrapStack! Jag antar att Dahlsjö måste ha anmälts saknad av någon efter någon tid eftersom polisen förhörde sig hos hans familj?
Bilden av Jan-Olof stämmer alltså inte riktigt med det som Johanssons syster berättade även om han ju kan ha förändrats. Nu vet vi alltså lite mer om bilen även om en del återstår t.ex numret. Jag undrar vad Bengt själv tror om sin brors försvinnande om han har någon teori? Och vad han tror om uppgiften att Dahlsjö och Johansson skulle ha synts på Kungstorget i Göteborg i oktober -65? Uppgift enligt Norlén igen.
Tack själv
Om jag inte minns fel så anmäldes J-O saknad 67, att de hördes av polisen kan ju bero på något vittne av något slag eller att de uteblev från jobbet. Men jag tycker detta är konstigt, det var ju K-Å som vart anmäld först och han kopplades inte ihop med de övriga två, alternativt så kopplades alla ihop på en gång (vilket är mest troligt) och polisen gick till de två familjerna på samma gång (GRK hade ju enligt polisen ingen familj!).
Att vi får olika beskrivningar var nog något man kunde räkna med. Viss skönmålning , sen viss skönmålning som inte är medveten + det har gått 44 år sedan det hände, man minns inte allt.
Men vi vet att J-O sysslade med viss kriminalitet (han finns med i polisregistret redan 1960), vi vet att han söp duktigt med GRK (enligt GRK:s syster), vi vet att han skolkade från jobbet (om inte annat när de försvann). Nej, detta var inga lugna grabbar som nöjde sig med att dricka ett glas saft till bullen efter en arbetsdag.
Bengt hade ingen teori alls faktiskt, allt var fullkomligt obegripligt tyckte han.
Han trodde inte på några vittnen, då de flesta var helt befängda enligt honom, ett utav ryktena sa att J-O skulle haft en radio och TV affär i Eksjö.
Men det är konstigt att det finns en hel del uppgifter på att folk skulle ha sett J-O och K-Å men inget på GRK!
Jag hade tänkt att ringa alla igen då jag glömde att ställa en hel del frågor, så ni får gärna PM:a mig om frågor som ni vill att jag ställer.