Citat:
Ursprungligen postat av Mazzy_Star
Tack för klargörandet, Skaraborg! Jag rör mig dagligen i dessa kvarter, så det är särskilt lätt att leva sig in i denna historia! Vad gäller att det inte var någon olycka; kan man utifrån den information ni fått in, att det från början var ett alldeles frivilligt försvinnande? Dvs att det gällde att hålla sig undan på något sätt. Kanske hade detta något med vad som hänt vid Sandplan att göra?
Då antar jag att du passerar t.ex. gator som Mellangatan, Frigångsgatan, Risåsgatan och Haga Östergata. Haga Östergata 5 D, där Janne Dahlsjö en gång bodde, är den enda av dessa bostäder som ännu finns bevarad. Verkligen pittoreska och vackra hus som är K-märkta.
Vad Janne Dahlsjö och Gay Karlsson gjorde denna dag har vi i dag ingen som helst aning om? Däremot har det framkommit en del sådan informaion ang. Kjell-Åke Johansson.
När Kjell-Åke denna dag lämnade föräldrahemmet, så hade han
ingen som helst aning om att detta var sista gången han gjorde så, och att han för alltid skulle lämna mamma, pappa, syskonen och sitt nyfödda barn bakom sig.
Han förstod att "något" var på gång men inte att det skulle bli på det sätt det blev!