Citat:
Ursprungligen postat av
intePK14
Grodmansraanet? Men är det inte lite anmärkningsvärt i saa fall, att K-Aa enligt din bedömning levde saa sent som 2012? Jag tror knappast att en 16-aarig yngling deltog i ett saa allvarligt bankraan (grovt raan). Visst kan trion ha kommit i vägen för bankraanarna, men varför daa laata en av ungdomarna (K-Aa) leva?
Sedan känns det mindre sannolikt, att den bisarra bankraanargrupperingen skulle ha kunnat haalla tyst om ett eventuellt mord under alla aar. En av raanarna dömdes ju för övrigt till psykvaard. Minst en av raanarna lever nog än idag - Trimmel?!
Angaaende eventuell daktning av K-Aa, har jag läst lite paa Metapedia. Nu vet jag inte hur tillförlitlig den infon är, men enligt artikeln hade K-Aa gripits av polis för fylleri vid minst 2 tillfällen före försvinnandet. Nog blev han väl daktad daa, i saa fall?
http://sv.metapedia.org/wiki/Ol%C3%B6st_massf%C3%B6rsvinnande:_Dahlsj%C3%B6-fallet,_G%C3%B6teborg,_1965.
Just det! Grodmansrånet!
En sak vet i a f och det är att Dahlsjö-fallet och Grodmansrånet inträffar samma blåsiga och regniga torsdag den 29 juli 1965 i samma stad.
Rånet inträffade kl. 14.11 i Gamlestaden. Var befann sig då de tre personerna som kom att försvinna? Ja det vi förstås inte men litet vet i a f.
Dahlsjö kom inte att återvända hem efter arbetets slut
1965-07-28, så det var detta datum han försvann från sin familj. När han lämnade sin bostad för sista gången tog han med sig ett par extra ljusa byxor. Han återkom aldrig mera till sitt arbete efter den 28 juli.
Gällande Kjell-Åke så uppgav modern flera olika anledningar till att han inte arbetade denna dag. Vilken som var den rätta vet vi inte, men det viktigaste är att han inte var på sitt arbete.
Gällande Gay går det inte att uttala sig eftersom han hade eget boende.
Åtminstone två av dessa tre personer var alltså lediga den här torsdagen. Vad gjorde de då? Ja vad de än gjorde så inte var det för att bada och campa i Åsa en dag som denna.
Var befann sig O 18920 denna dag? Det vet vi inte heller men eftersom åtminstone två av dessa personer, troligtvis alla tre, var lediga så kan Volvon mycket väl ha varit ute och rullat på Göteborgs gator denna dag.
Det är riktigt att en av rånarna dömdes till psykvård 1966 och de övriga två till fängelse 1965. Alla tre rånarna lever än idag. Två i Sverige och en utomlands.
Jag har känt ett hel del personer som har blivit gripna för både gångfylla och mopedfylla utan att ha blivit daktade.