Citat:
Ursprungligen postat av
swedboy77
Om vi utgår från att killarna var vid liv och setts av vittnen efter den där morgonen som de "försvann" så har de ju alltså hållit sig gömda för någon.
Min gissning är att de gjort något som fått någon i den undre världen att vilja ha tag på dem... Lurat fel person på pengar etc...
Självklart ligger det nära till hands att tro att killarna var inblandade på något sätt i grodmansrånet... Annars är det ett otroligt sammanträffande... Ett av historiens mest spektakulära rån samtidigt som detta massförsvinnande.
Kanske visste killarna för mycket och blev undanröjda av nån göteborgsgangster...
Ja det får vi allt lov att utgå ifrån att så var fallet. Det gäller då framför allt Kjell-Åke Johansson som det finns mest upplysningar om.
Ja eller hur? Ett otroligt och märkligt sammanträffande.
Samma dag som Grodmansrånet utfördes, så skulle alltså dessa tre personer åka för att bada och campa i Åsa? Åtminstone Dahlsjö och Johansson uppgav detta för sina anhöriga. En dag då det dessutom spöregnade, blåste och var kyligt. Jag tror inte det minsta på den här "campingturen". Som jag ser det så var detta enbart svepskäl. Om det hade legat någon sanning bakom den här "campingturen", så hade naturligtvis Dahlsjö och Johansson tagit med sig t. ex. badbyxor och handdukar. Att som Dahlsjö gjorde att enbart ta med sig ett par extra ljusa byxor tycker jag tyder på något annat.
Vi
vet att det var betydligt flera personer inblandade i Grodmansrånet än de tre som kom att bli dömda för rånet. Jag och flera med mig
tror att de personerna som själva försvann var delaktiga/inblandade på något sätt gällande rånet i Gamlestaden.
Som jag själv har skrivit förut "Det ena gav säkerligen det andra", så tror jag att detta var just anledningen till att vi i dag har ett ouppklarat massförsvinnande.