[quote=Skaraborg2]
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Men vad är det så som är så "känsligt", givetvis tolkar jag allt på mitt sätt och du Locky tolkar allt på "Locky-sätt", mitt svar handlade mer om S2;s förhållningssätt till ämnet än om vad du skrev i ditt. S2 menar tydligen på fullt allvar att det av ditt inlägg klart ska framgå varför detta ämne än i dag är så känsligt. Det kan då jag och många andra med mig inte tolka på annat sätt än att en av de inblandade tydligen är i livet...... vari skulle annars känsligheten bestå??[/QUOTE]
Ja, vi tolkar det alla på olika sätt. En del ser det känsliga i denna tråd, en del inte.
Många tycker som svenne-i-viken. Många andra tycker precis tvärtom. Har bl.a. fått mycket PM om det. En del ser klart och tydligt det känsliga, en del inte alls. Konstigt nog gör tyvärr inte svenne-i-viken detta, vilken verkar vara en skärpt och duktig kriminalhistorisk intresserad person, t.ex. gamla fall från Jämtland.
Den som har läst igenom hela den mycket långa tråden kan faktiskt se detta. Även i Lockys inlägg # 2868 går det att utläsa detta.
Jag instämmer helt med Svenne-i-viken här - det finns inget som förklarar vad som är känsligt, ni
säger att det är känsligt men något annat än erat ord på det finns inte.
Jag har också funderat länge och väl på vad som kan vara känsligt än idag - en verksamhet som fortfarande pågår har det talats om, men vad det skulle vara är det ingen som avslöjar. Jag har svårt att tro att det skall vara någon form av kriminell verksamhet som undgått upptäckt så länge som det är fråga om här och varför skall det då vara fråga om någon sorts "känslig" verksamhet?
Nej, det är något som luktar unket.