Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jag skulle rent spontant gissa på att bilen hade reg.nummer O 19920 redan när Dahlsjö/Karlsson/Johansson köpte den av Dahlsjös äldre bröder (eller hur det nu var de kom över den). Troligtvis har dessa helt enkelt sett Sahlins svarta PV och bestämt sig för att falskskylta sin egen bil därefter. Sedan har givetvis inte Dahlsjö-trion brytt sig mer om det. Men det är bara en ren gissning.
Så "den duvblå" hade säkerligen nummer O 19920, men den falskskyltades förmodligen långt innan den hamnade i händerna på Dahlsjö-trion. Det är min gissning just nu.
Kanske det, men jag tror inte det. Antar att du menar att någon av dahlsjö:s äldre bröder skulle snott den,
sedan "sålt" den vidare till J-O.
Känns lite riskabelt att köra runt i en snodd och falsk reggad bil med tanke på att de titt som tätt hade farbror polis i hälarna. De lär ju dessutom varit väldigt billiga på denna tid, systern till K-Å sa dessutom att den så ut som en rishög och det lär ju inte gjort bilen dyrare.
Men vi kommer att få reda på om den var falsk reggad eller inte genom Skaras utgävningar i microfilms arkiven eller genom landsarkivet.
Denna bil gör mig förvirrad. Varför skulle J-O "köpa" en bil överhuvudtaget?
J-O hade inget körkort, detta brydde han sig inte nämnvärt om antar jag,
MEN enligt K-Å syster så var det en otänkbarhet att J-O skulle kunna köra bilen (Låter konstigt men hon sa något i stil med att det skulle jag förstå om jag hade sett honom!) , bilen har används minst 2 ggr innan de 29 juli, ingen utav dessa gånger satt J-O bakom ratten.
Systern till K-Å ställde sig ungefär samma fråga, men vad skulle han med en bil till?
Låter lite konstigt att ha en bil som man behöver chaufför till, men det kan ju varit så iof eller att de köpt den tillsammans. Eller köpte de den för att ha till ett speciellt tillfälle?
Vad skulle det vara för tillfälle isf?