2010-02-23, 14:25
Medlem
Lejsas avatar
Spännande värre !

Kanske : fultjack - några mulade av det & andra städade & var inte speciellt intresserade att få sin verksamhet synad. Har ju hänt förr genom åren, inte värre än så helt enkelt.
Citera
2010-02-23, 16:43
Medlem
Fastän en tvekan från mig. Alla vet att om det är tillräckligt många som har helt el delvis kännedom om ett händelseförlopp, så kommer ngn förr eller senare att försäga sig, babbla på fyllan osv, och så kommer allt ut i ljuset. Om flera personer vet vad som hände är det inte så lite underligt att ingenting OBS INGET! kommit fram under alla dessa år.
Citera
2010-02-23, 16:59
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lage Vrängare
Fastän en tvekan från mig. Alla vet att om det är tillräckligt många som har helt el delvis kännedom om ett händelseförlopp, så kommer ngn förr eller senare att försäga sig, babbla på fyllan osv, och så kommer allt ut i ljuset. Om flera personer vet vad som hände är det inte så lite underligt att ingenting OBS INGET! kommit fram under alla dessa år.

Kul att se dig på tråden igen!

Du har helt klart en poäng, det är ju möjligt att det har gått vidare inom det kriminella leden!
Det gick iaf ett ryckte runt i Haga 65-66 och det var att GRK hade mördats , detta kommer från KÅJ syster.
Men det var det enda ryckte hon hade hört.
Citera
2010-02-23, 18:37
Medlem
Orm Ondes avatar
Tråden blir mer och mer fascinerande. Jag kanske har läst slarvigt, men kan trots allt inte få bort misstanken att "uppgiftslämnaren" fabulerar för att göra sig märkvärdig eller för att driva med oss. Tidigare i tråden har det ju förekommit angrepp på Skaraborg, vad nu det skulle vara bra för (jag tänker främst på den s.k Skaraborg1). Uppenbarligen finns det folk som skulle tycka det vara kul att djävlas med alla oss som följer tråden med spänning.

Skaraborg och/eller Crap Stack , finns det någon särskild omständighet kring denne uppgiftslämnare eller mellanhanden som gör att ni känner er säkra på att uppgifterna är riktiga?
Citera
2010-02-23, 18:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vet ej.

Citat:
Ursprungligen postat av Cancermannen
"Personen var där när det hände, och vet vad som hände."

Jag. kan. inte. andas.

Detta har vi ingen som helst aning om?

Om du ser i inlägg # 1708 så är svaret på denna fråga "Vet ej." Alltså svar nummer två.
Citera
2010-02-23, 19:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen berättade något.

Citat:
Ursprungligen postat av Lage Vrängare

Mycket intressant det du skriver.

Nu vet vi iofs inte hur många det var som var inblandade men säkert en hel del. Man kan anta att det var en samling mycket sammansvetsade personer som kunde hålla tyst om det hela.

I dessa led som Dahlsjö, Johansson och Karlsson måste ha umgåtts i, så pratades det nog inte i onödan. En hederskodex. Ingen utanför denna krets lär ha fått reda på någonting om händelseförloppet 29-30 juli.

Att prata brevid mun var säkert inte något att rekommendera.
Citera
2010-02-23, 19:35
Medlem
CrapStacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Tråden blir mer och mer fascinerande. Jag kanske har läst slarvigt, men kan trots allt inte få bort misstanken att "uppgiftslämnaren" fabulerar för att göra sig märkvärdig eller för att driva med oss. Tidigare i tråden har det ju förekommit angrepp på Skaraborg, vad nu det skulle vara bra för (jag tänker främst på den s.k Skaraborg1). Uppenbarligen finns det folk som skulle tycka det vara kul att djävlas med alla oss som följer tråden med spänning.

Skaraborg och/eller Crap Stack , finns det någon särskild omständighet kring denne uppgiftslämnare eller mellanhanden som gör att ni känner er säkra på att uppgifterna är riktiga?
Det finns en sak som talar för att det inte är ett troll och det är att det är vi som tagit kontakten.
Det är tyvärr omöjligt att veta om alla saker stämmer, men en del gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Både Crapstack och jag vet att så är fallet. Åtminstone de tidigaste uppgifterna som finns delvis utlagda i tråden.

Detta har vi fått bekräftat på ett visst sätt. Får jag eller Cs i vår tur tillstånd att lägga ut detta så kommer det att göras.
Citera
2010-02-23, 19:40
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Det finns en sak som talar för att det inte är ett troll och det är att det är vi som tagit kontakten.
Det är tyvärr omöjligt att veta om alla saker stämmer, men en del gör det.

Aha, tack. Hatten av för er och ert forskningsarbete!
Citera
2010-02-23, 21:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tog kontakten.

Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde

Den personen som du tänker på här, har inget med uppgiftslämnaren och mellanhanden att göra. Dessa två är inga troll vilket däremot den personen är.

Den omständigheten som talar för att uppgifterna är riktiga är precis det som Cs skrev, att det var vi som tog kontakten. Om nu allt till 100% skulle vara sanning går inte att uttala sig.
Citera
2010-02-23, 22:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tidigast den 10 augusti 1965.

Gay Karlssons lillasyster kan inte ha kommit på besök till broderns lägenhet förrän tidigast den 10 augusti. Då först slog vädret om och solen tittade fram. Det blev därefter återigen varmt och skönt.

Hon har också som förut nämnts sagt, att besöket där görs när det är varmt och skönt ute.

F.o.m. natten mot den 29 juli och t.o.m. den 9 augusti hade vädret varit dåligt.
Citera
2010-02-24, 16:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inget kollektivt självmord troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Det som källan eventuellt vet verkar väldigt känsligt nästan så man tror att inget brott liger bakom alls utan...självmord.

Det är inte troligt att tre, ev. fyra, unga män begår kollektivt självmord. Varför skulle det då ha varit så känsligt så att inga kroppar har någonsin hittats någonstans?

Åtminstone Johansson och Karlsson hade aldrig uttalat någon livsleda.
Citera
2010-02-24, 21:02
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapStack
Just för tillfället så är allt utlagt (tror jag) av väsentlighet. Så det vi behöver nu är mer info från UL.
Men det finns också en polis utredning som vi vill ha tag i, jag tror också att det finns fler personer som kan tänkas veta något, som kanske vill tala, det gäller bara att hitta dem.
Så det finns lite man kan göra iaf.

Personligen tror jag inte att bilen är av något intresse, den blev förmodligen slaktad annars så är denna info bara missledande.

Kanske bilen blev ommålad? Fantastisk tråd förövrigt, Tack till er alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in