Citat:
Ursprungligen postat av percapita
Vet man alls om den där Hymme verkligen ens träffat de där killarna i "Dahlsjögänget", till att börja med?
Jag har nu läst samtliga inlägg i tråden, mycket intresant som kommer fram här
Jag har av olika skäl följt vad som skrivits om dessa fall ända från 1965, tyvärr är jag ingen sammlare så jag har inga artiklar sparade, men jag vill minnas att FIB-Aktuelt bl.a annat har haft en artikel.
Det är en sak jag minns att jag läst tidigare som inte tagits upp här vad jag har sett och det är att det skulle finnas ett vittne till att Johansson blir hämtad och kliver in i den duvblå. Vid det tillfället skulle det ha funnits 2 personer med sedan tidigare i bilen.
Det har även förekommit att man ifrågasatt att Hymme verkligen varit i Göteborg då enda "beviset" är ett vykort. På den tiden var det vanligt med Postvagnar i tågen och dessa hade brevlåda på utsidan så teortiskt skulle Hymme kunnat stå på perrongen i te.x Båstad och stoppa kortet i brevlådan på tåget till Göteborg. Hymme skulle sedan kunnat resa åt andra hållet med kortet blev stämplat i Göteborg.
Nu när jag läst allt som skrivits här tror jag dock på att det kan finnas ett sammband mellan Hymmes försvinnade och de andras.
En tänkbar koppling är ju narkotika, skulle vara intresant att veta om "Flax" var inblandad i sådant.
Att den Duvblå användes för Narkotika transporter kan vi inte utesluta. Talet om att åka till Åsa eller Danmark kan ju ha varit en "täckmantel" för att man skulle utanför stan och hämta eller leverera ett parti för en uppdragsgivare.
Sedan kan man ju spekulera i om att polisinsattsen efter Grodmansrånet skapar panik bland våra vänner och att de då "förlorar" paketet. Vad som sedan händer ja någon får skulden för detta och tas avdaga ev vittnen oskadliggörs bilen skärs till skrot i bergsutrymmena i Skansberget. Kanske Johansson har kontakter bland släktingar i Norge och en del säljs den vägen som reservdelar.
Någon kanske har överlevt och sitter och läser här nu och tycker att detta är ju jättedumt, men utifrån det jag läst här så kan det vara möjligt.