Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Den gamla trevliga damen hade glömt av att jag ringt förra veckan, tyvärr så upprepade sig hela historien igen med identiska svar

.
Den hade krockat men inte lackerats om.
Den var
Svart under den tiden som de hade den.
Den hade inte lånats ut längre tider iaf, kanske någon dag eller så.
Den var i ganska gott skick.
Hon hade aldrig hört talas om Dahlsjö, Gay Roger Karlsson eller Kjell-Åke Johansson.
Erik var en väldigt noggran och lugn person.
Planeringsman = Jobbar på kontor.
Faan också, hade väl hoppats på något nytt, men ,men , då står nästa hopp till sonen som jag inte fått tag på.
Tack för denna info CrapStack. Tycker inte att det är någat att vara

över. Kommer säkert att komma många sådana svar tyvärr.
Det var inte dåligt att Håkansson kom ihåg detta "litet löst" med tanke på att han skrev detta för 25 år sedan (nästan på dagen). Troligtvis hade han fått O 19920 från polisutredningen, talade med någon utredningsman, från någon annan artikel i GP eller ev. skrev fel nummer.
Jaså en planeringsman arbetade på kontor? Det visste jag verkligen inte. Den gamla trevliga damen gav samma svar som förra gången, så troligtvis är det på detta sätt.
Alltså: Ev. har vi nu två (2) st. O 19920. Först den svarta "Sahlinbilen" och sedan den duvblå "Dahlsjöbilen". Vi vet att den bli som var registrerad som O 19920 var "Sahlinbilen".
Om "Dahlsjö-gänget" körde omkring i en duvblå likadan bil med samma
reg.nummer som "Sahlinbilen" så måste detta ha varit en falskskyltning? Jag måste säga att grabbarna tog en ganska stor risk.
Om det förhöll sig på detta sätt så skulle de naturligtvis ha haft en
svart PV istället. Dessutom var ju just svarta Volvos otroligt vanliga då.
Vi får se vad sonen har att säga om saken?
Jag väntar också på en del svar från olika håll och kanter. Får se när dessa dyker upp?