2010-06-01, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det är klart att vi alla vill veta så mycket som möjligt, men om det nu finns uppgiftslämnare som vill att S2 ligger lågt (ett tag?) så måste han ju respektera detta. Vi kan ju inte veta vad som är känsligt eller inte för just den personen.
Nu avsåg jag inte just vad du pekar på. Uppgiften att "det är känsligt" kommer från SK. Det är detta jag ifrågasätter eftersom det hela utspelade sig 1965. Vad är det som i nuläget är känsligt??

Catten!
Nästa gång du bemöter mina inlägg så var vänlig och citera hela och svara på det.
Citera
2010-06-01, 21:31
Medlem
Venators avatar
Citat:
Det är klart att vi alla vill veta så mycket som möjligt, men om det nu finns uppgiftslämnare som vill att S2 ligger lågt (ett tag?) så måste han ju respektera detta. Vi kan ju inte veta vad som är känsligt eller inte för just den personen.

Helt riktigt. Dessutom är Skaraborg2 inte är anonym för sina uppgiftslämnare. Jag kan ju säga att jag i motsvarande situation i Max-tråden absolut inte hade gått in och börjat ställa personliga frågor till idag aktiva MC-gänsgmedlemmar och droglangare och deras vänner och anhöriga om jag trott att de kunde slå upp min hemadress på Eniro... Och det finns saker jag fått veta där som jag absolut inte postar på FB därför att jag utgick ifrån att mina källor skulle tystna i så fall.

Men jag håller med om att en sammanställning över vad vi kan hålla för fakta kan vara behövlig. Jag har en del noteringar från min läsning av tråden. Jag kan försöka sammanställa dem - det är inte så mycket information det handlar om, och så får alla ni andra gå vidare med en listan och korrigera och fylla på vad jag kan ha missat. Alltså bara vad vi i dagsläget kan hålla för säkert, enligt de dokument och mänskliga källor som finns. Jag kan försöka få ihop en grundstomme imorgon för jag har noteringar någorlunda aktuella eftersom jag läst hela tråden de senaste dagarna.

Detta fall har verkligen fångat mig (som om jag inte hade annat att göra).
Citera
2010-06-01, 21:31
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
"Hymme" hade med största sannolikhet tänkt att ligga över natt i Göteborg. Varför hade han en sovsäck med sig annars?
Sorry, jag har missat den detaljen.
Men då faller ju hela teorin om liftandet den 29:e, eller hur??
Citera
2010-06-01, 21:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Respekt.

Citat:

Just det FDC! Så ligger det till.

Naturligtvis vill alla veta så mycket som möjligt. Det vill vi ju alla.

När det nu ligger till på det sätt det gör, så får vi alla lov att respektera detta. Detta gäller även mig själv och kan inget göra åt att det förhåller sig på detta sätt. Bl.a. en skribent som förstod detta p.g.a. aktivitet i en annan tråd är Venator.
Citera
2010-06-01, 21:36
Medlem
Venators avatar
Citat:
"Hymme" hade med största sannolikhet tänkt att ligga över natt i Göteborg. Varför hade han en sovsäck med sig annars? På konstskolan fanns det ju en säng som väntade på honom.

Någon resa till Fredrikshavn blev det inte denna dag. Som jag minns i dag så tog färjan bilar 1965.

Sessan-linjen hade bilfärjor i trafik på den rutten då.
Citera
2010-06-01, 21:38
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfcity
Nu avsåg jag inte just vad du pekar på. Uppgiften att "det är känsligt" kommer från SK. Det är detta jag ifrågasätter eftersom det hela utspelade sig 1965. Vad är det som i nuläget är känsligt??

Catten!
Nästa gång du bemöter mina inlägg så var vänlig och citera hela och svara på det.
Jag klippte ut just det jag ville svara på, dvs frågan ang. känslighet.
Och mitt svar gäller fortfarande.
Citera
2010-06-01, 22:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan mycket väl ha liftat.

Citat:
Sorry, jag har missat den detaljen.
Men då faller ju hela teorin om liftandet den 29:e, eller hur??

Nej det gör det inte. "Hymme" kan mycket väl ha liftat från nordvästra Skåne genom Halland och upp till Göteborg. Som måste ha varit hans slutstation den här dagen.
Citera
2010-06-01, 22:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bilfärjor.

Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Sessan-linjen hade bilfärjor i trafik på den rutten då.

Tack för den bekräftelsen. Hade för mig att det fanns bilfärjor till Fredrikshavn vid denna tid.
Senast redigerad av Skaraborg2 2010-06-01 kl. 22:43.
Citera
2010-06-01, 22:26
Medlem
månss avatar
En mycket intressant tråd förvisso men kan ni inte bara skriva ut vad ni vet hände efter försvinnandet? Ren fakta alltså, utan kodspråk?
Vore tacksam!
Citera
2010-06-01, 22:38
Medlem
personas avatar
Citat:
Nej det gör det inte. "Hymme" kan mycket väl ha liftat från nordvästra Skåne genom Halland och upp till Göteborg. Som måste ha varit hans slutstation den här dagen.

Vad jag förstår så fanns inga planer för att tillbringa dagen och övernatta i Göteborg. I allafall inte enligt Hymmes mor. Om han hade sådana planer borde modern ha känt till detta. Hon visste att han hade sovsäck med sig, troligtvis tog han med den ifall det skulle saknas sängplats på skolan.
Citera
2010-06-01, 22:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fakta efter den 29 juli 1965.

Citat:
Ursprungligen postat av måns
En mycket intressant tråd förvisso men kan ni inte bara skriva ut vad ni vet hände efter försvinnandet? Ren fakta alltså, utan kodspråk?
Vore tacksam!

En mycket god idé Måns! Det finns faktiskt en del sådan här.

Att samla ihop den fakta som finns i tråden. Kommer nog isf att ta ett tag för själv minns jag inte vad som exakt ligger ute i tråden efter den 29 juli 1965. Kanske någon som känner sig manad?
Citera
2010-06-01, 22:56
Medlem
månss avatar
Citat:
En mycket god idé Måns! Det finns faktiskt en del sådan här.

Att samla ihop den fakta som finns i tråden. Kommer nog isf att ta ett tag för själv minns jag inte vad som exakt ligger ute i tråden efter den 29 juli 1965. Kanske någon som känner sig manad?
Det får vi hoppas!
Det är möjligtvis lätt för er insatta att hålla reda på alla saker och ting men för oss som bara försöker hänga med i tråden blir det lätt frustrerande med alla teorier om div. "slutbesiktningar" och annat.
Kan någon skriva i klartext vad som inte är hemligt så vore fler än jag mycket tacksam!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in