2012-01-12, 14:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dessa tunnlar fans inte 1965.

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det kommer sig självklart av det inlägg som pratade om ljusskygga aktiviteter i tunnlar som skulle finnas i Haga, då ville jag påvisa att dessa tunnlar inte existerade vid den aktuella tidpunkten.

Ja, det är jättebra att du har klargjort, att dessa tunnlar inte fanns i Haga/Annedal vid den aktuella tiden. Därför kan vi också bortse från dessa.
Citera
2012-01-13, 12:44
Medlem
-defekt-s avatar
Tjena, har plöjt igenom alla sidor senaste dygnet!
Väldigt spännande och givande läsning! Hoppas på någon slags upplösning inom en snar framtid!
Samtidigt förstår jag det känsliga i ämnet!
Locky
Det saknas ord för att trösta, men kärleken till din bror lyser!
Jag hoppas och önskar att du har fått svar på ditt livslånga sökande,
Rent av en återförening!
.Defekt
Senast redigerad av -defekt- 2012-01-13 kl. 12:46.
Citera
2012-01-14, 19:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Samtidigt förstår jag det känsliga i ämnet!"

Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-
Väldigt spännande och givande läsning! Hoppas på någon slags upplösning inom en snar framtid!
Samtidigt förstår jag det känsliga i ämnet!Locky
Rent av en återförening!
.Defekt

Tack för ditt fina inlägg -defekt-.

Ja, det är en väldigt spännande och givande läsning. Tyvärr också en väldigt tragisk sådan.

Jättebra att du förstår det känsliga i ämnet. Du har verkligen lyckats trycka på varför det är så känsligt.

Tyvärr har det funnits många som inte har insett (velat inse), det känsliga med detta gamla massförsvinnande. Mycket av vad som framkommit, är inget som man kan skrika ut som dagsnyheter i radio.
Senast redigerad av Skaraborg2 2012-01-14 kl. 19:17.
Citera
2012-01-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-
Samtidigt förstår jag det känsliga i ämnet!
Locky
Rent av en återförening!
.Defekt

Att andra med mig kan förstå hur det är att förlora en kär anhöring är tröst nog, och ditt inlägg värmde . Nej man får leva med det och ibland så tänker jag som så att nu får det vara nog. Kjell-Åke kommer aldrig mer tillbaka men hoppet att han skall göra det ger jag aldrig upp. Hoppet är det sista som man förlorar.

Nej mitt sökande är inte över och jag kommer aldrig att sluta att leta. Många gånger har jag trott mig stå vid en lösning, men då har jag återigen stått vid en återvändsgränd.

Tja kanske skulle man sluta leta men jag vänder varje strå och vem vet en dag kanske jag når resans mål?
Senast redigerad av Locky 2012-01-15 kl. 00:56.
Citera
2012-01-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för ditt fina inlägg -defekt-.

Ja, det är en väldigt spännande och givande läsning. Tyvärr också en väldigt tragisk sådan.

Jättebra att du förstår det känsliga i ämnet. Du har verkligen lyckats trycka på varför det är så känsligt.

Tyvärr har det funnits många som inte har insett (velat inse), det känsliga med detta gamla massförsvinnande. Mycket av vad som framkommit, är inget som man kan skrika ut som dagsnyheter i radio.

Hur skulle man kunna inse det känsliga med detta gamla massförsvinnande utan att veta vad som är så känsligt?? Hemlighetsmakeriet försvårar inte bara förståelsen för "känsligheten" likväl som förståelsen för att viljan att lösa fallet är begränsad. Intresset för att hålla delar av gåtans lösning hemliga är uppenbarligen större än intresset för att lösa gåtan.
Citera
2012-01-20, 20:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Läs inlägg # 2868.

Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Hur skulle man kunna inse det känsliga med detta gamla massförsvinnande utan att veta vad som är så känsligt?? Hemlighetsmakeriet försvårar inte bara förståelsen för "känsligheten" likväl som förståelsen för att viljan att lösa fallet är begränsad. Intresset för att hålla delar av gåtans lösning hemliga är uppenbarligen större än intresset för att lösa gåtan.

Läs inlägg #2868 noga, som är skrivet av hans syster Locky så förstår du nog.

I inlägg # 2866 skrev -defekt- bl.a. följande: "Samtidigt förstår jag det känsliga i ämnet!" H*n kunde tydligen se detta.
Citera
2012-01-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locky
Att andra med mig kan förstå hur det är att förlora en kär anhöring är tröst nog, och ditt inlägg värmde . Nej man får leva med det och ibland så tänker jag som så att nu får det vara nog. Kjell-Åke kommer aldrig mer tillbaka men hoppet att han skall göra det ger jag aldrig upp. Hoppet är det sista som man förlorar.

Nej mitt sökande är inte över och jag kommer aldrig att sluta att leta. Många gånger har jag trott mig stå vid en lösning, men då har jag återigen stått vid en återvändsgränd.

Tja kanske skulle man sluta leta men jag vänder varje strå och vem vet en dag kanske jag når resans mål?

Skaraborg2 ; I texten ovan skildrar Locky saknaden, smärtan och sorgen efter en anhörig. Menar du att det är hennes "känslor" som är skälet till att ämnet är "känsligt"?? Eller vad i hela friden kan det vara annars du menar att man ska förstå av Lockys inlägg??
Citera
2012-01-22, 00:46
Medlem
Citat:
Skaraborg2 ; I texten ovan skildrar Locky saknaden, smärtan och sorgen efter en anhörig. Menar du att det är hennes "känslor" som är skälet till att ämnet är "känsligt"?? Eller vad i hela friden kan det vara annars du menar att man ska förstå av Lockys inlägg??

Man behöver inte ta hänsyn till mina känslor vad det gäller min bror, och det var inte det inlägget handlade om.

Vad jag än skriver så tolkar du det på ditt sätt, kanske ska jag vara tyst men jag ville svara på det finna inlägget från defekt.
Senast redigerad av Locky 2012-01-22 kl. 01:01.
Citera
2012-01-22, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locky
Man behöver inte ta hänsyn till mina känslor vad det gäller min bror, och det var inte det inlägget handlade om.

Vad jag än skriver så tolkar du det på ditt sätt, kanske ska jag vara tyst men jag ville svara på det finna inlägget från defekt.

Men vad är det så som är så "känsligt", givetvis tolkar jag allt på mitt sätt och du Locky tolkar allt på "Locky-sätt", mitt svar handlade mer om S2;s förhållningssätt till ämnet än om vad du skrev i ditt. S2 menar tydligen på fullt allvar att det av ditt inlägg klart ska framgå varför detta ämne än i dag är så känsligt. Det kan då jag och många andra med mig inte tolka på annat sätt än att en av de inblandade tydligen är i livet...... vari skulle annars känsligheten bestå??
Citera
2012-01-23, 21:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Alla tyder vi det på olika sätt.

[quote=svenne-i-viken]Men vad är det så som är så "känsligt", givetvis tolkar jag allt på mitt sätt och du Locky tolkar allt på "Locky-sätt", mitt svar handlade mer om S2;s förhållningssätt till ämnet än om vad du skrev i ditt. S2 menar tydligen på fullt allvar att det av ditt inlägg klart ska framgå varför detta ämne än i dag är så känsligt. Det kan då jag och många andra med mig inte tolka på annat sätt än att en av de inblandade tydligen är i livet...... vari skulle annars känsligheten bestå??[/QUOTE]

Ja, vi tolkar det alla på olika sätt. En del ser det känsliga i denna tråd, en del inte.

Många tycker som svenne-i-viken. Många andra tycker precis tvärtom. Har bl.a. fått mycket PM om det. En del ser klart och tydligt det känsliga, en del inte alls. Konstigt nog gör tyvärr inte svenne-i-viken detta, vilken verkar vara en skärpt och duktig kriminalhistorisk intresserad person, t.ex. gamla fall från Jämtland.

Den som har läst igenom hela den mycket långa tråden kan faktiskt se detta. Även i Lockys inlägg # 2868 går det att utläsa detta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2012-01-23 kl. 21:33.
Citera
2012-01-24, 09:40
Medlem
Att ni hävdar att det är känsligt är en sak, det kan alla förstå genom att läsa vad ni skriver. Mina frågor handlar om vad det är som är så känsligt. Att locky skriver att hon saknar och sörjer sin bror, vad är det som är så speciellt, känsligt och säreget med det?? Det är ju en i allra högsta grad naturlig reaktion och förklarar på intet sätt någon del av hemlighetsmakeriet.

Jag har inte läst igenom hela tråden men säkert 95% av den, jag slutade för några månader sedan då det stod klart att önskan från TS att bringa klarhet i fallet var högst begränsad. Enda anledningen till att jag återigen engagerade mig var diskussionen om tunnlarna och därmed en del nya skribenter. Kan tillägga att även jag fått en del PM med anledning av min och TS medverkan i tråden.
Citera
2012-01-24, 13:42
Medlem
Grishnacs avatar
[quote=Skaraborg2]
Citat:
Men vad är det så som är så "känsligt", givetvis tolkar jag allt på mitt sätt och du Locky tolkar allt på "Locky-sätt", mitt svar handlade mer om S2;s förhållningssätt till ämnet än om vad du skrev i ditt. S2 menar tydligen på fullt allvar att det av ditt inlägg klart ska framgå varför detta ämne än i dag är så känsligt. Det kan då jag och många andra med mig inte tolka på annat sätt än att en av de inblandade tydligen är i livet...... vari skulle annars känsligheten bestå??[/QUOTE]

Ja, vi tolkar det alla på olika sätt. En del ser det känsliga i denna tråd, en del inte.

Många tycker som svenne-i-viken. Många andra tycker precis tvärtom. Har bl.a. fått mycket PM om det. En del ser klart och tydligt det känsliga, en del inte alls. Konstigt nog gör tyvärr inte svenne-i-viken detta, vilken verkar vara en skärpt och duktig kriminalhistorisk intresserad person, t.ex. gamla fall från Jämtland.

Den som har läst igenom hela den mycket långa tråden kan faktiskt se detta. Även i Lockys inlägg # 2868 går det att utläsa detta.

Jag instämmer helt med Svenne-i-viken här - det finns inget som förklarar vad som är känsligt, ni säger att det är känsligt men något annat än erat ord på det finns inte.

Jag har också funderat länge och väl på vad som kan vara känsligt än idag - en verksamhet som fortfarande pågår har det talats om, men vad det skulle vara är det ingen som avslöjar. Jag har svårt att tro att det skall vara någon form av kriminell verksamhet som undgått upptäckt så länge som det är fråga om här och varför skall det då vara fråga om någon sorts "känslig" verksamhet?

Nej, det är något som luktar unket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in