Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hur skulle en alternativ sökväg kunna tänkas se ut; finns det några möjligheter, eller är det tvärstopp?
Jag vet inte riktigt, men som jag har uppfattat det så kan man som polis inte hålla på och söka på fall som inte angår dem. De kan naturligtvis söka i olika register, men det loggas antar jag och då kan väl chefen undra vad det är man sysslar med.
Förmodligen så duger inte förklaringen att en "kompis ville ha lite hjälp".
Jag tror att det går att få fram mer, dessa har bara frågat som "privat person"
därimot så har de frågat rätt person och utredningen finns inte i det vanliga arkivet. Den ena snuten sa att det finns ett tredje ställe (förutom landsarkivet och polisens vanliga arkiv) som utredningen kan finnas på utan att det är konstigt, personligen har jag ingen aning om vad detta kan vara för något ställe och han har inte hört av sig sedan början av september.
Alternativen är att den är slängd, felsorterad, någon intresserad kommissarie som tagit med sig den hem, sekretess, eller något annat.
Uttalandet från polisen som svarade GRK:s syster blir man ju inte heller klok på. Personligen tror jag att utredningen är så tunn så att den inte gör varken från eller till att ha.
Jag tror inte polisen gjorde ett skit i detta fallet (Hymme letade man med sannolikhet efter) , att men skall ha draggat ner mot Åsa tror jag inte på, detta var förmodligen tre personer polisen var glada att bli av med!