Citat:
Ursprungligen postat av surfcity
Vi vet väl inte vad som avses med begreppet "bilsprängning?
Om vi inte vet vad som avses är det inget
begrepp. Vad
beteckningen bilsprängning står för kan vi nog lista ut något så när väl.
Citat:
Vilken bil sprängdes och vems var bilen?
Det har ännu inte framgått av tråden.
Citat:
Listan på Skaraborg2 uppgifterna som du anger är alla påståenden "gripna ur luften".
Vill du ge stöd för påståendet, är du vänlig?
Citat:
De är på intet sätt bekräftade. Vilken tilltro ska då sättas till dessa? Är det inte av vikt att dessa kan bekräftas eller "skrotas"?
Valfri grad av tilltro är mitt förslag. Att försöka påtvinga andra sin trosföreställning går inte hem, tro mig.
Citat:
Inser du inte själv att det inte är brottsligt att lämna det vardagliga livet frivilligt?
Det inser väl vem som helst. Det verkar nästan som om du försöker argumentera mot någons hävdande av motsatsen. Jag undrar varför.
Citat:
Dessutom så anmäldes dessa tre och ännu mindre "konstnärssonen" försvunna vid samma tidpunkt till polisen.
Denna utsaga rymmer en motsägelse: det positiva "alla tre" och det negativa "ännu mindre konstnärssonen". Jag väljer att tolka den som att du menar att de tre inte anmäldes försvunna vid samma tidpunkt och att detsamma gäller konstnärssonen i ännu högre grad. Något felaktigt: Det kan inte ha gått många dagar mellan anmälan av Kjell-Åkes försvinnande och anmälan av Hümmes försvinnande. Att Ebba Reutercrona-Lundquist var i Göteborg och letade inom en ganska kort tid är klarlagt via pressklipp, att hon hade kontakt med polisen också. Likaså har det framgått att polisen var beredda att sammankoppla de två pojkarnas försvinnanden, även om de inte hade bevis för ett samband. "De känner inte varann, men polisen tror att de rymde tillsammans", som rubriken löd.
Citat:
Det är inte självklart att polisen startade en utredning, utan man tog emot anmälan om att ett antal personer saknades.
Du tror inte att det är ganska sannolikt att Ebba R-L såg till att en utredning startades?
Citat:
Ska den här tråden framöver betraktas som seriös så ser åtminstone jag det som oerhört viktigt att alla olika uppgifter kan verifieras eller avföras. Sker inte detta innan en massa nya lösryckta spekulationer tillförs, kan hela tråden enbart betraktas som en "vandringssägen".
Du har missförstått betydelsen av ordet
vandringssägen. Alla fyra och likaså bilen, försvann faktiskt.
Citat:
Vad är det som är så svårt att ta in Venator? Du spekulerar som om du är i färd med att skriva ett dåligt manus till, jag vet inte vad!
Varför bryr du dig så mycket om en "vandringssägen"?