2013-02-02, 00:14
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Bilen hade registreringsnummer O18920. Dessutom var bilens rätta färgbeteckning midnattsblå. Detta vet vi.

Varför svarar du inte på de relevanta frågorna? Efter allt du skrivit, Gay var den enda som inte sågs efter den dagen.

Du har sagt att Kjell-Åke och Dahlsjö var "tvungna att försvinna". Tror du att Gay blev dödad i bilen av de båda andra och att de efter de stack?

Svara nu inte svävande, utan vad är din slutsats?
Citera
2013-02-02, 00:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vem låg bakom?

[quote=krakspark]Att Guy pratade brevid munnen har vi läst på tråden.. men det behöver ju inte vara KÅ o Dahlsjö som är ansvariga för hans försvinnande.. eller vad tror du?[/QUOTE]

Nej just det! Vi vet inte vem som kan ha legat bakom detta? Gays försvinnande skiljer sig dock markant från de två övrigas.
Citera
2013-02-02, 00:32
Medlem
why123s avatar
[quote=Skaraborg2]
Citat:
Ursprungligen postat av krakspark
Att Guy pratade brevid munnen har vi läst på tråden.. men det behöver ju inte vara KÅ o Dahlsjö som är ansvariga för hans försvinnande.. eller vad tror du?[/QUOTE]

Nej just det! Vi vet inte vem som kan ha legat bakom detta? Gays försvinnande skiljer sig dock markant från de två övrigas.

Jag märker att du undviker att svara på besvärande frågor, varför det? Du undviker mina frågor, är det för att de är besvärliga? Svarar du bara på inlägg vars skribenter håller med dig?
Citera
2013-02-02, 00:35
Medlem
Citat:
Ja han kände en Ö2 i Göteborg.

Vad jag känner till fanns det inga som helst beröringspunkter mellan Ö2 och de tre försvunna.

Tack, det gör bilden tydligare.
Citera
2013-02-02, 00:41
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ja han kände en Ö2 i Göteborg.

Vad jag känner till fanns det inga som helst beröringspunkter mellan Ö2 och de tre försvunna.

Citat:
Ursprungligen postat av askum
Tack, det gör bilden tydligare.

På vilket vis gör det bilden av de tre försvunna tydligare att de inte kände Ö2? Vill ni förklara det för jag förstår faktiskt inte det?
Citera
2013-02-02, 18:42
Medlem
Flygbilder Skansberget med Haga resp Kommendantsängen med några platser från tråden markerade; vissa korrigerade.

Flygfoto Haga (färg). Obs ny länk.
http://i48.tinypic.com/35ior68.jpg

Flygfoto Kommendantsängen (sv/v). Obs ny länk.
http://i47.tinypic.com/wcb7o3.jpg

G = Gays bostad
D = Dahlsjös bostad
P = KÅJs tidigare bostad
M = Cafe Mården
R = Rio bio

Perifert:
KÅS = Kent-Åke Sollenstedt
N = Nagy (grodman) tillf lgh
Senast redigerad av askum 2013-02-02 kl. 18:50.
Citera
2013-02-02, 18:49
Medlem
kraksparks avatar
Citat:
Flygbilder Skansberget med Haga resp Kommendantsängen med några platser från tråden markerade; vissa korrigerade.

G = Gays bostad
D = Dahlsjös bostad
P = KÅJs tidigare bostad
KÅS = K-Å Sollenstedts bostad
M = Cafe Mården
R = Rio bio

Perifert:

Den nya länken var kanonbra tackar
Citera
2013-02-02, 19:22
Medlem
Citat:
Stort tack för din uppskattning samt för visat intresse.

Mycket intressant det du skriver att du stod och såg på när husen på Skansen Kronans branta sluttningar revs. Ja det ligger numera ett dagis där.

Ja det skulle iofs vara möjligt men husen revs först ca två år efter vad som nu hände detta datum. Kanske något riskabelt.

De källarurrymmen som har omnänts förut i tråden gick det fortfarande hösten 2009 att besöka. Dessa källarutrymmen under fyllnadsmassorna går det ju inte längre att besöka.

Jag har följt tråden i flera år men inte postat förrän nyligen. Att slutsatser förändras och förkastas under vägen är förståeligt. Följande fråga gäller inte teorier eller slutsatser utan är rent språkligt betingad. En av dina gamla postningar, Skaraborg, förstod jag inte rent syftningsmässigt.

Just detta: De källarurrymmen som har omnänts förut i tråden gick det fortfarande hösten 2009 att besöka. Dessa källarutrymmen under fyllnadsmassorna går det ju inte längre (2010, min anm) att besöka.

Menar du att just de källarurrymmen som det fortfarande hösten 2009 gick att besöka fylldes med fyllnadsmassor mellan 2009 och 2010?
Citera
2013-02-02, 19:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Karta och foto.

Citat:

G = Gays bostad
D = Dahlsjös bostad
P = KÅJs tidigare bostad
M = Cafe Mården
R = Rio bio

Perifert:

Jättebra att du också har lagt in Linnégatan där N bodde samt var KÅS bodde.

Helt perfekt bild från Skansberget där man ser klart och tydligt alla dessa hus.
Citera
2013-02-02, 22:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Syftningsfel.

[quote=askum]Jag har följt tråden i flera år men inte postat förrän nyligen. Att slutsatser förändras och förkastas under vägen är förståeligt. Följande fråga gäller inte teorier eller slutsatser utan är rent språkligt betingad. En av dina gamla postningar, Skaraborg, förstod jag inte rent syftningsmässigt.

Just detta: De källarurrymmen som har omnänts förut i tråden gick det fortfarande hösten 2009 att besöka. Dessa källarutrymmen under fyllnadsmassorna går det ju inte längre (2010, min anm) att besöka.

Menar du att just de källarurrymmen som det fortfarande hösten 2009 gick att besöka fylldes med fyllnadsmassor mellan 2009 och 2010?[/QUOTE]

Ja du har rätt i att det blev ett syftningsfel i detta inlägg.

Nej det menade jag inte. Så var inte alls fallet. Det handlade om helt andra källarutrymmen.
Citera
2013-02-03, 21:03
Medlem
kraksparks avatar
[quote=Skaraborg2]
Citat:
Jag har följt tråden i flera år men inte postat förrän nyligen. Att slutsatser förändras och förkastas under vägen är förståeligt. Följande fråga gäller inte teorier eller slutsatser utan är rent språkligt betingad. En av dina gamla postningar, Skaraborg, förstod jag inte rent syftningsmässigt.

Menar du att just de källarurrymmen som det fortfarande hösten 2009 gick att besöka fylldes med fyllnadsmassor mellan 2009 och 2010?[/QUOTE]

Ja du har rätt i att det blev ett syftningsfel i detta inlägg.

Nej det menade jag inte. Så var inte alls fallet. Det handlade om helt andra källarutrymmen.

Låter intressant ,,,,
Citera
2013-02-04, 13:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Foto från sommaren 1965.

Fotot på "Hymme" Lundqvist som finns publicerat på ett flertal ställen är ursprungligen ett foto i helfigur. Han är här fotograferad endast iförd ett par mörka badbyxor stående på en badstrand.

Detta foto är troligtvis ett av de sista som togs på honom, och skall ha blivit taget så sent som under sommaren 1965.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in