Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det är klart att vi alla vill veta så mycket som möjligt, men om det nu finns uppgiftslämnare som vill att S2 ligger lågt (ett tag?) så måste han ju respektera detta. Vi kan ju inte veta vad som är känsligt eller inte för just den personen.
Helt riktigt. Dessutom är Skaraborg2 inte är anonym för sina uppgiftslämnare. Jag kan ju säga att jag i motsvarande situation i Max-tråden absolut inte hade gått in och börjat ställa personliga frågor till idag aktiva MC-gänsgmedlemmar och droglangare och deras vänner och anhöriga om jag trott att de kunde slå upp min hemadress på Eniro... Och det finns saker jag fått veta där som jag absolut inte postar på FB därför att jag utgick ifrån att mina källor skulle tystna i så fall.
Men jag håller med om att en sammanställning över vad vi kan hålla för fakta kan vara behövlig. Jag har en del noteringar från min läsning av tråden. Jag kan försöka sammanställa dem - det är inte så mycket information det handlar om, och så får alla ni andra gå vidare med en listan och korrigera och fylla på vad jag kan ha missat.
Alltså bara vad vi i dagsläget kan hålla för säkert, enligt de dokument och mänskliga källor som finns. Jag kan försöka få ihop en grundstomme imorgon för jag har noteringar någorlunda aktuella eftersom jag läst hela tråden de senaste dagarna.
Detta fall har verkligen fångat mig (som om jag inte hade annat att göra).