Citat:
Ursprungligen postat av En debattör
Vad jag förstår syftar namnet ”Överklassdamen” på att hon skulle vara dam idag men i grabbarnas ålder 1965. Samt att hon då bodde i Göteborg. Men jag kan ha förstått fel?
Att umgås över klassgränser var nog minst lika ovanligt då som nu. Att de gått i samma skola eller arbetat inom samma företag är mindre troligt. Inte heller att de skulle ha mötts ute på någon pub och blivit bra vänner. Nära varandra kan de knappast ha bott heller. Osannolikt, det borde låta omöjligt för var och en.
Den vanligaste orsaken är väl, liksom idag, att man har eller har haft något slags affärer ihop. Skumma eller oskyldiga. Droger?
Hon var i grabbarnas ålder 1965.
Så som jag har uppfattat det så bodde hon inte allt för långt ifrån.
Du är inte ensam med att undra hur hon kunde vara bekant för grabbarna, jag tror de flesta gör det, jag skulle vilja säga att det är en högst osannolik koppling.
OM det inte vore för att "vår hemliga medhjälpare" hade varit hemma och pratat med henne, hade jag naturligtvis inte trott ett skit på dessa upp uppgifter.
Det kanske kunde vara frågan om droger och att någon av grabbarna var hennes kran, vem vet? inte jag eller Skara iaf, men det kanske kommer.
Kul med så många nya på tråden